Producent Tucsona nakreślił strategię wprowadzenia silników kolejnej generacji. Silniki te noszą nazwę Smart Stream, a pierwszy model z nowej serii stanowi konstrukcja 1.6 w wersji benzynowej oraz jako diesel. Do 2022 roku Hyundai Motor Group planuje opracować całkowicie nową gamę silników z rodziny Smart Stream. W skład gamy wejdzie łącznie dziesięć silników benzynowych, sześć diesli oraz sześć modeli skrzyni biegów. Ulepszeniom jednostek spalinowych towarzyszyć będzie rozwój napędów ekologicznych typu hybryda plug-in oraz elektrycznych, a także kolejnej generacji samochodu na wodorowe ogniowa paliwowe (FCEV).
Zaprezentowane po raz pierwszy na targach frankfurckich silniki Smart Stream są odpowiedzią na globalne zmiany w regulacjach dotyczących ochrony środowiska przy jednoczesnym zachowaniu odpowiednich osiągów i satysfakcji z jazdy. Technologia Smart Stream optymalizuje aktualne rozwiązania poprzez wykorzystanie mniejszych i lżejszych komponentów. Stosując zaawansowany proces kontroli procesu spalania, Hyundai dąży do uzyskania sprawności cieplnej silnika aż do 50%.
Równolegle do programu Smart Stream zaprezentowano także pierwsze, komercyjne zastosowanie technologii CVVD – kontroli procesu sterowania zaworami w głowicy. W silniku Smart Stream G 1.6 turbo otwieranie i zamykanie zaworu cylindra jest zoptymalizowane czasowo w zależności od wybranego trybu jazdy (np. eco, sport).
Kolejną nowością w gamie koreańskiego koncernu jest będąca w fazie opracowywania ośmiobiegowa skrzynia dwusprzęgłowa (DCT).
Źródło: www.samar.pl