Forum > i30 FD

i30 diesel 1.6 (2011) - ekonomiczna jazda?

(1/2) > >>

oxygenium79:
Pierwszy Hyundai i pierwszy diesel w życiu, więc sporo pytań...
Zwłaszcza po przesiadce z Toyoty Corolli benzynowej 1.4 z 1997.

Drodzy, i30 ma taki monitorek, na którym sugeruje zmianę biegu na wyższy. Tylko że, jak na moje oko i ucho, te zmiany on proponuje na bardzo niskich obrotach (1,5k na przykład). Kuzyn zaopiniował, że olać te porady komputerka, bo sobie zapcham silnik. No dobrze, ale w takim razie... jakie wskazówki do ekonomicznej jazdy takim samochodem? W benzynowej Corolli 2k obrotów na minutę to była w zasadzie dolna granica. W tym dieslu, na słuch, też mi się wydaje, że 2k około, bo poniżej zaczynają się wibracje, buczenie itd., ale się nie znam. Jedni mi mówią, że diesel lubi niskie obroty, inny że wręcz przeciwnie. Zgłupiałem, nie znam się. Pomożecie?

Zastanawiam się jeszcze, "co z tym sprzęgłem", które łapie niemal od razu, jak tylko lekko oderwie się pedał od podłogi, ale to już znalazłem stosowny wątek.

guniak:
Moim zdaniem to 2 tyś obrotów, ale pamiętaj że dizla też trzeba przegonić na około 3,5 tys obrotów

oxygenium79:
W toyce miałem tak, że przyspieszałem do ok. 3k obrotów i zmiana biegu, a jednostajna jazda w okolicy 2-2,5k obrotów. Tutaj by było tak samo?

adrianc90:
Komputer przy 1500 obrotów każe ci zmienić bieg na wyższy, czy na niższy? Przecież poniżej 1500 to w ogóle nie da się jeździć, bo całe auto telepie, więc nie wyobrażam sobie zmiany biegu przy 1500. Generalnie nie powinieneś w ogóle schodzić poniżej 1500 obrotów i na takiej prędkości obrotowej jechać tylko w przypadku jazdy ze stałą prędkością. Zapomnij też o mocniejszym wciskaniu pedału gazu przy takiej prędkości jeśli chcesz zadbać o swoje auto.

Co do samej zmiany biegów to wydaje mi się, że nie ma jakiejś reguły. Wszystko zależy od stylu jazdy i traktowania pedału gazu. Wiadomo, że jak w trasie nie będziesz przekraczał 100 km/h i miał w miarę pustą drogę to nie spalisz nawet 5 litrów, a jak w mieście pojeździsz dynamiczniej to spalanie i do 7 dojdzie. Moim zdaniem nie ma co przesadzać ze zbyt wczesną zmianą biegów, bo to wykończy układ napędowy. Pamiętaj, że te auta nie mają dwumas, więc wibracje są tu bardziej odczuwalne. Jeśli masz skrzynie 6, a masz auto z 2011 roku więc pewnie tak jest zauważysz, że jest duży przeskok z 2 na 3 bieg. 2 trzeba troszkę bardziej przeciągnąć niż inne biegi, bo jak zmienisz za wcześnie bieg to 3 ci wskakuje z 1300 obrotami i całe auto wpada w wibracje.

grzekrys83:
Witam kolegów.
Ze swoich testów mogę powiedzieć, że najbardziej ekonomiczna jazda w moim Hultaju 1.6 115km (6 biegów) jest wówczas, gdy obrotomierz jest tuż przed 2tys. a prędkość między 90 a 100 km/h na tempomacie.
Spalaniem zszedłem do 4,3 w lato (warszawa - katowice) i 4,8 ta sama trasa zimą.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej