Autor Wątek: Błąd P1801, P1805, P1128  (Przeczytany 11982 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rafal

  • Gość
Błąd P1801, P1805, P1128
« dnia: 18 Wrzesień 2008, 14:12:27 »
Witam wszystkich, właśnie kupiłem Accenta i już zacząłem się nim cieszyć, ale...
po przejechaniu kilkudziesięciu km zapaliła mi się lampka CE.
Nie bardzo się znam na samochodach, ale miałem mało paliwa w baku i pomyślałem, że może nie działa lampka rezerwy (przy włączeniu stacyjki nie zapala się) i to dlatego... Zalałem do pełna i po przejechaniu kilku km zgasła.
Niestety, poniżej połowy baku zapaliła się z powrotem.
Spalanie na trasie ok 10l/100 (na dystansie ok 500km), w mieście ok 11l. stwierdziłem ubytek oleju - były w normie (w środku min/max), jest poniżej min.
Zakupiłem skaner i wyskoczyły mi błędy jak w temacie.
1. Czy ktoś wie co to oznacza?.
 W instrukcji takich kodów nie ma(w zestawie), na stronie http://www.clearcodes.com/html/obd-2_codes.html#p1800 znalazłem takie opisy

P1801 Transmission Clutch Interlock Safety Switch Open Circuit
P1805 Transmission 4-Wheel Drive High Indicator Open Circuit
P1128 Upstream Heated O2 Sensors Swapped

2. Czy nr kodu dla różnych samochodów ma inne znaczenie?
Znalazłem w jednym z tematów informacje na temat kodu P1128, ale z innym opisem:
"P1128 - Air flow meter", oraz ""DTC P1128 is "Long Term Fuel Trim Too Lean"

3. Czy jest ktoś w posiadaniu pełnej listy kodów do Accent wraz opisem, co mogło to spowodować ( i mógłby mi ja przesłać?)?

4. Można gdzieś dostać książkę typu "Zrób to sam"? Szukałem na google, ale były tylko do starszych modeli.

Trochę się rozpisałem, mam nadzieje, że zrozumiale. Jeśli ktoś wie jak to ugryź, to bardzo proszę o pomoc.

e-gen

  • Gość
Błąd P1801, P1805, P1128
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Wrzesień 2008, 14:42:55 »
Duże spalanie Pb.

Obstawiam nieżywą pierwszą sonde lambda i/lub nieszczelność w układzie wydechowym i/lub zasysanie lewego powietrza do układu dolotowego.

kml

  • Gość
Błąd P1801, P1805, P1128
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Wrzesień 2008, 17:20:47 »
Cytat: "Rafal"
Spalanie na trasie ok 10l/100


 :shock:  normalnie mnie zamurowało.  Też mi się wydaje, że któraś sonda jest martwa. Poza tym cos dziwnego z tym olejem jest - nie masz wycieków żadnych?

kpawel

  • Gość
Błąd P1801, P1805, P1128
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Wrzesień 2008, 20:04:01 »
na szybko, znalezione w sieci

P1801 - Immobilizer Transponder Error
P1805 - Immobilizer EEPROM Error


link ......

link 2 ...
.

kml

  • Gość
Błąd P1801, P1805, P1128
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Wrzesień 2008, 20:24:12 »
kpawel, ale to się trochę nie bałdzo trzyma kupy IMO w takim sensie, że co immo do koszmarnego spalania i ubywania oleju? :)

Rafal

  • Gość
Błąd P1801, P1805, P1128
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Wrzesień 2008, 02:06:51 »
Żadnych wycieków pod samochodem nie zauważyłem, przy takim ubytku trudno by go było nie zauważyć, sprawdzę jutro (dziś) czy silnik nie pluje mi olejem z rury wydechowej, obejrzę dokładniej silnik i wydech, pod kątem nieszczelności.

Jak można tłumaczyć różną interpretacje tego samego nr błędu?
Jak można sprawdzić sondę?sondy pod kątem sprawności? Można ja jakoś zmierzyć?

Dodam, że nie mam żadnych problemów z "odpalaniem" silnika, silnik chodzi bardzo ładnie, nie szarpie i zachowuje się jakby wszystko było w porządku.
Co myślicie o tym , żeby skasować błędy i sprawdzić czy pojawią się znowu? (nadzieja:-), może któryś z tych błędów jest "stary" i nie został skasowany? Aczkolwiek spalanie i olej pozostawiają wiele do życzenia. Kontrolka CE zgasła, chwilę po zatankowaniu (?;sama).
Pozdrawiam i dziękuję

Tomasz1023

  • Gość
Błąd P1801, P1805, P1128
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Wrzesień 2008, 03:00:27 »
Gdzie mieszkasz w IRA?J a w Clonmel... .Jak co to podjedz to cos poradzimy...

kml

  • Gość
Błąd P1801, P1805, P1128
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Wrzesień 2008, 07:45:25 »
Cytuj
Jak można tłumaczyć różną interpretacje tego samego nr błędu?


Do tej pory nie spotkałem się z tym, że KAŻDY producent tak samo opisuje błędy. AFAIR to OBD2 to był obowiązek jako interfejs wyłączenie.

e-gen

  • Gość
Błąd P1801, P1805, P1128
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Wrzesień 2008, 09:32:10 »
Uważam że pierwsza lambda nie działa a konkretnie to jej grzałka.
Lambda kosztuje do 100 PLN ( jednovoltowa ).

Rafal

  • Gość
Błąd P1801, P1805, P1128
« Odpowiedź #9 dnia: 20 Wrzesień 2008, 22:04:27 »
Hm..., teraz rozumiem, będę szukać opisów błędów pod Hyundai-a.
Wie ktoś, jak można sprawdzić pierwszą sondę, ewentualnie jaką najlepiej kupić, żeby długo pociągnęła?
Do Tomasz1023 - jestem aktualnie w Wexford, można by kiedyś spotkać...

piotr1111

  • Gość
Błąd P1801, P1805, P1128
« Odpowiedź #10 dnia: 21 Wrzesień 2008, 20:14:54 »
Nie bardzo się znam no ale u mnie kiedyś też wyskakiwał "Check Engine"... autko ładnie jeździło i zapalało, a tu trach co pewien czas lampka się świeci... kasowanie i dalej jazda...
Przyczyną była przetarta plecionka przy rurze wydechowej - wymiana z 50 PLN i wszystko OK. /Dobry mechanik z Hyundai Koliber  Lublin (zamknięty :( ) od razu zauważył że coś nie tak z wydechem.../
Spalanie masz większe bo jak świeci CE to komp przechodzi w tryb awaryjny i leje ile wlezie ;-)

Rafal

  • Gość
Błąd P1801, P1805, P1128
« Odpowiedź #11 dnia: 21 Wrzesień 2008, 21:13:47 »
"Spalanie masz większe bo jak świeci CE to komp przechodzi w tryb awaryjny i leje ile wlezie"
ha, przejechałem cały bak bez CE, no i wyszło ok 11/100... Czuli szukam info, gdzie znajdę te sondy w samochodzie i jak je sprawdzić.

kml

  • Gość
Błąd P1801, P1805, P1128
« Odpowiedź #12 dnia: 21 Wrzesień 2008, 21:19:25 »
Cytat: "Rafal"
"Spalanie masz większe bo jak świeci CE to komp przechodzi w tryb awaryjny i leje ile wlezie"
ha, przejechałem cały bak bez CE, no i wyszło ok 11/100... Czuli szukam info, gdzie znajdę te sondy w samochodzie i jak je sprawdzić.


Idż od kolektora po wydechu, NIE da się przeoczyć :) Poszukaj postów e-gen pisał jakią one powinny mieć oporność ( czy coś tam takiego co się da samemu zmierzyć  8-) )

todo

  • Gość
Błąd P1801, P1805, P1128
« Odpowiedź #13 dnia: 22 Wrzesień 2008, 08:48:16 »
Mam dokładnie te same kody błędów lecz spalanie w normie, tzn. miasto ok.8,5l. Mam skaner z Allegro http://www.allegro.pl/item439900518_obd2_dominator_skantr_w_jezyku_polskim_nowosc.html  i na nim rzeczywiście nie ma wskazań jednej sondy. Nie do końca jeszcze pochwytałem wskazania skanera, ale kody wykasowałem i czekam, czy pojawią sie te same i po jakim czasie. Chciałbym się upewnić, czy napewno pojawienie się lampki "check" powoduje przełączenia się komputera w tryb awaryjny i co to oznacza dla samochodu.

Dzwoniłem do serwisu Hyundaia, stan w który przechodzi komputer po wystąpieniu błędu nie jest stanem awaryjnym. Komputer uśrednia wskazania nieczynnego urządzenia, gdy nie może ich odczytać, np. sondy lambda.
Przy założonej instalacji LPG komputer częściej zgłasza błędy, może to być spowodowane różną jakością gazu, brakiem odpowiedniej regulacji na gazie. Warto więc sprawdzać błędy komputera, ale nie należy wpadać w panikę jeśli takowe się pojawią.

piotr1111

  • Gość
Błąd P1801, P1805, P1128
« Odpowiedź #14 dnia: 23 Wrzesień 2008, 16:28:28 »
Hm... Mój post był usunięty z tego wątku z powodu Moderator napisał:
„Powód: Każdy ma prawo do opinii na temat LPG ale w tym wątku rozmawiamy o konkretnym problemie a nie snujemy swoich teorii nt. LPG (patrz dział: INSTALACJE LPG)”
No cóż z Moderatorem się nie kłócę bo zawsze ma rację... no ale ale to czy samochód jest zagazowany czy tez nie to podstawa rozpatrywania błędów kodów jak w temacie...
Autor wątku napisał: "po przejechaniu kilkudziesięciu km zapaliła mi się lampka CE"... Dlatego tez pozwolę sobie jeszcze raz przytoczyć swój poparzeni wpis - Przy zagazowanym samochodzie "Check Engine" to można by napisać standard... wcześniej czy później i tak zaświeci... Fakt autor wątku nic nie pisze o tym czy ma zagazowany samochód czy też nie... ale jak tak to w tym bym doszukiwał się problemu zapalania lampki "Check Engine" bo powodów jest kilka ale to już nie w tym wątku ;)

Z góry przepraszam Moderatora za swoja polemikę.