Autor Wątek: [i20 PB] Zabezpieczenie profili zamkniętych  (Przeczytany 4467 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline zz_top1

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 41
Zabezpieczenie profili zamkniętych
« dnia: 27 Październik 2017, 19:36:05 »
Czy ktoś z Was to robił, jakim środkiem i z jakim efektem?
Jaki jest koszt? 8-)
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwiec 2020, 13:32:55 przez Brt »

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 236
Zabezpieczenie profili zamkniętych
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Październik 2017, 21:40:00 »
Ja również jestem zainteresowany tym tematem. Prośba o wypowiedzi.
Od siebie dodam, że u mnie na wsi za zabezpieczenie profili + konserwacja podwozia (robią tylko to, co jest konieczne, czyli widoczne ogniska korozji), życzą sobie 700 zł.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
Zabezpieczenie profili zamkniętych
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Październik 2017, 20:36:07 »
Takie zabezpieczenia przez malowanie mazidłem od spodu było modne za czasów malucha i poloneza. W nowych samochodach nie warto wywalać 700zł na malowanie bitexem.
Po prostu spód w miarę ma dobre malowanie takim gumowym mazidłem. Jedynie warto założyć tylne nadkola plus tam coś poprawić.
A w hyundaiu co sam widzę, jest taka blacha że rdzewieje samoistnie pod lakierem i wszelkie malowanie tylko zakamufluje pierwsze ogniska.
Może przy karoserii bez rdzy a to sens ale jeśli ma się zamiar kiedyś sprzedać auto to kupiec będzie myślał, że malowanie miało zamaskować zardzewiałe podwozie.

Offline Hants

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 537
Zabezpieczenie profili zamkniętych
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Październik 2017, 00:19:44 »
Uzywałem takie coś:



z rewelacyjnym efektem. Gruba, sucha, ale wiecznie elastyczna warstwa.

Wiem, że do profili zamkniętych używa się wosków z taką długą rurką-aplikatorem rozpryskującym preparat na boki.

W drzwi najlepiej chyba wlać kilka mililitrów oleju silnikowego. Wniknie dobrze w tę zagiętą krawędź.


W UK, nie mam zbyt wielu problemów z solą na drogach, ale zimą proponowałbym jednak regularnie spryskiwać podwozie czystą wodą.

Offline steyr

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
Zabezpieczenie profili zamkniętych
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Październik 2017, 21:26:52 »
Ja używam środków Valvoline, jeśli chodzi o profile wewnętrzne to jest środek Tecty ML. Kupujesz puszki pod kompresor i  konserwujesz. Cenowo się nie dziwie że tyle kasują, jeśli oczywiście dobrze robią. Trzeba umyć porządnie podwozie, wysuszyć. Zdemontować osprzęt, zbiornik paliwa, układ wydechowy usunąć korozję jeśli występuje. Następnie odpowiednio zabezpieczyć odpowiednimi podkładami a następnie dopiero konserwować.

Offline nadamus

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
Zabezpieczenie profili zamkniętych
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Styczeń 2018, 16:32:42 »
wszystko ależy od tego czy robisz sam czy zlecasz. jeśli robisz sam to ... potrzebny jest czas (to jest najważniejsze. Ja zawsze daję tak:
demontaż wszystkiego (tłumki, zbiornik paliwa itp:
mycie
warstwa cortanin f ( wiążący rdzę)
mycie
corrina
podkład epoksydowy (novol)
baranek
w profile wewnątrzne:
mycie
cortanin
mycie
corrina
wosk (app)
i to wszystko daje na razie radę ;) miałem uniaka w którym wszystko dało radę przez 7 lat ;)- potem oddałem go na złom  (ale był w "do złomu" w momencie kupna ;)