Forum > Accent
Błąd P1801, P1805, P1128
e-gen:
Komputer oznajmia, że mieszanka jest zbyt uboga i oczywiście próbuje wzbogacać mieszankę.
Co robić:
1. Check for vacuum or unmetered air leaks, concentrating on areas between the air flow sensor and the engine block. Are all the gaskets and hoses properly installed? A vehicle with a vacuum leak will have an air flow sensor reading that is lower than normal at idle (see Air Flow Sensor Table below). Accent, Elantra and Tiburon vehicles with a vacuum leak may also have a low load value.
2. Check the evaporative emission system (EVAP). An intermittently sticking or stuck open purge solenoid valve may not set an evaporative code in a 1996 or 1997 SOHC Accent or Sonata, but may set a Fuel Trim code.
3. Check the air flow sensor calibration. If no vacuum leaks are present and the purge system is functioning properly, compare the air flow sensor reading at idle and at 2500 rpm to the Air Flow Sensor Table below. If readings are out of specification, swap the air flow sensor with a known good unit and re-test (albo pojedź do ASO to Ci zmierzą sprawność i dokładność przepływomierza).
4. Check the fuel pressure (for low pressure), fuel volume flow (replace fuel filter if necessary), injector part number, PCM part number and perform the oxygen sensor scan tool test as noted below.
5. Uszkodzony plastikowy pojemnik z aktywnym węglem (lub wężyki) - znajduje się w okolicy lewego tylnego koła.
Przyjrzyj się "wężykom" które dochodzą do kolektora dolotowego; oczywiście wykręć sprawdź i przepłucz zaworek PCV (dzisiaj wszystkim to zapisuje ;) ) link
Ponadto zmierz elektrozawór PCSV (Purge Control Solenoid Valve), który powinien mieć rezystencje na poziomie 26 Ohm (jest łatwo dostępny, między kolektorem dolotowym a ścianą komory silnikowej)
Na deser przeczytaj to: link
BTW
wchodzą na hmaservice.com , w menu Detail Search, zaznaczając All Content i wpisując do Text Search 1128 otrzymasz bardziej szczegółowe odpowiedzi na przedmiotowy problem.
kpawel:
Rafal, kilka pytań:
-Na przyszłość. Czy znasz oznaczenie /kod sondy lambda która kupiłeś, ile ona kosztowała?
-Pochwal się spalaniem paliwa zmierzonym przy dystrybutorze.
Rafal:
1.Sonda firmy NGK/NTK 4-przedwodowa S4 (OZA624-E4-taki był opis) - to jest ta z masa izolowaną:-). Zapłaciłem 135 zł (jak pytałem o cenę, mówił 145zł:-)) +przesyłka 10 zł.
W instrukcji montażu było opisane w jaki sposób to sprawdzić, tzn. zmierzyć opór pomiędzy metalową częścią sondy(czyli elementem, na który nakładamy klucz) i kablem masowym (szarym) - jak jest powyżej 10 Ohm - to z izolowaną; jak poniżej - z nieziolowaną...(odszukam instrukcję i podaj tez symbol). Ja wymieniałem orginalną sondę, zmierzyłem i było powyżej ( czyli S4).
2. hm... przyznam się uczciwie, że nie dojechałem na stacje... Naocznie spaliłem pół baku i z wyliczenia wyszło mi 7.5l/100...Może jutro mi się uda, to uzupełnię te dane.
3. Informacji od kolego e-gen, tez nie zdążyłem jeszcze wykorzystać - też plany na jutro... (w tygodniu byłem sam z małymi dziećmi i nie miałem możliwości...
Rafal:
"Ponadto zmierz elektrozawór PCSV (Purge Control Solenoid Valve), który powinien mieć rezystencje na poziomie 26 Ohm" - zmierzyłem, ok 25 Ohm
"Przyjrzyj się "wężykom" które dochodzą do kolektora dolotowego" - okazało się, że zdjęty był wężyk z "bolca" k/przepływomierza, odszukałem-założyłem.
"sprawdź i przepłucz zaworek PCV" zaworek w porządku
"-Pochwal się spalaniem paliwa zmierzonym przy dystrybutorze."
przy dystrybutorze wyszło 7,4 l/100km
Do przepływomierza się jeszcze nie dobrałem..., zobaczymy czy znów wyskoczy błąd...
Z placu boju
spychoo:
U mnie tez swego czasu pojawis sie blad P1128 i skonczylo sie na wymianie przeplywomierza. (Dosc powszechny problem w Accentach). Niestety operacja dosc kosztowna (1000 w serwisie, 500 z hurtowni, 250 zamiennik lub uzywka z allegro - choc mnie na allegro udalo sie kupic orginal za 250, przejechalem juz 5 tys km i wszystko ok)
Nie masz moze wrazenia ze silnik ci troche "dzwoni" przy zwiekszaniu obrotow?
Pozdrawiam
Lukasz
Nawigacja
[#] Następna strona