Autor Wątek: Odparowywanie przedniej szyby (brak zwiększonych obrotów)  (Przeczytany 1358 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline krzysiek77

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
Witam,
mam pytanie odnośnie odparowywania przedniej szyby. Niedługo mija rok jak zakupiłem auto (rocznik 2013) i jak sobie przypominam kiedy włączałem nadmuch na przednią szybę obroty wentylatora zwiększały się (było to wyraźnie słychać) i włączała się klima. W tym sezonie zimowym (kiedy znów zacząłem używać tej funkcji) nie słychać już zwiększonych obrotów wentylatora. Klima się włącza i szyby odparowują, nie dzieje się to jednak tak szybko jak wcześniej.
Filtr kabinowy był niedawno wymieniany.  Nic innego nie przychodzi mi do głowy :(
Czy wiecie co może być tego przyczyną?

Offline krisman

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 91
Odparowywanie przedniej szyby (brak zwiększonych obrotów)
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Luty 2018, 23:08:58 »
Wygląda na to, że coś nie halo z silniczkiem regulacji klap (lub sterownikiem) Może to być wina jakiegoś ciała obcego lub elektryczna. Dobrze by było podłączyć pod urządzenie diagnostyczne czy nie wykazuje błędu. Ew. można po dostaniu się wyczyścić, i sprawdzić czy dostaje napięcie, jeśli tak, to może być uwalony, jeśli nie to albo coś blokuje klapy, albo sterownik winny.

Offline krzysiek77

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
Odparowywanie przedniej szyby (brak zwiększonych obrotów)
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Luty 2018, 18:01:06 »
Dzięki za podpowiedzi.
Sprawdzę jak się cieplej zrobi  ;-)

Łudziłem się, że jest może jakiś bezpiecznik od wyższych obrotów, ale z tego co piszesz to sprawa może być poważniejsza.

Offline krisman

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 91
Odparowywanie przedniej szyby (brak zwiększonych obrotów)
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Marzec 2018, 13:10:46 »
Obrotami wentylatora steruje rezystor dmuchawy (opornica) ale gdyby którykolwiek ścieżka była przerwana, nadmuch byłby taki sam w każdej z konfiguracji, a nie tylko na szybę. Poza tym, najczęściej jak pada któraś ze ścieżek/opornik, to właśnie te najbardziej obciążone, czyli niskie biegi, a wtedy nadmuch działa z pełną siłą, ale brak jest możliwości zmniejszenia.
U ciebie wygląda to na to co napisałem wyżej, w poprzednim poście.