Autor Wątek: Tucson I / Santa Fe / Porada dotycząca wyboru auta do 20.000  (Przeczytany 21801 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline lucasy

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 70
Tucson I / Santa Fe / Porada dotycząca wyboru auta do 20.000 zł
« Odpowiedź #30 dnia: 18 Kwiecień 2018, 08:12:55 »
Lepiej kupić auto starsze, a zadbane niż nowszą "okazję". Masz mocno ograniczony budżet, możesz mieć w tej cenie SanfaFe I w fajnym stanie i jeszcze zostanie kasa na majówkę.

Jednak pomiędzy Santkiem I a II to jest spora różnica, na korzyść II.
Jakbym miał wybierać pomiędzy santkiem a tucsonem to brałbym santka. Może sportage?

Offline nomad

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 20
Tucson I / Santa Fe / Porada dotycząca wyboru auta do 20.000 zł
« Odpowiedź #31 dnia: 18 Kwiecień 2018, 14:19:57 »
Lucasy - No jasna sprawa, że lepiej zadbany starszy model niż wyjeżdżony ale nowszy.

Kwota tak jak pisałem wcześniej zwiększy się do około 23.000 zł, ale obawiam się, że kupno Santa Fe II za takie pieniądze będzie dosyć wysokim ryzykiem.
Co do Santa Fe I a Tucsonem - tu mam dylemat i doradźcie proszę czy te modele mocno się od siebie róznią? Santana I jest mocno bardziej wygodniejsza niż Tukan?
Co do Tucsona plusem jest możliwość kupna młodszego egzemplarza.

Panowie - suma summarum:

1. Czy w Tukanie / Santanie były problemem skorodowane kielichy i elementy zawiechy? Pytam, bo znajomy znajomego ma Tucsona i właśnie ma taki problem
2. Jak ogólnie wygląda awaryjność tych 2 modeli?
3. Będę robił trasy ale i poruszał się po mieście (50% - 50%) zatem jaki motor jest najmniej problemowy i bezawaryjny? Im więcej czytam tym bardziej skołowany jestem,tzn
ON - 2.0 113km i tu obowiązkowo chip / 2.0 140 km i 6 biegów - 6 bieg robi robotę
PB - montowałbym na pewno LPG / 2.4 - podobno są z nimi jakieś problemy, ale nie pamiętam co

Sportage II odpada - nie podoba mi się na tyle jak Tucson, a to praktycznie to samo.

Będę wdzięczny za pomoc :)

odświeżam :)

Offline Borsuklesus

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 10
Tucson I / Santa Fe / Porada dotycząca wyboru auta do 20.000 zł
« Odpowiedź #32 dnia: 30 Kwiecień 2018, 22:16:18 »
Ja tylko pragnę zauważyć, mając 3 TUCSONY z 2005, 2006 (DIESEL 2.0 CRDI, 113 KM) roku - wedle wielu wpisów w internecie odnośnie spalania, a jeżdżę bardzo ostrożnie, mam lekką nogę, w ciepłym klimacie - nigdy na trasie z średnią prędkością 110 km/h nie zszedł ze spalaniem poniżej 9 litrów. W mieście spala ok 11.5. W korkach zje nawet 13.

Offline vanhelsing

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 409
Tucson I / Santa Fe / Porada dotycząca wyboru auta do 20.000 zł
« Odpowiedź #33 dnia: 01 Maj 2018, 20:08:25 »
Zużycie paliwa to temat rzeka i w tym wątku trochę off-top ale ja w Santa Fe I 2.0 Crdi na trasie przy 110 na tempomacie mam 7,3l/100 km a mam stały 4x4. Najwyższe średnie spalanie w mieście w zimie to 9,3l/100. Tak więc dyskusje o spalaniu to temat nieco bezsensowny i abstrakcyjny-u każdego będzie inaczej.

Offline nomad

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 20
Tucson I / Santa Fe / Porada dotycząca wyboru auta do 20.000 zł
« Odpowiedź #34 dnia: 09 Maj 2018, 12:53:35 »
Witam ponownie,

Panowie, mam zamiar jechać i oglądać kilka Santan (Santa Fe I) z dolnego śląska, jednak wertując forum mam mętlik we łbie co do silnika.
Podsumowując i przypominając: Auto 50% miasto / 50 % trasa, tzn jazda po mieście i raz, lub dwa razy w miesiącu długa trasa 800 km.
Jaki wg Was jest najlepszy silnik do Santany?
Mam zamiar oglądać 2.4 PB z LPG oraz 2.0 diesel 113 km.
Naczytałem się że jeden i drugi jest dobry, jednak wiem że trzeba uważać na wiele rzeczy.
Czy ktoś jest w stanie mi pomóc, który motor będzie mniej awaryjny i żywotny?

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 508
Tucson I / Santa Fe / Porada dotycząca wyboru auta do 20.000 zł
« Odpowiedź #35 dnia: 09 Maj 2018, 17:20:32 »
Santana to model Opla, nie Hyundai'a. Nie mylmy.


Nie kupujesz nowego auta, wiec pytanie "który motor będzie mniej awaryjny" chyba nie jest trafne?
Loteria, auto w najlepszym przypadku ma 13 lat. Wiadomo jednak, że większe silniki są mniej zarżnięte bo mają zapas mocy. Santa Fe były też z silnikiem 2.7 lub 3.5l.

Ja jak już pisałem dołożyłbym do Santa Fe II nawet kosztem kredytu w banku, choćby dlatego, że kupiłbym auto młodsze i nowocześniejsze, które posłuży dłużej. Ale to jest moje zdanie.

Offline nomad

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 20
Tucson I / Santa Fe / Porada dotycząca wyboru auta do 20.000 zł
« Odpowiedź #36 dnia: 09 Maj 2018, 20:32:07 »
Shadows - miałem na myśli oczywiście Santa Fe, ale napisałem to w skrócie ;)

z 2.7 podobno są problemy z panewkami, 3.5 jest mało, więc z tych 2 które podałem jaki jest "bezpieczniejszy"? Zawsze uważałem, że PB, ale może się myle?

Santa Fe II odpada, bo co mi po kredycie jak wiele ludzi narzeka na 2.2 diesla.

Offline vanhelsing

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 409
Tucson I / Santa Fe / Porada dotycząca wyboru auta do 20.000 zł
« Odpowiedź #37 dnia: 18 Maj 2018, 13:07:37 »
Najlepszy wybór silnikowy w Santa Fe I to 2.0 CRDi 113 KM. Bez DPF i dwumasy. Możesz jeździć całe lata "w koło komina" i nic mu nie będzie. Nie ma nawet problemów z EGR. Nic. Lejesz paliwo, zmieniasz olej i części eksploatacyjne i jeździsz. Ekonomiczny na maksa. Ja ostatnio pobiłem osobisty rekord. Trasa Rzeszów-Wrocław, 960 km w obie strony zrobiłem na jednym baku  :mrgreen: wychodzi 6,34l/100km. Nomad-a Ty zakupiłeś już cosik?

Offline nomad

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 20
Tucson I / Santa Fe / Porada dotycząca wyboru auta do 20.000 zł
« Odpowiedź #38 dnia: 24 Maj 2018, 15:28:11 »
Nie, cały czas szukam :)

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
Tucson I / Santa Fe / Porada dotycząca wyboru auta do 20.000 zł
« Odpowiedź #39 dnia: 25 Maj 2018, 08:34:33 »
Cytat: "vanhelsing"
Trasa Rzeszów-Wrocław, 960 km w obie strony zrobiłem na jednym baku  :mrgreen: wychodzi 6,34l/100km. Nomad-a Ty zakupiłeś już cosik?


Jaką miałeś prędkość przelotową? Przy jeździe totalnie emeryckiej w Santku osiągałem spalanie rzędu 7,5 l/100 km, przy normalnej 10 l/100 km, jak mi się spieszyło 12 l/100 km - miałem automat i AWD z LSD. I którędy jechałeś? Bo po A4 licząc to jest około 880 km w dwie strony.

Offline vanhelsing

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 409
Tucson I / Santa Fe / Porada dotycząca wyboru auta do 20.000 zł
« Odpowiedź #40 dnia: 27 Maj 2018, 14:19:13 »
Dystans był jaki był-jak wyjechałem to coś już było na liczniku a i na miejscu zrobiłem parę kilometrów do sąsiedniego miasteczka. Prędkość przelotową ustawiłem 110 km/h na tempomacie. Nigdzie mi się nie spieszyło, po prostu sobie jechałem i słuchałem muzyki. Zaletą było to, że ruch był mały na A4 i praktycznie wogóle nie musiałem hamować ani wyprzedzać TIR-ów, praktycznie non stop tempomat. No i okazuje się, że  można mało spalić. Ale druga strona medalu jest taka, że to była jazda stricte emerycka. Jakby mi zależało na czasie to by nie było rekrdu spalania  :lol:
Nomad- zamiast szukać to zajrzyj do działu "sprzedam" ;-) i kopsnij się do mnie-może zanabędziesz porządne auto  :mrgreen:  :mrgreen:

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
Tucson I / Santa Fe / Porada dotycząca wyboru auta do 20.000 zł
« Odpowiedź #41 dnia: 27 Maj 2018, 20:03:47 »
Faktycznie przy takiej prędkości 6,5-7 litrów jest do zrobienia - moja żona miała kiedyś takie spalanie na trasie Jaworzno - Rzeszów - Jaworzno. Dla mnie to nierealne, bo nie dam rady wypić tyle kawy i energetyków, żeby nie zasnąć przy takiej prędkości, na takim dystansie :-)

Ciekawa sprawa - Sorento cięższe o dobre 100 kg od Santka pali o dobre półtora litra mniej - w granicach 8,5 - 9 l/100 km, w tym sporo autostrad "niemieckich" i dużo pokazywania pozakupowego "jak to idzie". Na razie przez niecałe 3 tygodnie przejechałem około 2 tysięcy km i z takiego dystansu to spalanie.

Offline Krzecha

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 125
Tucson I / Santa Fe / Porada dotycząca wyboru auta do 20.000 zł
« Odpowiedź #42 dnia: 06 Czerwiec 2018, 23:05:38 »
Siemanko, od siebie dam kilka groszy. Doświadczenie mam tylko z dieslem 2.0 140KM. Tucsona mam od 3-4 lat, jak na razie nie mam zamiaru się go pozbywać bo nic w nim się nie psuje, normalne zużycia elementów jezdnych eksploatacyjnych. Paski, alternator, oleje, filtry, uszczelnienia, tulejki. Rdzy nigdzie nie widzę, a często zaglądam z ciekawości w różne miejsca (zawiasy drzwi, wózek silnika, progi, wszystko lux). Silnik, faktycznie nie jest demonem ale tutaj chyba największą wadą jest ta skrzynia biegów, biegi są za krótkie i chodzą topornie, skrzynia nie lubi szybkich zmian biegów. Mi to już nie przeszkadza przyzwyczaiłem się i nie widzę problemu. I na pewno nie jestem zawalidrogą jeżdżę dość dynamicznie czyli można. Spalanie musisz liczyć 10 litrów, koniec i kropka! To waży prawie 1700kg, ma napęd na 4 koła i ja mam jeszcze kapcie 19 cali więc naleśniki. Komfort jazdy, zimą super, na fabrycznym ogumieniu też bardzo dobrze, a ja mam na własne życzenie twardą taczkę ale wygląda super! Ktoś tam coś pisał o łuszczącej się farbie w baku, ciekawe czy zna to z własnego doświadczenia czy z zaczytanej bzdury w internecie, taki bubel był zrobiony w sorento pierwszej generacji. Ostatnio z ciekawości patrzyłem do baku jak wygląda sitko bo niby często się zapycha, u mnie czyściutki, osadu praktycznie zero, a farba? lśni jak czysta blacha. I tankuje się w "niby" najgorszym koncernie w kraju, tak tak tym z ptakiem... Co do benzyny, mam w domu Grandeura 3.3 polecam z czystym sumieniem, auto kupione z ciekawości i myślę że długo nam posłuży. Spala faktycznie dużo bo koło 15-16 litrów w mieście, ale w góry i z powrotem 11 mu starczyło. Silnik ten sam jest w SantaFe II więc polecam, do gazu da rade z tego co słyszałem, ja nie mam. Odradzam SantaFe II w dieslu, to jest ten sam silnik co w Tucsonie tyle że rozwiercony do większej pojemności a więc po mojemu osłabiony. A pierwsze SantaFe kawał porządnego wozu który w końcu został doceniony i na rynku wtórnym cieszy się dużą rotacją że względu na niską cenę i prostą konstrukcje, fakt rdzewieje ale ma już swoje lata więc może. Diesel słabszy ale bez dwu-masy i dpf'a. Ale widać po nim ten upływ lat, chciał nie chciał może sprawiać kłopoty z uszczelnieniami silnika czy napędu to samo zawieszenie. Guma zrobi się twarda i będzie trzeba naprawiać/wymieniać.  Może gdybym miał rodzinę to bym wybrał jakiegoś SantaFe ze względu na bagażnik, tak zostaje przy tym co mam. BTW Opel Santana?? Chyba Sintra albo Signum a może Senator. Santana to VW.

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 508
Tucson I / Santa Fe / Porada dotycząca wyboru auta do 20.000 zł
« Odpowiedź #43 dnia: 07 Czerwiec 2018, 15:58:24 »
Nie trzeba szukać w internecie, tutaj na forum jest opisany wielokrotnie problem z farbą w baku, gasnącym przez to silnikiem etc

Realne problemy realnych ludzi.

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
Tucson I / Santa Fe / Porada dotycząca wyboru auta do 20.000 zł
« Odpowiedź #44 dnia: 08 Czerwiec 2018, 07:27:19 »
Cytat: "Krzecha"
Odradzam SantaFe II w dieslu, to jest ten sam silnik co w Tucsonie tyle że rozwiercony do większej pojemności a więc po mojemu osłabiony.


Poliftowe SF CM mają już inny silnik - praktycznie taki sam, jak obecne modele Hyundaia i KIA. Przed liftem jest rozwiert - silnik D4EB produkcji VM Motori, potem zastosowana została konstrukcja własna koncernu Hyundai / KIA - silnik D4HB.

Co do łuszczącego się lakieru w baku - to żaden mit - sam widziałem samochód, w którym miało to miejsce - i to auto było w rodzinie. Nawet miała miejsce wręcz nieprawdopodobna sytuacja - poprzedni właściciel zadeklarował bez żadnej walki pokrycie kosztów naprawy (auto padło kilka tygodni po zakupie).