cześć...
sprawa radia wyjaśniona...
po rozebraniu ramki i sprawdzeniu wszystkich napięć wyszło, że to radio.
rozebrałem je na elementy pierwsze, ale nie było widać żadnych przepalonych ścieżek czy też uszkodzonych kondensatorów czy innej elektroniki
kupiłem na znanym i popularnym portalu "nowe" i działa jak miło.
dla zainteresowanych kilka fotek jak i gdzie przytykać miernik by mieć pewność, że po stronie zasilania wszystko jest w porządku.
po zdjęciu ramki - delikatnie podważyć, bardzo łatwo porysować plastiki mamy taki oto widok -
fot 1 - do odkręcenia 4 śrubki , zaznaczone strzałką .
teraz odpinamy z tyłu radia 4 wtyczki : antenowa , od świateł awaryjnych, głośnikowa brązowa i ostatnia zasilająca koloru szarego i ta będzie nas interesować -
fot 2a teraz zasilanie :
do naszego radia dochodzą dwa zasilania : jedno stałe które odpowiada za pamięć zaprogramowanych stacji oraz godziny za zegarze oraz kolejne po stacyjce które załącza nam radio
sprawdzamy zasilanie po stacyjce : przykładamy końcówki miernika do odpowiednich styków
fot3 , jeżeli kluczyk nie jest przekręcony nie będzie na nich żadnego napięcia, jeśli jednak przekręcimy kluczyk powinno się pojawić około 12,6V a na uruchomionym silniku około 14V
za to zasilanie odpowiada bezpiecznik 10A umiejscowiony w skrzynce bezpiecznikowej nad lewym kolanem od strony kierowcy - w skrzynce w tym miejscu -
fot 4napięcie stałe - pamięć radia i zegara : przykładamy końcówki miernika do odpowiednich styków
fot5 , powinno być na nich ciągle napięcie około 12,6V a na uruchomionym silniku około 14V
za to zasilanie odpowiada bezpiecznik 15A umiejscowiony w skrzynce bezpiecznikowej nad lewym kolanem od strony kierowcy - w skrzynce w tym miejscu -
fot 6jeżeli wszystkie napięcia są prawidłowe i nie giną podczas pomiarów problem po stronie radia - jak dla mnie wyższa szkoła jazdy więc skończyło się na nowym radiu.
miłego dłubania