Autor Wątek: Hyundai Kona  (Przeczytany 13751 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline lovelypl

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 22
Hyundai Kona
« Odpowiedź #15 dnia: 09 Marzec 2018, 13:41:23 »
W sumie za cenę lekko poniżej katalogowej mam: lakier jaki chciałem, dach w innym kolorze, światła w drzwiach, nakładki na progi, okablowanie pod hak (ale bez haka), pierwszy przegląd gratis, dywaniki, wkładkę do bagażnika.

Offline kowal

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 10
Hyundai Kona
« Odpowiedź #16 dnia: 11 Marzec 2018, 14:45:22 »
Cytat: "Miras2016"
To może Ty się pochwal, czy udało Ci się coś urwać z ceny katalogowej...


Wersja premium 1.6 + pakiet skóra + ciemny dach 112750 zł

[ Dodano: 2018-03-11, 14:46 ]
Cytat: "Miras2016"
@Kowal udało Ci się jakiś upust wytargować?

Offline Miras2016

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 45
Hyundai Kona
« Odpowiedź #17 dnia: 11 Marzec 2018, 21:01:18 »
To dobrą cenę wynegocjowałeś (model z 2018r ?), w moim salonie strasznie się szczypią i nic nie chcą upuścić. Twierdzą, że to nowy model i nic nie mogą zrobić  :-/

Offline kowal

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 10
Hyundai Kona
« Odpowiedź #18 dnia: 11 Marzec 2018, 21:03:27 »
Tak 2018 , zamawiałem na początki lutego , wysłałem zapytanie do kilku dilerów z mazowieckiego
dostałem taką cenę bez jakiegokolwiek targowania u 2 , wybrałem najbliższego i zamówiłem :)

Offline lovelypl

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 22
Hyundai Kona
« Odpowiedź #19 dnia: 13 Marzec 2018, 13:53:09 »
Takie pytanko mam do posiadaczy (i nie tylko):
Widać gdzieś, kto jest dostawcą danych do nawigacji Hyundaia? Gdzieś widziałem Here, co nie jest dobrą nowiną, ale mogło być gorzej :) Chciałbym się upewnić.

I druga sprawa. Na stronie jest taki zapis: "Nawigacja jest dostępna z 7-letnią, darmową subskrypcją usług LIVE."
Po pytaniu do polskiego Hyundaia otrzymałem niby odpowiedź, ale mętną :) Dla mnie "usługa LIVE" oznacza usługę dotyczącą aktualnego natężenia ruchu. Co jest słabo możliwe jeśli samochód nie ma wbudowanego 'telefonu'.
Hyundai odpowiedział tak, że nadal nie wiem co to za usługi :)

update: na stronie ogólnoświatowej w broszurce jest napisane wprost: "7- year subscription to LIVE Services, with real-time traffic, weather, speed control* and POI information."
gwiazdka jest dla fotoradarów, że nie w każdym kraju jest to dostępne.
Napisałem do głównego Hyundaia i zobaczymy co odpiszą, bo mnie to bardzo ciekawi. Oznaczałoby to, że Kona ma wbudowany telefon z kartą SIM, albo, że wymaga np. sparowania ze smartfonem.

Offline Dider

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 127
Hyundai Kona
« Odpowiedź #20 dnia: 01 Sierpień 2018, 20:12:57 »
W kii jest 7 letnia darmowa aktualizacji map, a te dodatki (pogoda, info o ruchu, info o fotoradarach) działają po sparowaniu navi (wbudowane wifi) ze smartfonem przez hotspot wifi. Działa, ale w moim np. nie ma opcji dodania info (wypadek czy remont) tylko fotoradary (stałe i lotne). Jak narazie auto mam 1,5 roku i ani jednej aktualizacji do mojej navi nie mieli (jeszcze na WinCE) a są nowe drogi którymi jeździłem przed kupnem auta a ich w navi nie ma. Mam nadzieję, że trochę rozjaśniłem.

Offline PvG

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 9
Hyundai Kona
« Odpowiedź #21 dnia: 21 Sierpień 2018, 09:24:05 »
Cytat: "lovelypl"
Takie pytanko mam do posiadaczy (i nie tylko):
Widać gdzieś, kto jest dostawcą danych do nawigacji Hyundaia? Gdzieś widziałem Here, co nie jest dobrą nowiną, ale mogło być gorzej :) Chciałbym się upewnić.

I druga sprawa. Na stronie jest taki zapis: "Nawigacja jest dostępna z 7-letnią, darmową subskrypcją usług LIVE."
Po pytaniu do polskiego Hyundaia otrzymałem niby odpowiedź, ale mętną :) Dla mnie "usługa LIVE" oznacza usługę dotyczącą aktualnego natężenia ruchu. Co jest słabo możliwe jeśli samochód nie ma wbudowanego 'telefonu'.
Hyundai odpowiedział tak, że nadal nie wiem co to za usługi :)

update: na stronie ogólnoświatowej w broszurce jest napisane wprost: "7- year subscription to LIVE Services, with real-time traffic, weather, speed control* and POI information."
gwiazdka jest dla fotoradarów, że nie w każdym kraju jest to dostępne.
Napisałem do głównego Hyundaia i zobaczymy co odpiszą, bo mnie to bardzo ciekawi. Oznaczałoby to, że Kona ma wbudowany telefon z kartą SIM, albo, że wymaga np. sparowania ze smartfonem.


Tak. Dostawcą jest HERE. Szkoda jedynie, że nie działa jak here na telefonie. Trasa alternatywna to jakaś porażka - dwie do wyboru przy czym aby zmienić z Szybkiej na krótką trzeba grzebać w ustawieniach. W tel. wystarczy przewijać ekran z wyborem trasy aby odszukać wg. nas najlepszą. Plusem jest natomiast dodawanie punktów pośrednich, czego w standardowym Here nie uświadczymy.
Do minusów jeszcze dodam, że brak pomniejszania i powiększania mapy po ustaleniu trasy za pomocą "szczypnięcia ekranu" za każdym razem trzeba bawić się szczegółami trasy, co nie jest zbyt komfortowe. Mam nadzieję, że oprogramowanie będzie udoskonalane.

Mam pytanie o AndroidAuto. Korzystał już ktoś? U mnie jest jakiś kłopot z dźwiękiem komunikatów. Są wypowiadane bardzo cicho. tym bardziej to drażni jak w tle włączymy muzykę (np. spotify) Muzyka działa w normalnej głośności a przy przy komunikacie o manewrze ścisza do szeptu po czym głośność powraca do normy. W tel ustawiłem całą głośność na max i zero poprawy. :/

Fredo56

  • Gość
Hyundai Kona
« Odpowiedź #22 dnia: 31 Sierpień 2018, 11:17:34 »
Cytuj
Mam pytanie o AndroidAuto. Korzystał już ktoś? U mnie jest jakiś kłopot z dźwiękiem komunikatów. Są wypowiadane bardzo cicho. tym bardziej to drażni jak w tle włączymy muzykę (np. spotify) Muzyka działa w normalnej głośności a przy przy komunikacie o manewrze ścisza do szeptu po czym głośność powraca do normy. W tel ustawiłem całą głośność na max i zero poprawy. :/

Korzystam często i tego typu problemów nie zauważyłem.
Komunikaty z nawigacji są mniej więcej głośności muzyki (z radia).
Oczywiście na czas komunikatu radio jest przyciszane, aby nie zakłócało komunikatu nawigacji.
Mój smartfon to LG X power 2

Offline lovelypl

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 22
Hyundai Kona
« Odpowiedź #23 dnia: 10 Wrzesień 2018, 13:41:02 »
A jednak dostawcą map jest jest TomTom. Nie zmienia to faktu, że:
1. aktualność map jest tragiczna, na moje oko są z wiosny 2017 (przynajmniej u mnie w mieście taki jest stan) i nie ma aktualizacji (tyle jeśli chodzi o "7 lat aktualizacji" :)).
2. Trasy jakie wytycza są przedziwne - zamiast prowadzić główną drogą, to każe skręcać w jakieś boczne uliczki, żeby zaoszczędzić 100m, a czasowo za to jest gorzej niż główną drogą.
Wolę używać Android Auto - z Mapami Google, albo z Waze. Działa bez problemu.

Offline PvG

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 9
Hyundai Kona
« Odpowiedź #24 dnia: 11 Wrzesień 2018, 03:40:27 »
1. Skąd to info, że TomTom? Na stronie Hyundaia w dziale związanym z navi znalazłem logo Here a na stronie Here taki oto artykuł.. hmm..
 
https://360.here.com/here-maps-will-enable-new-hyundai-owners-to-glide-through-traffic

2. Faktycznie wytyczanie tras jest tragiczne. Brakuje bardzo tras alternatywnych naniesionych na mapie (tak jak w google maps, gdzie szybko można przełączyć się na inną albo takie rozwiązanie jak w Here WeGo - przesunięcia ekranów z wynikami trasy). Poza tym bardzo niewygodne przełączanie pomiędzy trasą szybką a krótką - grzebanie w opcjach trasy. Mam nadzieję, że to wszystko kiedyś poprawią.
Również jako najlepszą alternatywę używam AndroidAuto i Google Maps (albo używałem, bo po zakupie padło mi USB w telefonie (prawdopodobnie ścieżka transferu danych). Co do Waze to nie mam przekonania, bo również nie wytycza od razu alternatywnych wyników a nie lubię tracić czasu na losowaniu odpowiedniej trasy (o ile kiedykolwiek taką wylosuje).

Offline Cav

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
Hyundai Kona
« Odpowiedź #25 dnia: 05 Marzec 2020, 12:43:10 »
Cytat: "PvG"
1. Skąd to info, że TomTom? Na stronie Hyundaia w dziale związanym z navi znalazłem logo Here a na stronie Here taki oto artykuł.. hmm..
 
https://360.here.com/here-maps-will-enable-new-hyundai-owners-to-glide-through-traffic

2. Faktycznie wytyczanie tras jest tragiczne. Brakuje bardzo tras alternatywnych naniesionych na mapie (tak jak w google maps, gdzie szybko można przełączyć się na inną albo takie rozwiązanie jak w Here WeGo - przesunięcia ekranów z wynikami trasy).


Kwestia podejścia i przyzwyczajeń - dla mnie nawigacja wbudowana jest najwygodniejsza.
Od miesiąca testuję firmowe navi w Konie i nie jest źle.
Co prawda sama obsługa jest faktycznie nieco toporna (np. brak podglądu tras alternatywnych, niemniej pojawiają się one, gdy na drodze pojawi się korek - to najczęściej wystarcza), aktualność map kiepska, ale wyznaczanie tras działa lepiej niż dobrze.
Oczywiście warunkiem jest włączona usługa Live, bez niej nawigacja offline to nieporozumienie.

Najkrócej mówiąc - wyznacza trasy tak, jak sam bym to zrobił mając dane o korkach, a to najlepsza rekomendacja.
Do tego działa błyskawicznie, szybko przelicza trasę, fix łapie od razu, nawet w garażu - poprzednie urządzenie (też zintegrowane z radiem, oparte na Androidzie) miało z tym wszystkim ogromny problem, niezależnie od użytego przeze mnei w danym momencie programu nawigacyjnego.
O nawigowaniu na telefonach, z ich słabowitymi antenami gps, czy kulawym i wieszającym się android auto, przez grzeczność nie wspomnę.

Do tego navi ładnie omija zatory, bywa że codziennie prowadzi mnie z pracy inną drogą.

Działa lepiej niż nawigacja w yanosiku, czy automapie, wręcz na poziomie najlepszych czyli naviexperta czy google maps.

A to jest nawigacja offline, w przeciwieństwie do w/w - więc w swojej kategorii IMO nie ma konkurencji (najlepsze wcześniej I-go nie ma traffica online, więc w prowadzeniu nie dorasta do pięt) - TomTom się spisał.

BTW: jak często wychodzą aktualizacje map do Kony i czy na forum ktoś o takich akcjach wspomina?