Forum > Lantra / Elantra
[Elantra MD] Regulacja luzbów zaworowych Hyundai elantra
martinfr:
Mój przypadek, W Elantrze 2014, przy okazji gwarancyjnej wymiany rozrządu (rozciągnięty łańcuch), przy przebiegu 180 tys km zleciłem pomiar luzów.
Wg serwisu, luzy w normie i nie jest wymagana regulacja.
A na pewno nic na przeglądzie po 90 tys km nie było sprawdzane - serwisy raczej nie zdejmują pokrywy bez potrzeby. Spece "regulują" na słuch... :)
wtom:
--- Cytat: "KamilGie" ---Nie jest to atak na Ciebie wtom, jednak nasze forum jest tak opustoszałe, że nie mam punktu odniesienia i opinii innych Elantr.
--- Koniec cytatu ---
ale kto tu mówi o ataku, po prostu podałem ci przykład z doświadczenia.
tam gdzie masz regulacje ręczną to ok, możesz sprawdzić. niestey dzisiaj regulacja jest na 3 sposoby:
- hydrauliczna (tylko wymiana na nowe jeżeli klepie)
- płytkowa (regulacja poprzez dobór innych płytek z typoszeregu) -bardzo droga!!!
- szklankowa (stałe szklanki, wymiana identyczna jak w płytkowych) - bardzo droga!!!
weź pod uwagę, że tylko w płytkowej nie musisz zdejmować wałków i rozbierać rozrządu, w pozostałych przypadkach to tak naprawdę "remont silnika'.
dlatego piszę Tobie, jak nie stuka to nie szukaj dziury w całym. ale kto bogatemu zabroni :mrgreen:
Sokal:
Luz nie reguluje się bo coś stuka tylko przeciwnie, jak sie wypalają gniazda zaworowe w głowicy to dochodzi do podparcia popychacza i wszystko cichnie, dochodzi do nie domykania zaworu a to skutkuje ucieczką kompresji do kolektora i dalszymi zniszczeniami zaworu i gniazda. Stukanie bedzie jak sie przedobrzy i da za niską szklankę lub płytkę, jest to niekorzystne dla samej szklanki i krzywki wałka ale nie jest to skutek eksploatacji (wyjatkiem sa wady fabryczne czesci no. Honda miala taka wade materiałową swojego czasu,lub nie dbanie o jakość smarowania silnika - zly olej lub nie wymieniany na czas.
wtom:
--- Cytat: "Sokal" ---Luz nie reguluje się bo coś stuka tylko przeciwnie....
--- Koniec cytatu ---
nie pisz bzdur!
luz regulujesz w obu przypadkach: czyli jeżeli jest za mały lub za duży. znakomita większość problemów z luzami to niestety ale większy luz, z tytułu zużycia materiałowego i w efekcie klepanie zaworów. przypadek, który opisujesz w normalnie użytkowanym aucie raczej nie występuje - dotyczy to aut z " podtlenkiem LPG" gdzie wypala gniazda zaworowe.
Nawigacja