Autor Wątek: Wielokrotne wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach.  (Przeczytany 5282 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dariusz G

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 22
Witam wszystkich, mam problem z wypadaniem zaplonu w i30 1.6 mpi z założonym gazem. Auto jest po regeneracji głowicy, w której gniazdo zaworowe się wypaliło. Silnik pracuje równo i cicho, przed regeneracją głowicy trząsł się i pracował nierówno. Po odbiorze auta zaczął mrugać check i wyraźnie czuć że autu brakuje mocy. Zrobiłem diagnostykę i wypada zaplon na wszystkich cylindrach. Nie ma znaczenia czy auto jedzie na benzynie czy na lpg. Co najlepsze to te błędy były już przed regeneracją głowicy. Czy ktoś ma jakiś pomysł od czego zacząć poszukiwania? Świece są praktycznie nowe bo przed remontem głowicy wymieniłem. Czy jest szansa żeby zrobić jakąś inną, lepszą diagnostykę?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Wielokrotne wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach.
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Luty 2018, 18:44:44 »
Jakie świece?

Jaka przerwa na świecy?

Cewki?

Wtryskiwacze?

Offline yunior81

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 50
Wielokrotne wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach.
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Luty 2018, 21:31:33 »
Z tego co się orientuje, to świece są tylko jednym z elementów układu zapłonowego, także trzeba jeszcze sprawdzić przewody a najlepiej cewkę.
Jaką w ogóle instalację masz pod maską ? Masz jakieś zdjęcia tej instalacji, które możesz wrzucić ?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Wielokrotne wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach.
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Luty 2018, 21:37:36 »
Żeby to było takie proste jak w G4GC.

W G4FC są 4 osobne fajko-cewki, a przewodów WN nie ma wcale.

Można jeszcze sprawdzić małą wiązkę 12 V idącą do cewek.

Offline Dariusz G

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 22
Wielokrotne wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach.
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Luty 2018, 00:21:46 »
Świece jakie montowalem to ngk czyli takie jak były fabrycznie. W poprzednim i30 padła mi cewka i efekt był taki że od razu chodził na 3 gary. W tym aucie świece wymieniam regularnie co 30 tys. Instalacja jaka jest zamontowana to optima, raczej mało znana ale u mnie się sprawdziła. Przez 110tys. bez ingerencji poza filtrami. Dzisiaj instalacja została odłączona, błędy wykasowane i efekt ten sam, więc instalację lpg raczej wykluczam.
Pytanie czy jest to możliwe żeby uszkodzenie jednej cewki robiło tyle zamieszania i pokazywalo wypadanie zaplonu na wszystkich czterech. Bo nie wierze żeby padły cztery równocześnie. Podejrzewam jakiś czujnik, pytanie tylko który.

Offline Hants

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 536
Wielokrotne wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach.
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Luty 2018, 04:13:45 »
Rozumiem, ze po regeneracji głowicy, ale przed założeniem gazu wszystko działało OK?

Offline yunior81

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 50
Wielokrotne wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach.
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Luty 2018, 07:32:44 »
Cytat: "kosmos2011"
Żeby to było takie proste jak w G4GC.

W G4FC są 4 osobne fajko-cewki, a przewodów WN nie ma wcale.

Można jeszcze sprawdzić małą wiązkę 12 V idącą do cewek.


No to w takim razie jest jeszcze prościej to sprawdzic.

W ostatnim moim samochodzie (Octavia 1,6 MPi z lpg ) mialem taki „dziwny” przypadek, ze po wymianie świec NGK, cewki Beru i przewodów NGK silnik pracował tak sobie i występowało  wypadanie zaplonow do tego stopnia, ze silnik cały latał. Po wymianie ukladu zapłonowego na nowy, oryginalny z ASO, problem zniknął. Takze sa czasami takie przypadki, ze silnik słabo toleruje zamienniki - cholera wie czemu.

Offline Dariusz G

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 22
Wielokrotne wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach.
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Luty 2018, 09:58:34 »
Auto mam 3 lata na benzynie jeździłem jeden dzień :-)
Yunior81 moim zdaniem nie jest to takie proste bo cztery razy już zmieniałem świece zawsze na ngk i nie było zadnych problemów. Ogólnie jak sobie to wszystko podsumuje to wychodzi na to, że ten problem powstał jakies miesiąc przed tym, jak była rozbierana głowica. Ponieważ te objawy już występowały wcześniej, raz auto jechało normalnie a na nastepny dzień już było słabsze. Później te objawy się nasilały. Chyba bedzie trzeba poszukać elektryka, który kompleksowo sprawdzi cały układ od cewek zaczynając.

Offline Hants

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 536
Wielokrotne wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach.
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Luty 2018, 11:55:32 »
Zacząłbym od sprawdzenia "wkrętek/wpięcia" do zasilania wtryskiwaczy.

Offline Dariusz G

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 22
Wielokrotne wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach.
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Luty 2018, 13:20:58 »
Przed chwilą sprawdzilem wszystkie wtyczki od wtrysków, czujników itp. Nie znalazłem żadnych oznak korozji itp. W dodatku zauważyłem że nie działają czujniki parkowania zarówno z przodu jak i z tyłu. Nie sądzę żeby to było jakoś powiązane ale to znów kolejna rzecz. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki wszystkie są ok. Czujnik wstecznego działa prawidłowo.

Offline Andreas

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 53
Wielokrotne wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach.
« Odpowiedź #10 dnia: 10 Luty 2018, 13:39:49 »
radze sprawdzic polaczenia z masa ( -- ) to moze byc przyczyna klopotow
najprosciej przez polaczenie kablem minus akumulatora z masa sinika
dawno temu inna marka mialem cos podobnego

Offline Hants

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 536
Wielokrotne wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach.
« Odpowiedź #11 dnia: 11 Luty 2018, 22:48:01 »
Cytat: "Dariusz G"
Przed chwilą sprawdzilem wszystkie wtyczki od wtrysków, czujników


Referowałem raczej do sposobu w jaki gazownik zrobił wcięcia i podłączenia w przewody zasilające/odcinające wtryski. Być może wymieniając głowicę, ktoś nieumiejętnie pociągnął za kabelek i coś się poluzowało.. (stąd problemy z brakiem mocy i na gazie, i na benie).

Niestety, sprawdzenie tego to bardzo upierdliwa robota ze wzgędu na zwyczajowo użyty kilometr taśmy izolacyjnej...

Offline Dariusz G

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 22
Wielokrotne wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach.
« Odpowiedź #12 dnia: 12 Luty 2018, 11:30:35 »
Po dokładnej diagnostyce komputerowej podczas jazdy zauważyłem, że najpierw wywalał 3 cylinder a potem resztę. Postanowiłem więc zamienić cewki 3 z 4 żeby sprawdzić czy to przypadkiem nie cewka. Ku mojemu zdziwieniu po tym zabiegu jak ręką odjął. Moc wróciła, check milczy , jak narazie 100km i wszystko gra. Prawdopodobnie przyczyną była jakaś korozja na wtyczce do cewki. Niestety pozostał jeszcze problem z pdc, który podejrzewam też jest błachy, ponieważ juz 2 razy zdarzyło sie że czujniki zadziałały.