Autor Wątek: Wzrost obrotów przy zmianie biegów 2.0 CRDI  (Przeczytany 3854 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

cosmos

  • Gość
Wzrost obrotów przy zmianie biegów 2.0 CRDI
« dnia: 10 Listopad 2017, 09:50:25 »
Panie, Panowie,

chciałbym prosić o wksażówki, żeby wyjaśnić dwie kwestie w związku z moim Tucsonem 2.0 CRDI 140KM 4x4.

1. Przy maksymalnym wciśnięciu pedału gazu ("gaz do dechy") auto dostaje muła, nie czuć momentu obrotowego, a dodatkowo przy zmianie biegów, w momencie wciśnięcia sprzęgła, wskazówka obrotomierza skacze 500-1000 obr do góry. Samochód po prostu robi mi "przegazówkę" przy zmianie biegów. Im mocniej wcisnę pedał gazu i trochę przytrzymam (czyli "gaz do dechy") tym wyżej idzie wskazówka obrotomierza przy zmianie biegów. Czasami jest lepiej (czyli skoczy maks o 500 obr), a przy kolejnym uruchomieniu samochodu już może być gorzej (skacze nawet o 1000 obr do góry).

Dodatkowo, auto w zasadzie lepiej mi przyśpiesza odpuszczając gaz niż wciskając go do dechy (czyli po wciśnieciu do dechy zamula, a jak odpuszczam pedał gazu zaczyna lepiej przyśpieszać!). Tak jakby nie dostawał odpowiedniej mocy i potem sobie to "rekompensował" tym podbijaniem obrotów przy zmianie biegów.

I teraz czy to może być jakiś czujnik, coś mechanicznego? Może ktoś już spotkał się z czymś takim?
Nawet nie wiem od czego zacząć... Komp żadnych błędów nie pokazuje.


2. Czy przepływomierz w tym modelu samochodu da się "wyjąć" z obudowy. Nie jest on przykręcony lecz jakby "sklejony" z obudową. Czy to jest w ogóle możliwe?
Wygląda tak:
https://www.fox.rzeszow.pl/przeplywomierz-powietrza-kia-hyundai-2-0crdi-c,4,258667,258364

Chciałbym go tylko przeczyścić, nie jest to raczej związane z moim pierwszym problemem...

Proszę o pomoc.

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Wzrost obrotów przy zmianie biegów 2.0 CRDI
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Listopad 2017, 15:22:07 »
Ta część gdzie jest wtyczka powinna być na 2 wkrętach, tak przynajmniej jest w moim,ale ja mam 113km.
Żeby wykluczyć przepływomierz to odepnij wtyczkę od niego i w drogę.
Samochód powinien jako tako jechać do 3 tys później brak mocy i zamulenie.
W miarę jedzie jak właśnie delikatnie dajesz gazu.
Po odpięciu wtyczki czek się nie zapalił podobno ten typ tak ma.

cosmos

  • Gość
Wzrost obrotów przy zmianie biegów 2.0 CRDI
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Listopad 2017, 13:13:11 »
Przepływkę zmieniałem, żeby sprawdzić - żadnej różnicy. Jak napisałem, te dwie kwestie nie są raczej ze sobą związane. O przepływkę pytam przy okazji, bo u mnie niestety śrub nie ma i nie wiem,  czy można ją wyjąć z obudowy...

Ta pierwsza kwestia jest ta mnie dużo istotniejsza, miał ktoś podobny przypadek w swoim dieslu? Co może powodować zwiększenie obrotów przy zmianie biegów podczas przyspieszania?

cosmos

  • Gość
Wzrost obrotów przy zmianie biegów 2.0 CRDI
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Listopad 2017, 16:59:08 »
Panie, Panowie.

W związku z tym przyduszaniem podczas wciśnięcia pedału gazu do dechy.
Otóż ostatnio miałem w zasadzie pusty bak, komp wskazywał mniej niż 50km dystansu do pokonania. Zgasiłem silnik (już mocno rozgrzany po jeździe), żeby wyskoczyć do sklepu i potem miałem jechać zatankować. Auto ledwo odpaliło, rozrusznik kręcił jak szalony, ale ledwo udało się odpalić. Samochód dostał niesamowitego muła, przy nawet lekko wciśniętym pedale gazu ograniczał moc, zero momentu obrotowego.
Dojechałem na stację, zatankowałem do połowy baku. Auto znowu ledwo odpaliło, ale już z połowa baku jechał lepiej, dostawał muła przy max wciśniętym pedale gazu, ale nie aż tak bardzo jak na pustym baku...

I teraz pewnie to co opisuję jest związane z układem paliwowym. Jedzie lepiej jak jest pełny bak, ale też trochę muli. Przy pustym baku, na głębokiej rezerwie, w ogóle nie ciągnie do przodu (no i ledwo odpala).
Komp nie pokazuje błędów..

Ktoś spotkał się z czymś takim?
Pozdrawiam!

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Wzrost obrotów przy zmianie biegów 2.0 CRDI
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Listopad 2017, 17:37:15 »
Może pompa w baku coś niedomaga??
Bąk czysty nie ma tej farby w nim???

cosmos

  • Gość
Wzrost obrotów przy zmianie biegów 2.0 CRDI
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Listopad 2017, 08:14:35 »
Znalazłem info jak się dostać do tej pompy, w wolnym czasie sprawdzę.
Ale u mnie nie ma problemu z piszczeniem z okolic baku czy gaśnięciem auta przy hamowaniu. Więc wydaje się mało prawdopodobne, żeby to pompa szwankowała...

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Wzrost obrotów przy zmianie biegów 2.0 CRDI
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Listopad 2017, 14:44:27 »
A wiadomo to, może w twoim to dopiero poczatki zatykania sitka.
U mnie też nic się nie działo z pompą,ale w wolnym czasie zerknalem do baku dla własnego spokoju.
U mnie jest czysto,bak mam w środku stalowy bez żadnej farby.