Autor Wątek: Zamknięty obieg powietrza w kabinie  (Przeczytany 5143 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tomaszk1

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 30
Zamknięty obieg powietrza w kabinie
« dnia: 13 Luty 2018, 23:35:45 »
Witam
Mam pytanie i prośbę o pomoc.
Chodzi mi mianowicie o to, w jaki sposób można sprawdzić czy włącznik/wyłącznik zamkniętego obiegu powietrza działa prawidłowo? Czy można wizualnie stwierdzić czy jakaś klapka, czy coś w tym rodzaju zamyka się po jego włączeniu i otwiera po wyłączeniu? Mam wątpliwości czy w moim Tucsonie (rocznik 2006) działa to prawidłowo (wersja z klimatronikiem). Po przejechaniu kilku kilometrów, żeby cokolwiek widzieć przez przednią szybę i żeby cokolwiek widzieć we wstecznych lusterkach muszę mieć nawiew włączony z maksymalną mocą na szybę. W przeciwnym wypadku (np. nawiew na szybę i nogi) szyby boczne są całkowicie zaparowane, a przednia do połowy wysokości. Filtr kabinowy wymieniony dwukrotnie w ciągu 6 miesięcy. Stąd mam wrażenie, że bez względu na stan włączenia/wyłączenia obiegu powietrza - cały czas mam zamknięty obieg.
Wizyta u mechanika pewnie mnie nie minie ale pomyślałem, że może da się to sprawdzić wizualnie w komorze silnika czy też gdzieś indziej.
Dzięki za wszelką pomoc.
Pozdrawiam wszystkich.

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 517
Zamknięty obieg powietrza w kabinie
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Luty 2018, 16:14:27 »
U mnie po przełączeniu na obieg zamknięty jest ciszej, przy otwartym głośniej.
Włącz wentylator aby był dobrze słyszalny i przełączaj, jeśli będzie różnica w głośności to znaczy, że klapka pracuje i zmienia nawiew.

Ja na zaparowane szyby używam funkcji odszraniania, radzi sobie super.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Zamknięty obieg powietrza w kabinie
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Luty 2018, 17:59:13 »
II
.

Offline tomaszk1

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 30
Zamknięty obieg powietrza w kabinie
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Luty 2018, 21:56:10 »
Dzięki za pomoc.
Niestety po przełączeniu włącznika obiegu zamkniętego poziom hałasu nie zmienia się.
Dzięki kosmos2011. Rozumiem, że to element odpowiedzialny za sterowanie nawiewami?
Czy da się "doraźnie" ręcznie otworzyć zamknięty ewentualnie obieg powietrza?
Dziękuję i pozdrawiam

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Zamknięty obieg powietrza w kabinie
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Luty 2018, 22:21:47 »
Musisz zdemontować schowek pasażera.

Głęboko u góry z lewej strony filtra kabinowego będzie silniczek.

Przy silniczku będzie dźwignia która porusza klapą.
.

Offline tomaszk1

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 30
Zamknięty obieg powietrza w kabinie
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Luty 2018, 22:09:41 »
Kosmos2011 wielkie, wielkie dzięki za precyzyjne wskazówki. Odpisuję dopiero teraz ponieważ wcześniej nie miałem okazji pogrzebać przy samochodzie. Po demontażu schowka ukazał się obraz klapy i silniczka. Tak jak przypuszczałem klapa jest w pozycji zamkniętej, a naciskanie przycisku na panelu klimatyzacji nie wywołuje żadnej reakcji. W związku z tym mam kilka pytań dodatkowych:
- czy dostęp do demontażu silniczka można uzyskać przez np. demontaż wlotów powietrza na podszybiu?
- kiedy próbuję pociągnąć za dźwignię lub bezpośrednio za klapę regulującą dopływ powietrza czuję wyraźny opór. Czy w celu doraźnego - stałego - otwarcia klapy bez wymiany silniczka mogę ją pociągnąć "na siłę", czy może ryzykuję tym urwanie czegoś istotnego. Być może opór klapy to tylko opór i tak zepsutego silniczka?
- czy jest możliwe, że to nie silniczek jest zepsuty, a raczej panel klimatyzacji, a konkretnie przycisk zamykający dopływ z zewnątrz (reszta przycisków działa bez zarzutu)
Przepraszam, że tak sypię pytaniami "z rękawa" ale kto pyta, nie błądzi.
Pozdrawiam serdecznie.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Zamknięty obieg powietrza w kabinie
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Luty 2018, 19:47:29 »
Dostęp do silniczka raczej tylko od dołu.

Klapę możesz obrócić ręcznie, ale musisz odłączyć silniczek.