Autor Wątek: Hyundai i30FD 1,6 CRDI -Nie zapala. Błąd czujnika położenia  (Przeczytany 7450 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pirew

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
Szanowni forumowicze :)

Proszę o pomoc - opinie co sądzicie - jeśli rozwiążę temat to napiszę ...

Mój i30 CW 2009 116 km spisywał się bardzo dobrze - mam go od nowości.
Ostatnio zgasł i nie mogę zapalić.

Przy pomocy Piston i ELM27 odczytałem błąd P0340 ( Usterka czujnika położenia wału)
Zakupiłem nowy zastępczy, skasowałem błąd, jednak Auto nadal nie zapala i ten sam błąd ... i jeszcze P0341

Przeczytałem "cały Internet" i doszedłem do wniosku że to usterka "silników rakietowych" ... Taki żarcik ;)

W rzeczywistości wywnioskowałem że przyczyny mogą być różne - ale oba czujniki Wału i Wałka są powiązane - więc zakupiłem oba oryginały używane z rozbitego ...

Po skasowaniu błędów - samochód zapalił ... rozpędził się do 3000 obrotów i zgasł ... i jeśli po skasowaniu błędów odpalał to na 1 sekundę i gasł ...

Wymieniałem już wszystkie trzy czujniki wału i 2 wałka w różnych konfiguracjach - dokręcałem i poluzowywałem - nic!

Sprawdziłem też przewody od wtyczek do przyłącza wszystko ok, brak przebić , brak zakłóceń ... Po podłączeniu do przyłącza na sygnałowym i na zasilającym jest 2,3v

Mechanik podjechał ze swoim kompem i niewiele mu wyszło - coś że słabszy sygnał z niektórych czujników - ale nie jako błędy ... i stwierdził że najprawdopodobniej rozrząd się rozciągnął i z tego powodu czujniki się nie synchronizują - więc wyrzuca błąd ...
Wniosek : Trzeba wymienić rozrząd!

Niby ma podstawy, ponieważ w książce sugerują po 160 tyś - a mój ma 175 tyś już...
Jednak dziwi mnie że nie zapali nawet "czasem"  ... Próbowałem już z 3 dni po 200 razy :D ...

(Różne konfiguracje czujników/ kasowanie błędów i za każdym razem próby palenia ... kręci pięknie - palić nie pali ... oczywiście po każdym dniu ładowałem do pełna całą noc mój nowy silny akumulator ... )

Boję się że po wymianie rozrządu dalej nie odpali ...

Offline Szupek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 24
Hyundai i30FD 1,6 CRDI -Nie zapala. Błąd czujnika położenia wału P0340
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Styczeń 2018, 23:17:23 »
Nie wydaje mi się, żeby nawet przy braku synchronizacji były problemy z uruchomieniem. Najprościej to sprawdzić oscyloskopem, nawet jednokanałowym.
Nie chciałbym uprawiać czarnowidztwa, ale prawdopodobnie po wymianie rozrządu nadal nie odpali. Odpalenie na 1s może sugerować coś z immobilizerem. Ale w tym temacie nie jestem bardzo zaawansowany. Zmieniłbym mechanika, który od razu obstawia w ciemno rozrząd, nawet bez rzeczywistego pomiaru różnicy synchronizacji.

Offline pirew

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
Hyundai i30FD 1,6 CRDI -Nie zapala. Błąd czujnika położenia wału P0340
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Styczeń 2018, 11:55:39 »
A gdzie ja tu znajdę mechasa który się będzie umiał oscyloskopem posługiwać ?

To już prędzej kupię z chin tani oscyloskop elektroniczny jednokanałowy i sam zmierzę ... tylko co tam się mierzy sygnał z czujnika jak kręcę rozrusznikiem ?

czy dwukanałowy i dwa sygnały z wału i wałka ?

Immo ? - ale nie zgłasza żadnego błędu ...

A jeśli to co/gdzie sprawdzać ? ( skrzynkę-przewody ? gdzie ona jest ? )

Offline Clins299

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 113
Hyundai i30FD 1,6 CRDI -Nie zapala. Błąd czujnika położenia wału P0340
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Styczeń 2018, 18:16:23 »
Kolego w Renoult clio po odpięciu ukumulatora trzeba niekiedy z 10 razy albo i wiecej razy próbować otwierac drzwi z pilote potem kluczykiem odpalać ... pochodzi chwile i zgaśnie - imo odcina pompę paliwa.  wyciąga się kluczyka zamyka drzwi z  centralki i tak z 10 razy w końcu zaskakuje.
Podaj oznaczenia tych czujników może uda się przekopać internet bo na pewno coś tam o nich pisze.  
Sprawdź gaśnik czy się nie zacina. Rozrządu bym nie ruszał. no chyba że rzegocze w co przy 160 raczej niema miejsca... ja mam przebieg 172 tys. z czego zrobiłem sam 52  i nikt tam nie zaglądał i nie zaglądnę dopóki nie zacznie hałasować...

Offline Szupek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 24
Hyundai i30FD 1,6 CRDI -Nie zapala. Błąd czujnika położenia wału P0340
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Styczeń 2018, 18:27:13 »
Na upartego można to oscyloskopem jednakanałowym zmierzyć jako różnice między dwoma sygnałami, ale to jest moje teoretyzowanie. Synchronizacja jest dość dobrą metodą diagnostyki rozciągniętych, przeskoczonych napędów rozrządu, więc taka opcja powinna być w interfejsach diagnostychnych. Osobiście pewnie zaczął bym od przestudiowania literatury na forach pl i anglojęzycznych na temat jak to działa i od czego zacząć diagnostykę. Jeśli chodzi o VAGi to jest tego na tony, nie wiem jak w przypadku hyundaia

Offline pirew

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
Hyundai i30FD 1,6 CRDI -Nie zapala. Błąd czujnika położenia wału P0340
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Styczeń 2018, 18:57:12 »
Cytat: "Clins299"
Kolego w Renoult clio po odpięciu ukumulatora trzeba niekiedy z 10 razy albo i wiecej razy próbować otwierac drzwi z pilote potem kluczykiem odpalać ... pochodzi chwile i zgaśnie - imo odcina pompę paliwa.  wyciąga się kluczyka zamyka drzwi z  centralki i tak z 10 razy w końcu zaskakuje.
Podaj oznaczenia tych czujników może uda się przekopać internet bo na pewno coś tam o nich pisze.  
Sprawdź gaśnik czy się nie zacina. Rozrządu bym nie ruszał. no chyba że rzegocze w co przy 160 raczej niema miejsca... ja mam przebieg 172 tys. z czego zrobiłem sam 52  i nikt tam nie zaglądał i nie zaglądnę dopóki nie zacznie hałasować...


1)Aku nie odpinałem - a prób robiłem setki
2)Czujnik Walu 39180-2A200 ; Czujnik Wałka 39300-2A000
3)Przekopałem "cały internet" i napisane jest o nich bardzo dużo - ale to tak jak w tej anegdocie : boli mnie palec ... poszukam w internecie ... po 4 godzinach wniosek : mam raka wątroby ...
4)gaśnik ?
5)tak jak pisałem "trochę pasuje" rozrząd - przebieg 175 tyś, troszkę już słychać było takie "coś" ni to łożysko ni to zawory ... a ostatnio jak wracałem z trasy 300 km to jakieś 100 km od domu na światłach coś rzęziło - aż się rozejrzałem bo myślałem że jakaś ciężarówka obok jest typu STAR ... ale tylko chwilę i jak ruszyłem to się unormowało - zignorowałem to bo mogło być wszystko ... kamyk się dostał czy coś / łożysko jakieś się ułożyło ... przestało - więc nie wnikałem - a był mróz i ciemno ... dojechałem do domu - a następnego dnia już nie palił ...

teraz łączę poprzednie objawy i jak się nad tym chwilowym rzężeniem zastanawiam to może coś się rozsypało i teraz zmienia odczyty na tych czujnikach ?
-ale to trochę jak z tym palcem i rakiem... wszystko pasuje

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Hyundai i30FD 1,6 CRDI -Nie zapala. Błąd czujnika położenia wału P0340
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Styczeń 2018, 20:13:12 »
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7660&highlight=schematy

P0340. P0341 to błądy czujnika położenia wałka rozrządu, a nie wału korbowego.

Offline pirew

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
Hyundai i30FD 1,6 CRDI -Nie zapala. Błąd czujnika położenia wału P0340
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Styczeń 2018, 21:11:42 »
wskazaną dyskusję widziałem ... i wiele innych ...
"Cały Internet" mówi raz tak raz tak ...
Wskazania programu: P0340 Czujnik położenia wału korbowego - awaria /Czujnik położenia wału rozrządu ...
I bądź tu mądry ;)

 na wszelki wypadek testowałem oba :)

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Hyundai i30FD 1,6 CRDI -Nie zapala. Błąd czujnika położenia wału P0340
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Styczeń 2018, 21:41:20 »
O jakiej dyskusji piszesz?

Klikasz na interpretacja błędów wybierasz diesla i błędy P0340, P0341 i masz podane jak co pomierzyć.

Choć lepiej czytaj dalej internety.

Offline pirew

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
Problem znaleziony !
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Luty 2018, 22:17:22 »
:!: Po wymianie :
rozrządu,
pompy oleju ( pęknięta),
3 czujników wału i 3 wałka,
pompy paliwa,
wizycie "speca" z oryginalnym softem huidaia i wymianie softu na fabryczny
diagnozie i wymianie wtyczki przy czujniku wałka
sprawdzaniu zaworu przepustnicy
sprawdzaniu przekaźników,
kierowaniu na badanie wtryskiwaczy i ciśnienia ( na szczęście nie byłem),
zakupie nowej wiązki,
wizycie "lepszego speca" - i wykluczaniu powyższych oraz innych : zacięta cewka EGR ( nie była) , pomiarach napięcia dochodzącego na czujnik (od początku wiedziałem że jest dziwne - ale nie wiedziałem jakie ma być i w rozmowie wyszło że sprawdził i powiedział że 12v powinno dochodzić...)- po podpięciu na krótko napięcia 12V z aku do czujnika - samochód ZAPALIŁ : wniosek wiązka do wymiany lub skrzynka... a po kilku godzinach tel : zamieńcie bezpiecznik od tego czujnika ...
Okazało się że bezpiecznik był "nadpalony" i przez cały czas mimo sprawdzania wyglądał i dawał odczyty dobrego - prawdopodobnie dopiero po podłączeniu 12v się "dopalił" ...
Po wymianie na nowy : SAMOCHÓD ODPALA! :-D