Autor Wątek: [i10 PA] [i10 PA] problemy z radiem fabrycznym z zegarem  (Przeczytany 3692 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline edzior77

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 7
[i10 PA] problemy z radiem fabrycznym z zegarem
« dnia: 09 Kwiecień 2018, 18:39:53 »
dzień dobry.
mam kolejny problem z maluchem
otóż nie działa mi fabryczne radio wraz z zegarem.
w zasadzie to działa jak chce.. bardzo często jakby traciło napięcie i jest głuche na moje wszelkie prośby zadziałania. innym razem załącza się bez żadnego problemu aż do następnego buntu.
po ponownym samouzdrowieniu nie pamięta stacji ani godziny.
bezpieczniki są sprawdzone.
sprawdzałem też kostki przy samym radiu i nie widać by były tam jakieś luzy czy poprzecierane przewody.
jakieś  pomysły ?
chciałbym wyeliminować albo radio albo instalację elektryczną.
moje pytanie :
na których pinach na kostce powinno być napięcie. 
jeżeli będzie na nich napięcie to może jakiś zimny lut w samym radiu ?

Paweł
« Ostatnia zmiana: 21 Czerwiec 2020, 13:10:34 przez Brt »

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1447
[i10 PA] problemy z radiem fabrycznym z zegarem
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Maj 2018, 18:06:10 »
Wystarczy pewnie poruszać kablami i kostkami bo pewnie tam jest problem. Jeśli już jakieś zimne luty to trzeba rozebrać radio i popatrzeć na ścieżki od kostki.
Co do kolorów pewnie jak wszędzie będzie czerwony i żółty plus a czarny minus reszta to głośniki. Skoro po wyłączeniu gubi pamieć to właśnie coś z zasilaniem. Trzeba szukać najpierw złego styku na podłączeniu a potem w radiu.

Offline edzior77

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 7
[i10 PA] problemy z radiem fabrycznym z zegarem
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Maj 2018, 20:29:30 »
cześć...  
sprawa radia wyjaśniona...  
po rozebraniu ramki i sprawdzeniu wszystkich napięć wyszło, że to radio.
rozebrałem je na elementy pierwsze, ale nie było widać żadnych przepalonych ścieżek czy też uszkodzonych kondensatorów czy innej elektroniki
kupiłem na znanym i popularnym portalu "nowe" i działa jak miło.
dla zainteresowanych kilka fotek jak i gdzie przytykać miernik by mieć pewność, że po stronie zasilania wszystko jest w porządku.

po zdjęciu ramki - delikatnie podważyć, bardzo łatwo porysować plastiki mamy taki oto widok - fot 1 - do odkręcenia 4 śrubki , zaznaczone strzałką .
 
teraz odpinamy z  tyłu radia 4 wtyczki : antenowa , od świateł awaryjnych, głośnikowa brązowa  i ostatnia zasilająca koloru szarego  i ta będzie nas interesować - fot 2

a teraz zasilanie :
do naszego radia dochodzą dwa zasilania : jedno stałe które odpowiada za pamięć zaprogramowanych  stacji oraz godziny za zegarze oraz kolejne po stacyjce które załącza nam radio

sprawdzamy zasilanie po stacyjce : przykładamy końcówki miernika do odpowiednich styków fot3 , jeżeli kluczyk nie jest przekręcony  nie będzie na nich żadnego napięcia, jeśli jednak przekręcimy kluczyk powinno się pojawić około 12,6V a na uruchomionym silniku około 14V
za to zasilanie odpowiada bezpiecznik 10A umiejscowiony w skrzynce bezpiecznikowej nad lewym kolanem od strony kierowcy - w skrzynce w tym miejscu - fot 4

napięcie stałe - pamięć radia i zegara :  przykładamy końcówki miernika do odpowiednich styków fot5 , powinno być na nich ciągle napięcie około 12,6V a na uruchomionym silniku około 14V
za to zasilanie odpowiada bezpiecznik 15A umiejscowiony w skrzynce bezpiecznikowej nad lewym kolanem od strony kierowcy - w skrzynce w tym miejscu - fot 6

jeżeli wszystkie napięcia są prawidłowe i nie giną podczas pomiarów problem po stronie radia - jak dla mnie wyższa szkoła jazdy więc skończyło się na nowym radiu.
miłego dłubania :)