Forum > Lantra / Elantra
[Elantra MD] Regulacja luzbów zaworowych Hyundai elantra
KamilGie:
Czy posiadacie może jakiś maunaul w zakresie ww. regulacji luzów zaworowych?
Chciałbym zlecić to zaprzyjaźnionemu mechanikowi, jednak ten nie ma info o wartościach jakie powinny być, więc chce mu je dostarczyć.
wtom:
po co? nie grzebie się! jak nie ma hydrauliki to będzie płytka lub stała szklanka - to raczej jest wieczne (chyba, że jeździsz na gazie)
w eli XD syna ponad 200tys.przebiegu i nic nie trzeba regulować, to samo miałem w toyocie przy ponad 350tys. nic się nie działo
KamilGie:
Jak to po co?
- tylko i wyłącznie dlatego, że książka serwisowa tak każe i jest to jeden z obligatoryjnych elementów przy przeglądzie 90 tys km.
Nie znam się i nie udaje, że znam, natomiast wyczytałem ogólnie w internecie, że zaniedbania w tym zakresie mogą być opłakane w skutkach, stąd troska o to. Skoro producent zaleca, to dlaczego mam być od niego mądrzejszy?
Nie jest to atak na Ciebie wtom, jednak nasze forum jest tak opustoszałe, że nie mam punktu odniesienia i opinii innych Elantr.
robaszek127:
Wieczne to było w starszych silnikach które śmigały na gazie latami. A teraz hyundaie nie słyną w odporności na gaz szczególnie jak się nie ma hydraulicznych zaworów. Nie bez parady np. i30, kia seed są na czarnej liście silników.
ELETomek:
KamilGie Sprawdź te luzy jak masz chęć. Jestem ciekaw co wyjdzie. Będziemy wiedzieć czy wtom ma rację czy nie ( jeśli się pochwalisz wynikami) . Wg filmiku na YT (kia ceed) w 1.6 G4FC luzy powinny być: 0.2+/- 0.03 mm na ssącym i 0.25+/-0.03 mm na wydechowym. Czy takie same są w G4FG pojęcia nie mam.
Na stronach ruskojęzycznych (tylko tam udało mi się wygooglać jakie kolwiek info dla silnika G4FG) podają wartości: 0.17-0.23 dla wlotowego i 0.22-0.28 dla wylotowego przy temperaturze 20st C. Czyli tak samo jak w G4FC
Nawigacja
[#] Następna strona