No to tak na szybko:
- Dowiedziałem się, że nie ma możliwości zamówienia wersji Premium z kołami 17''. Sprzedawca poradził, bym wziął premium i samemu sprzedawał całe koła z czujnikami, a następnie prywatnie kupował 17tki. Moim zdaniem za dużo zachodu, zwłaszcza wobec dostępności informacji o kołach, o czym niżej. Tym samym zostaje mi zakup w wersji Style i dokupienie tych pakietów, jakie się da. Najbardziej będzie mi brakować elektrycznie sterowanego fotela.
- Zastanawiam się, jak zaopatrzyć się w koła zimowe. Obecnie jeżdżę jeszcze autem bez czujników ciśnienia w oponach, więc niewiele o nich wiem. Plotka miejska głosi, że lepiej mieć koła, bo przy zmianie samych opon łatwo te czujniki można uszkodzić. Tym samym chętnie na zimę założyłbym 16'' stalowe felgi z odpowiednimi oponami, jak w wersjach z silnikiem 1.0, ale tutaj nikt nie jest mi w stanie odpowiedzieć, czy w ogóle można. Niby wymiary ayta sa takie same w obu wersjach, ale ciężar już nie i nie wiadomo, czy można 16tki założyć do silnika 1.6 i 4x4. Ja się na tym kompletnie nie znam. Nawet przy felgach 17tkach, na różnych portalach typu oponeo, jak się wpisuje że do Kony, to wyrzuca jakieś absurdalne rozmiary np. 15'' z niedopasowaną wysokością opon. A w salonach Hyundaia też nie wiedzą, nie znają się, nie chcą się dowiedzieć. Masakra.
- Koło dojazdowe. Miejsce jest, na jakimś polskim teście na YT widziałem taką dojazdówkę załadowaną. Natomiast gdzie i jak ją kupić? W salonie w Wawie na Puławskiej się wykpili, że nawet w serwisie nie wiedzą gdzie, nie mają, nie sprowadzą. W siedzi jak się wpisze dojazdówka Kona to wywala pełno dziwnych rozmiarów również do innych aut - na pewno nie pasujących do Kony.
- Spalanie - ciągle czytam i wierzyć mi się nie chce. Ponoć z silnikiem 1.6 potrafi palić w mieście 16 l/100 km. Nie wiem czy ten silnik 1.6 to ten sam co w Tucsonie 1.6 T-GDI 177 KM 4X4 (AT), ale wychodzi, że mimo iż Tucson cięższy, to pali mniej od Kony z tym samym silnikiem. Czekam na raporty użytkowników.