Autor Wątek: [Lantra J1] Padnięta uszczelka pod głowicą ?  (Przeczytany 13260 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

matunio20

  • Gość
[Lantra J1] Padnięta uszczelka pod głowicą ?
« dnia: 08 Marzec 2012, 18:56:12 »
Siemka. Mam pytanko, czy dym wydobywający się spod korka oleju (po odkręceniu, nie dużo) może być oznaką palniętej uszczelki? Wiem, że woda w wydechu i lekkie masło mogą być oznaka uszczelki, ale dzieje się to od tylko jak jest wilgotno i temperatura poniżej -5 stopni...(czyli raczej wynika to z tego że te silniki kopcą mocno parą przy dużej wilgotności), ale ten dym... co on może oznaczać? Przedmuchy? A może coś nie tak z olejem? Dodam że samochód zrobił dzisiaj 3-5 km od tygodnia, odpowietrzyliśmy hamulce i testowaliśmy.

Stan oleju w porządku, wody po ostygnięciu też, nie patrzyłem na ciepłym, chce żyć :D <lol2>

[ Komentarz dodany przez: IgoReCzeK: 2012-03-09, 11:44 ]
Tagowanie tematu i korekta ortograficzna treści postu.

[ Komentarz dodany przez: Złośnik: 2012-03-14, 14:37 ]
Edycja tematu

tomek27

  • Gość
[Lantra J1] Padnięta uszczelka pod głowicą ?
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Marzec 2012, 19:09:59 »
Jak silnik pali olej to może być tak jak piszesz. Jeśli olej jest czysty i nie masz galarety w zbiorniczku wyrównawczym to jest ok.

Mariusz

  • Gość
[Lantra J1] Padnięta uszczelka pod głowicą ?
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Marzec 2012, 19:57:38 »
Sprawdzaj na bieżąco poziom oleju i płynu chłodzącego . Pozostałe przedmuchy uszczelki będzie słychać . Miałem kiedyś przedmuch między cylindrami, stukało jakby młotkiem w kowadło ktoś walił . Pozdrawiam .

Maciejj

  • Gość
[Lantra J1] Padnięta uszczelka pod głowicą ?
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Marzec 2012, 20:13:19 »
Jak z wydechu będzie dymił na biało i w zbiorniczku oleju dojrzysz tłuste plamy od oleju to będzie uszczelka pod głowicą.

Offline skali

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 441
    • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001998647968
[Lantra J1] Padnięta uszczelka pod głowicą ?
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Marzec 2012, 22:28:37 »
Dym spod korka. Ciśnienie z procesu spalania paliwka i powietrza wybija Ci do góry, czyli gdzieś nieszczelnośc. Wniosek - uszczelniacze zaworowe puszczają.
Uszczelka w sumie też, ale to już ekstremalna sytuacja, musiała by pójśc na kanale olejowym przy cylindrze.. a z tego co pamiętam w Hyundai`u to są dwa kanały olejowe, ale w dośc 'dalekiej' odleglosci od plaszczyzny cylindra

No nie wiem nie wiem  :-P

Offline BartBartez

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 317
[Lantra J1] Padnięta uszczelka pod głowicą ?
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Marzec 2012, 09:28:32 »
Nie wzięliście pod uwagę dość prawdopodobnej opcji:
Pierścienie mogą nie trzymać i kompresja ucieka w dół silnika(w miskę), a z miski kanałami olejowymi pod pokrywę zaworów.

Lookas

  • Gość
[Lantra J1] Padnięta uszczelka pod głowicą ?
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Marzec 2012, 20:07:32 »
bardzo normalne jest, ze sie dymi z pod korka poniewaz olej rozgrzany zaczyna sie palic w bardzo niewielkich ilosciach i dymic + pierscienie nie trzymaja 100% bo bys nie obrocil walem, a sie da. maslo to wilgoc z powietrza, jak sie jezdzi na krotkich odcinkach to tak sie dzieje. woda w wydechu to tez z pray znajdujacej sie w powietrzu. pzdr.

Offline skali

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 441
    • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001998647968
[Lantra J1] Padnięta uszczelka pod głowicą ?
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Marzec 2012, 20:45:15 »
Palić to może nie, bardziej pasuje 'parować'. Inna sprawa jak z korka paruje a druga jak dmucha, że kiedy przyłożymy ręke mamy na niej kropelki oleju.
Nie wilgoć z powietrza tylko odtrącona woda w oleju, zawsze sie coś tam skropli na misce olejowej..

Jak Ci odpala te auto? Kopci na biało/niebiesko? Ma lepszego 'buta'. To najważniejsze info..

Lookas

  • Gość
[Lantra J1] Padnięta uszczelka pod głowicą ?
« Odpowiedź #8 dnia: 09 Marzec 2012, 22:13:31 »
powiem tak: najlepiej jedz do pozadnego warsztatu gdzie maja przyzadzik do sprawdzania uszczelki i niech sprawdza to rozwieja wszystkie watpliwosci.
kolego skali "dmucha" bo sie wytwarza cisnienie, dlatego jest odma. w nowym silniku tez dmucha. a skrapla sie wilgoc bo nikt nie dolewa chyba wody do oleju, a powietrze z kolei wilgotne jest wszedzie nawet w misce olejowej.

tomek27

  • Gość
[Lantra J1] Padnięta uszczelka pod głowicą ?
« Odpowiedź #9 dnia: 09 Marzec 2012, 22:35:58 »
Panowie piszecie dziwne rzeczy. Silnik nie jest nowy. Pali olej a jak go pali to znaczy, ze juz pierscienie maja dosyc albo uszczelniacze. Po co tutaj jakies wymyslanie przyczyn. Po pierwsze wiesz matunio, ze korka sie nie odkreca jak silnik pracuje a po drugir to nie ma objawów charakterystycznych do padniecia uszczelki. To ze para ppoleci z wydechu nie oznacza ze uszczelka padla szczegolnie gdy minus na dworze. Jest to raczej normalne zjawisko. A kropki oleju z tlumika? Bo przeciez bierze olej i gdzies musi go wygonić a gdzie jak nie przez wydech?

matunio, fura chodzi jak trzeba. szukasz problemu.

NieAmator

  • Gość
[Lantra J1] Padnięta uszczelka pod głowicą ?
« Odpowiedź #10 dnia: 10 Marzec 2012, 07:07:00 »
spalanie Ci wzrosło? Silnik pracuje nie równo? Woda z wydechu to po dłuższym postoju spaliny sie skraplają

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J1] Padnięta uszczelka pod głowicą ?
« Odpowiedź #11 dnia: 14 Marzec 2012, 15:41:47 »
Spod korka oleju zawsze będzie dym = para lecieć. Temperatura pod pokrywą jest wysoka, powietrze zawsze chłodniejsze i dlatego wydobywa się para. Przy niższych temperaturach po postoju skrapla się pod pokrywą i miesza z olejem dlatego niewielka ilość masła jest pod korkiem wówczas. Padnięta uszczelka to przede wszystkim kopcenie na biało i na siwo-niebiesko z rury, "rosół" w zbiorniczku i/lub pęcherzyki powietrza, pęczniejące przewody gumowe chłodnicy podczas przegazowania. Palenie oleju może odbywać się bez uszczerbku uszczelki poprzez pierścienie lub uszczelniacze.

matunio20

  • Gość
[Lantra J1] Padnięta uszczelka pod głowicą ?
« Odpowiedź #12 dnia: 24 Marzec 2012, 11:21:19 »
juz opanowane :p wszystko ok. jak go naleci to jest masełko, jak nie, to nie ma :D ten tym tak ma chyba :D

[ Dodano: 2012-03-24, 11:25 ]
a teraz odpowiedzi na pytania, spalanei zmalało :D bo sonda zmieniona. dymi troszkę na biało po odpaleniu, ale olej cały czas na max trzyma. woda tez ok, nie ma  w niej oleju. i już masła nie ma. po jeździe leciutko sie zadymi czasami spod korka na rozgrzanym. czyli jest ok, tak?

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J1] Padnięta uszczelka pod głowicą ?
« Odpowiedź #13 dnia: 24 Marzec 2012, 13:07:13 »
Tylko jeździć - na 200% jakbyś miał przepust na kanale olejowym i wodnym to masło nawet jakbyś zagrzał to by nie znikło. Poza tym- lekko zadymi - każde lekko na biało zadymi gdy woda wyparuje z wydechu. Spod korka nie dymi tylko paruje - chyba, że zapach tego dymu jest jak zapach spalin - jak czujesz spaliny spod korka to cóż - uszczelniacze albo pierścienie.