Autor Wątek: Czyszczenie silniczka krokowego + regulacja.  (Przeczytany 4632 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Cibor

  • Gość
Czyszczenie silniczka krokowego + regulacja.
« dnia: 02 Czerwiec 2008, 18:48:37 »
1. WD-40 d lejemy do środka, przelewamy... lejemy lejemy..... Później benzyna ekstakcyjna i czyścimy.... Tak samo lejemy lejemy lejemy....
Najlepiej wszystko przelewać do miseczek zobaczymy ile "syfu" było ja miałem sporo....
2. Odginamy zatrzaski.
3.Wyciągamy środek.
4. Teraz możemy zobaczyć jaką mamy przerwę w środku... Powinna mieć około 1 mm do 2mm. większa lub mniejsza ŹLE... (Wiem z doświadczenia)
5. Na krawędziach mamy taką zapinkę z otworkiem musimy ją przesunąć używając do tego celu śrubokręta płaskiego oraz młotka....
6. Teraz składamy całość... uważajmy by ten biały plasticzek okrągły nie zgubił się nam.....Znajduje się on na końcu osi silnika.Składająć uważajmy by łożyć identycznie jak było tzn. by szczotki wchodziły identycznie. to by było chyba na tyle....



Nie ponoszę odpowiedzialności za nie udolne prace, napisałem to tylko w dobrej wierze....

Grzesik1

  • Gość
Czyszczenie silniczka krokowego + regulacja.
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Czerwiec 2008, 23:33:23 »
Jeśli ktoś bedzie czyścił silniczek wg przepisu Cibor'a niech porobi fotki... zobrazujemy tą instrukcje:)

Cendra

  • Gość
Czyszczenie silniczka krokowego + regulacja.
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Czerwiec 2008, 23:36:21 »
kiedyś rozebrałem silniczek... i zmuszony byłem kupić nowy, więc ten temat może komuś zaoszczędzi kasiorki :-P ale będę miał okazje potrenować na tym zepsutym i może naprawię go :lol:

Cibor

  • Gość
Czyszczenie silniczka krokowego + regulacja.
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Czerwiec 2008, 12:57:05 »
@Cendra mój się zacinał... wiec rozebrałem wyczyściłem i działa..... @grzesik... Jak odbiorę tel z naprawy to porobię zdjęcia.... Tzn. rozbiorę go i złożę.... Od razu piszę... NIE MUSI TO POMÓC A MOŻE ZASZKODZIĆ..... Mi pomogło...

gleda

  • Gość
Czyszczenie silniczka krokowego + regulacja.
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Lipiec 2008, 14:07:05 »
Hm.......?
Napiszę tak:
Osobiście ok.3 lat temu wpadłem na pomysł żeby wyczyścić tak silniczek.Niestety to był :evil: pomysł.Dlaczego..?No to tak:
1.odgiąć blaszki wcale nie jest tak prosto (to jest blacha ok.1,5mm) a w dodatku przy odginaniu lekko wykrzywia się obudowa (bo te blaszki i obudowa to jedno),do której od środka przymocowany jest na stałe magnes (robiący coś za stojan).Tak więc min.wykrzywienie może zakłócić pracę silniczka.A....i zagiąć to dziadostwo z powrotem żeby było szczelne to utopia.Ja zagiąłem ile mogłem i posmarowałem silikonem (pamiętajcie,że to jest zaginane maszynowo-równiutko,elegancko i szczelnie);
2. ....i najważniejsze.Jak roztegujecie to ustrojstwo to macie dwie części.Jedna to obudowa z magnesem (stojanem) a druga to wirnik z tymi króćcami.Dla prawidłowej pracy silniczka potrzeba aby te dwa elementy były odpowiednio osadzone razem (jak wspomniałem wcześniej idealne spasowanie gwarantuje fabryka).Tak naprawdę istnieje 1% ,że wam się to uda na oko.Jak źle spasujecie to auto będzie "kuleć".A w spasowywaniu szlak was trafi :evil: .Wygląda to tak:składacie (pocąc się,żeby zagiąć te blaszki-wmontowujecie do auta-auto prawdopodobnie będzie kuleć-wymontowujecie-rozginacie blaszki-ustawiacie ponownie......i tak dalej,dalej,dalej)-pamiętajcie,że po pewnym czasie materiał nie wytrzyma i blaszki mogą się złamać-no a wtedy-ZONK.Mnie trzeba było chyba ze 3 razy za nim w miarę utrafiłem (a i tak nie było idealnie).M-c temu kupiłem sobie używkę na szrocie.
Proponuję zatem zamiast zabiegów z jego rozkładaniem wyczyścić go np.tak jak napisał autor pierwszego wątku (chociaż z tym WD 40 byłbym ostrożny bo jak wiecie lubi wciskać się w najmniejsze szczeliny)- może np.wniknąć do części silniczka ,w którym jest wirnik.Ja zrobiłem to tak:wlałem benz.ekstrakcyjnej do szklanki i postawiłem silniczek pionowo króćcami do dołu (benz.było tyle,żeby tylko zakryło króćce).Odczekałem 1 dzień (syf wypłynął).
Zaznaczam,że są to moje doświadczenia i jak ktoś chce sprawdzić sam to może się pobawić
w rozkładanie silniczka na części pierwsze (daj "bóg" żeby wam wyszło ;-) ).

TA

  • Gość
Czyszczenie silniczka krokowego + regulacja.
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Maj 2009, 17:20:11 »
A może ktoś powiedzieć jak w Ponym jest blokowana wtyczka dwu-pinowa podłączona do tego silniczka? Nie mogę tego stwierdzić.. Nie znajduję żadnego zatrzasku, a nie chce wyjść.

Hants

  • Gość