Autor Wątek: Błąd P1801, P1805, P1128  (Przeczytany 11997 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

e-gen

  • Gość
Błąd P1801, P1805, P1128
« Odpowiedź #15 dnia: 23 Wrzesień 2008, 21:43:00 »
Cytat: "piotr1111"
Przy zagazowanym samochodzie "Check Engine" to można by napisać standard... wcześniej czy później i tak zaświeci...


@piotr1111
Twój post poleciał bo nie był próbą sensownej odpowiedzi na problem postawiony przez autora wątku  :arrow: przemyślenia, które CI się udzielają najlepiej artykułować w dziale dot. LPG - pod warunkiem, że zechcesz rozwinąć myśl  <czytaj>

Jeżeli masz uwagi dot. moderowania to proszę na priva-a; bez OT w dziale technicznym <cfaniak>

Rafal

  • Gość
Błąd P1801, P1805, P1128
« Odpowiedź #16 dnia: 23 Wrzesień 2008, 21:49:13 »
Autko bez gazu:-), sondę szybko znalazłem (4-przewodowa), tę pierwszą- jutro będę mierzył, o wynikach poinformuję. Widziałem opinie, że sondy uniwersalne nie zawsze są najlepsze... Czy ktoś orientuje się jakie są przeznaczone do Accenta '03?

e-gen

  • Gość
Błąd P1801, P1805, P1128
« Odpowiedź #17 dnia: 23 Wrzesień 2008, 22:14:23 »
Oryginalna lambda jest oznaczona jako:
kefico
39210-22610
license bosch

Równie dobrze możesz zakupić sondę produkowaną przez firmę NGK / NTK.
Sonda musi być:
- czteroprzewodowa (2 białe ,szary ,czarny)
- gwint M18 x 1.5
- zakres pracy 0 - 1V (czyli jak w większości przypadków)

Przykład aukcji pasującej do Accenta:
link

Rafal

  • Gość
Błąd P1801, P1805, P1128
« Odpowiedź #18 dnia: 27 Wrzesień 2008, 18:10:17 »
Dzięki za podpowiedzi, sondę sprawdziłem metodą miernika, oporność grzałki =9ohm, napięcie na sondzie skacze od 0-5,5 V, czyli jest trochę ograniczona. Zamawiam nową.  Czy ma ktoś jakiegoś poleconego sprzedawcę?

witya

  • Gość
Błąd P1801, P1805, P1128
« Odpowiedź #19 dnia: 29 Wrzesień 2008, 11:47:11 »
Witam,

Przygladam się niniejszemu tematowi i widze, ze mógł sie pojawić drobny błąd. Kolega Rafal napisał, że ma odczyty na sondzie w zakresie  "...napięcie na sondzie skacze od 0-5,5 V, ...". Wyglada to troche dziwnie, nie ma mozliwosci aby napiecie na sondzie przekroczylo wartosc 1,2 V. Proponuje powtorzyć pomiar, ale stosujac zwykly miernik wskazówkowy, nie cyfrowy, ktory przy wartosciach chwilowch bedzie pokazywał bzdury.

Pozdrawiam

Rafal

  • Gość
Błąd P1801, P1805, P1128
« Odpowiedź #20 dnia: 29 Wrzesień 2008, 14:30:05 »
0-0,55 V oczywiście... Wkradł się błąd, przepraszam...

Rafal

  • Gość
Błąd P1801, P1805, P1128
« Odpowiedź #21 dnia: 05 Październik 2008, 16:19:21 »
Zamówiłem nową sondę (uniwersalną NGK/NTK), ale dostałem pytanie zwrotne:
"czy ta sonda ma być z masą izolowaną czy z masą z przejściem na obudowę?" - Czy ktoś ma wiedzę jaka powinna być?

A propos ubytku oleju zdaje się, że jednak znalazłem miejsce wycieku... wygląda na to, że ucieka w miejscu mocowania "rurki" na bagnet do kontroli oleju z silnikiem...
Czy koledzy sie orientują w jaki sposób można to miejsce uszczelnić? -wygląda na to, że ona jest wkładana na ścisk (żadnej nakrętki nie widziałem).
Pozdrawiam z pola walki:-)

e-gen

  • Gość
Błąd P1801, P1805, P1128
« Odpowiedź #22 dnia: 06 Październik 2008, 01:27:40 »
według mnie z "masą izolowaną" - jak możesz to daj link do aukcji

Rafal

  • Gość
Błąd P1801, P1805, P1128
« Odpowiedź #23 dnia: 06 Październik 2008, 10:41:14 »
Sondę będę chyba brał od kolegi , który pracuje w sklepie z częściami w Polsce... Nie mam zbyt dużej praktyki w zakupach internetowych, a naczytałem się o jakiś chińskich podróbkach...  Chyba, że ma kolega jakąś rzetelnego sprzedawcę...:-)

Rafal

  • Gość
Błąd P1801, P1805, P1128
« Odpowiedź #24 dnia: 13 Październik 2008, 22:35:11 »
Witam ponownie,
zgodnie z sugestiami wymieniłem sondę lambda ( pierwszą) na uniwersalną z masą izolowaną NGK (i taka być powinna zgodnie z instrukcją NGK). Zrobiłem wczoraj wycieczkę (trasa mieszana, 4-osoby) ok. 200km i tak "na oko" spalanie spadło do poziomu 7l /100. Jutro to potwierdzę na stacji.  Przy wymianie sondy skasowałem wyświetlany błąd.... :-) i tak się cieszyłem z braku zużywania się żarówki CE do około 160km mojej wycieczki...:-( światełko na desce i błąd P1128 ( z powrotem)

Maję koledzy pomysł na co jeszcze zwrócić uwagę? Słyszałem, że następnym etapem jest wymiana katalizatora... czy można sprawdzić jakoś jego działania?
Dzięki za dotychczasową pomoc.

Ps. po pierwszym skasowaniu wszystkich błędów błąd P1801,P1805 więcej się nie pokazał.

e-gen

  • Gość
Błąd P1801, P1805, P1128
« Odpowiedź #25 dnia: 13 Październik 2008, 23:35:18 »
Komputer oznajmia, że mieszanka jest zbyt uboga  i oczywiście próbuje wzbogacać mieszankę.


Co robić:
1. Check for vacuum or unmetered air leaks, concentrating on areas between the air flow sensor and the engine block. Are all the gaskets and hoses properly installed? A vehicle with a vacuum leak will have an air flow sensor reading that is lower than normal at idle (see Air Flow Sensor Table below). Accent, Elantra and Tiburon vehicles with a vacuum leak may also have a low load value.
2. Check the evaporative emission system (EVAP). An intermittently sticking or stuck open purge solenoid valve may not set an evaporative code in a 1996 or 1997 SOHC Accent or Sonata, but may set a Fuel Trim code.
3. Check the air flow sensor calibration. If no vacuum leaks are present and the purge system is functioning properly, compare the air flow sensor reading at idle and at 2500 rpm to the Air Flow Sensor Table below. If readings are out of specification, swap the air flow sensor with a known good unit and re-test (albo pojedź do ASO to Ci zmierzą sprawność i dokładność przepływomierza).
4. Check the fuel pressure (for low pressure), fuel volume flow (replace fuel filter if necessary), injector part number, PCM part number and perform the oxygen sensor scan tool test as noted below.
5. Uszkodzony plastikowy pojemnik z aktywnym węglem (lub wężyki)  - znajduje się w okolicy lewego tylnego koła.

Przyjrzyj się "wężykom" które dochodzą do kolektora dolotowego; oczywiście wykręć sprawdź i przepłucz zaworek PCV (dzisiaj wszystkim to zapisuje ;) ) link

Ponadto zmierz elektrozawór PCSV (Purge Control Solenoid Valve), który powinien mieć rezystencje na poziomie 26 Ohm (jest łatwo dostępny, między kolektorem dolotowym a ścianą komory silnikowej)

Na deser przeczytaj to: link

BTW
wchodzą na hmaservice.com , w menu Detail Search, zaznaczając All Content  i wpisując do Text Search 1128 otrzymasz bardziej szczegółowe odpowiedzi na przedmiotowy problem.

kpawel

  • Gość
Błąd P1801, P1805, P1128
« Odpowiedź #26 dnia: 17 Październik 2008, 15:14:31 »
Rafal, kilka pytań:
-Na przyszłość. Czy znasz oznaczenie /kod sondy lambda która kupiłeś, ile ona kosztowała?
-Pochwal się spalaniem paliwa zmierzonym przy dystrybutorze.

Rafal

  • Gość
Błąd P1801, P1805, P1128
« Odpowiedź #27 dnia: 17 Październik 2008, 21:53:11 »
1.Sonda firmy NGK/NTK 4-przedwodowa S4 (OZA624-E4-taki był opis) - to jest ta z masa izolowaną:-). Zapłaciłem 135 zł (jak pytałem o cenę, mówił 145zł:-)) +przesyłka 10 zł.

W instrukcji montażu było opisane w jaki sposób to sprawdzić, tzn. zmierzyć opór pomiędzy metalową częścią sondy(czyli elementem, na który nakładamy klucz) i kablem masowym (szarym) -  jak jest powyżej 10 Ohm - to z izolowaną; jak poniżej - z nieziolowaną...(odszukam instrukcję i podaj tez symbol). Ja wymieniałem orginalną sondę, zmierzyłem i było powyżej ( czyli S4).

2. hm... przyznam się uczciwie, że nie dojechałem na stacje... Naocznie spaliłem pół baku i z wyliczenia wyszło mi 7.5l/100...Może jutro mi się uda, to uzupełnię te dane.

3. Informacji od kolego e-gen, tez nie zdążyłem jeszcze wykorzystać - też plany na jutro... (w tygodniu byłem sam z małymi dziećmi i nie miałem możliwości...

Rafal

  • Gość
Błąd P1801, P1805, P1128
« Odpowiedź #28 dnia: 20 Październik 2008, 11:11:48 »
"Ponadto zmierz elektrozawór PCSV (Purge Control Solenoid Valve), który powinien mieć rezystencje na poziomie 26 Ohm"  - zmierzyłem, ok 25 Ohm
"Przyjrzyj się "wężykom" które dochodzą do kolektora dolotowego" - okazało się, że zdjęty był wężyk z "bolca" k/przepływomierza, odszukałem-założyłem.
"sprawdź i przepłucz zaworek PCV"  zaworek w porządku
"-Pochwal się spalaniem paliwa zmierzonym przy dystrybutorze."
przy dystrybutorze wyszło 7,4 l/100km
Do przepływomierza się jeszcze nie dobrałem..., zobaczymy czy znów wyskoczy błąd...

Z placu boju

spychoo

  • Gość
P1128 = przeplywomierz
« Odpowiedź #29 dnia: 20 Październik 2008, 13:58:40 »
U mnie tez swego czasu pojawis sie blad P1128  i skonczylo sie na wymianie przeplywomierza. (Dosc powszechny problem w Accentach). Niestety operacja dosc kosztowna (1000 w serwisie, 500 z hurtowni, 250 zamiennik lub uzywka z allegro - choc mnie na allegro udalo sie kupic orginal za 250, przejechalem juz 5 tys km i wszystko ok)

Nie masz moze wrazenia ze silnik ci troche "dzwoni" przy zwiekszaniu obrotow?

Pozdrawiam
Lukasz