Autor Wątek: Kona 1.6 T-GDI  (Przeczytany 29057 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Owain

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
Kona 1.6 T-GDI
« Odpowiedź #45 dnia: 23 Sierpień 2018, 11:05:38 »
A jak zawieszenie (twardzioszka?), głośność powyżej 100 km oraz spalanie? :)

Offline PvG

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 9
Kona 1.6 T-GDI
« Odpowiedź #46 dnia: 23 Sierpień 2018, 11:32:45 »
Zawieszenie dość sztywne za co bardzo dobrze trzyma się drogi (po przesiadce z Alfy Romeo czuje się dalej jak w sportowym aucie - za co duży +).
Powyżej 100km/h zwyczajny szum od oporu powietrza (fizyki nie oszukasz 😉)
Jeżeli chodzi o spalanie to zbyt wcześnie by pisać, bo póki co silnik się dociera (dopiero 100km przejechane). Napiszę coś więcej po pierwszym 1k. Pozdrawiam.

[ Dodano: 2018-08-24, 00:26 ]
Jeżeli chodzi o spalanie to w wersji 2019 dodali tryb eco, więc powinno być dużo lepiej. 🙂 Akurat nie używam tego trybu osobiście, bo auto bardzo zamula a nie po to kupowałem 177KM

Offline PvG

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 9
Kona 1.6 T-GDI
« Odpowiedź #47 dnia: 26 Sierpień 2018, 16:51:27 »
Na trasie z nowym trybem "eco" (drive mode) udało mi się osiągnąć wynik spalania w granicach 6,3 l do 6,5 l/100km przy prędkości ok 90km/h, co uważam za nawet dobry wynik. W ix20 125KM bez turbo osiągam na tej trasie ok 4,3 l do 4,6 l/100km, więc Kona i tak więcej o 2l/100km..ale to można wytłumaczyć masą, większymi kołami, automatem, turbo itp..

Ok. Reasumując: koną da się oszczędnie jeździć tylko przyjemność z jazdy żadna mając 177km pod maską. 😉

Dodam, że tryb eco dostępny tylko w wersji modelowej 2019 (chyba, że da się jakoś upgradeować soft w starszej wersji) .
Pozdrawiam.

Offline vavoom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 31
    • http://www.youtube.com/duszaniespokojna
Kona 1.6 T-GDI
« Odpowiedź #48 dnia: 26 Sierpień 2018, 18:31:41 »
Ponawiam zaproszenie na test napędu Kony 4x4 na rolkach, jest ktoś chętny może? :)
Przy okazji zapraszam na fanpage testów na rolkach - www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji

Fredo56

  • Gość
Kona 1.6 T-GDI
« Odpowiedź #49 dnia: 27 Sierpień 2018, 20:14:27 »
Cytuj
Dodam, że tryb eco dostępny tylko w wersji modelowej 2019 (chyba, że da się jakoś upgradeować soft w starszej wersji) .
Pozdrawiam.

Mam Konę rocznik 2018 (maj) i ma tryb Eco (oraz Comfort i Sport).
Chyba że czegoś nie rozumiem.

Offline PvG

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 9
Kona 1.6 T-GDI
« Odpowiedź #50 dnia: 27 Sierpień 2018, 21:53:02 »
To ja w tej chwili też nie rozumiem. Ciekawe jak w wersjach z 2017. Wiem, że kona była już 3x zmieniana jeżeli chodzi o emisję spalania. Euro 6b, 6c i 6d-temp, więc widocznie eco jest w 6c i 6d.. 🤔

Offline lovelypl

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 22
Kona 1.6 T-GDI
« Odpowiedź #51 dnia: 29 Sierpień 2018, 11:47:25 »
Cytuj
Witam. Od kilku dni jestem posiadaczem Kony z rocznika 2019 (1.6 177KM/Premium).
co najważniejsze o czym nie wspomina producent (co mnie bardzo dziwi) jest to gniazdo Quick charge.. póki co testowałem na tel. z prockiem Qualcomma (Snapdragona) obsługującym tą technologię i pięknie działa! - zatem duży plus, bo odpada zakup samochodowej ładowarki z QC.

W wersji 2018 też jest ładowarka indukcyjna :) Wiem, bo mam :)
Cytuj

3. Dodano o czym producent też nie wspomina dodatkowy tryb jazdy ECO, który wcześniej nie był na dostępny na rynku EU w tym modelu.

Też mam - rocznik 2018.

Co do spalania - po przejechaniu 2500km średnie spalanie to 9,9. Tak ze 60% miasto, reszta w trasie. Po mieście jazda w trybie ECO, na trasie Confort albo czasami Sport :)
Jak córka prowadziła to po trasie było 7,9 :)

Offline PvG

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 9
Kona 1.6 T-GDI
« Odpowiedź #52 dnia: 29 Sierpień 2018, 12:56:39 »
Proszę nie mylić gniazda ładowania USB z ładowaniem indukcyjnym (bezprzewodowym). Dodatkowe gniazdo usb jest zamiast gniazda zapalniczki (lewa strona) i obsługuje szybsze ładowanie w stosunku do zwykłego gniazda usb. Swoją drogą to brakuje gniazda 12V w bagażniku


Cytat: "lovelypl"
Cytuj
Witam. Od kilku dni jestem posiadaczem Kony z rocznika 2019 (1.6 177KM/Premium).
co najważniejsze o czym nie wspomina producent (co mnie bardzo dziwi) jest to gniazdo Quick charge.. póki co testowałem na tel. z prockiem Qualcomma (Snapdragona) obsługującym tą technologię i pięknie działa! - zatem duży plus, bo odpada zakup samochodowej ładowarki z QC.

W wersji 2018 też jest ładowarka indukcyjna :) Wiem, bo mam :)

Offline lovelypl

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 22
Kona 1.6 T-GDI
« Odpowiedź #53 dnia: 29 Sierpień 2018, 15:27:19 »
Wydaje mi się, że jednak rozróżniam gniazdko USB od ładowania indukcyjnego w standardzie QI :)

A co do braku USB z tyłu - popieram.
Ja bym jeszcze dorzucił USB gdzieś na górze przy lusterku, żeby było jak podpiąć kamerkę. W SantaFe sobie takie coś dorobiłem i to było super rozwiązanie, a nie chcę kabla jakoś dookoła prowadzić, bo i długi i brzydko wygląda.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
Kona 1.6 T-GDI
« Odpowiedź #54 dnia: 31 Sierpień 2018, 12:00:42 »
Czytam Wasz dział Panowie i dochodzę do wniosku że Hyundai słono każe płacic za osiągi w Konie. I w cenniku i na stacji.
Zresztą nie tylko w Konie. Mocne/t-benzynowe lepsze wersje róznych modeli hyundaia wg mnie miały i mają tu wysoką albo chorą cenę. Ale to chyba nie tylko hyundai....po prostu na modzie sie zarabia.
Może ja po prostu za biedny jestem i stąd takie wnioski  :lol:
Niech służą i cieszą.

Offline TomekNN

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 2
Kona 1.6 T-GDI
« Odpowiedź #55 dnia: 12 Lipiec 2019, 11:26:03 »
Czyżby tak mało osób kupiło ten model? Ostatni post jest aż z sierpnia.
Trzeba przyznać, że swoje kosztuje (min. 95 tyś. zł) i swoje też spala, ale podobnej wielkości i mocy konkurencja kosztuje i spala podobnie np. Jeep Renegade 1.4 170 KM at. awd.
Tak się zastanawiam, być może kształty są zbyt awangardowe?

Offline kowal

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 10
Kona 1.6 T-GDI
« Odpowiedź #56 dnia: 13 Lipiec 2019, 07:59:06 »
Mija rok Kona zrobiła 10 tyś km , czas na przegląd
Olej + filtr
Filtr kabinowy
Serwis klimatyzacji
Koszt 900 zł

Średnie spalanie po 10 tyś 8,80/100
Usterek brak

Zona zadowolona i to najważniejsze :)

Offline vavoom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 31
    • http://www.youtube.com/duszaniespokojna
Kona 1.6 T-GDI
« Odpowiedź #57 dnia: 07 Wrzesień 2019, 21:06:27 »
Ponawiam zaproszenie na test napędu Kony 4x4 na rolkach (test oczywiście bez żadnych opłat!), ktoś chętny?
Do tej pory na rolki trafiły dwie generacje Santa Fe i wyglądało to tak:


Offline krystiano

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
Kona 1.6 T-GDI
« Odpowiedź #58 dnia: 03 Grudzień 2019, 20:00:03 »
Witajcie,

Jest to mój pierwszy post, więc na początek witam wszystkich serdecznie.

Do rzeczy:
Mam Konę ale 1.0 wersja style i może ktoś z Was się orientuje, czy światła mijania można łatwo zmienić ze zwykłych H7 na ledowe, jak ma wersja Premium ? Tylne lampy równiez bardzo mi się podobają w wersji led i tak się zastanawiam ile to może kosztować ?
Druga sprawa to kwestia wyciszenia auta. Akurat ja mam Konę 1.0 i przyznam szczerze, że nie jest źle. Na trasie przy ok 120 km/h jedzie się przyjemnie ale spotkałem się z wieloma opiniami, że Kona jest tragicznie wyciszona. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat ?

Offline Miras2016

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 45
Kona 1.6 T-GDI
« Odpowiedź #59 dnia: 22 Grudzień 2019, 19:08:16 »
Od 11 miesięcy posiadam Kone 1.6T AWD AT w wersji premium.
Przejechałem 18.000 km i już co nieco mogę o niej powiedzieć. Faktycznie wygłuszenie tego samochodu to porażka. Do 100km/h jest jeszcze w miarę, ale powyżej hałas staje się upierdliwy.
Na pewno nie jest to samochód do podróżowania autostradami z prędkością 140km/h i więcej, gdyż jazda będzie męcząca i nie należąca do przyjemnych  :->
Przesiadłem się z... Tucsona 1.6T AWD MT w wersji Comfort dlatego wiem co to wygłuszenie :)
Jednak w warunkach miejskich, drogach przelotowych i na krętych drogach górskich Kona zmienia swoje oblicze! Prowadzi się ją komfortowo, pewnie, a zapas mocy dodaje tylko frajdy z jazdy.
Dodatkowo systemy wspomagania jazdy, asystenty i automatyczna skrzynia (która naprawdę robi robotę!) sprawiają, że autem chce się jeździć!
Co do spalania, to Hyundaie nie należą do bardzo ekonomicznych :) Tak też jest i z Koną, jednak wyniki są bardzo rozbieżne i zależne od wielu czynników!
Moje średnie spalanie po przejechaniu 18 tyś km, to 8,3 l/100km Od razu jednak napiszę, że przebieg w 85% to trasy (krótsze, dłuższe ale jednak trasy przebiegające po drogach krajowych, lokalnych, rzadko autostradach). Ktoś kto kupi ten samochód w tej wersji, do miasta, na zakupy, aby zawieźć dziecko do szkoły ... może się zdziwić :D