Autor Wątek: [i20 PB] Dziwne dźwięki z silnika  (Przeczytany 2835 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Szupryk

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
Dziwne dźwięki z silnika
« dnia: 10 Październik 2017, 20:00:28 »
Witam wszystkich,

Jestem posiadaczem i20 z silnikiem 1.2 85km - rocznik 2012.

Mam z nim pewien problem i powiem szczerze, ze już poddaje ręce - może ktoś miał podobny problem i wspomoże mnie swoją wiedza.

Problem jest następujący : metaliczny dźwięk z okolic silnika.

Jak jest zimny słychać to bardziej - jest to stałe cykanie, które nie zmienia swojej prędkości wraz z wzrostem obrotów. Gdy samochód się rozgrzeje słychać to trochę mniej, ale nadal problem istnieje. Zapala się check engine, ale czasami gaśnie. Potrafi nie wracać przez 30 km później swieci się przez dłuższy czas i tak w kółko.

Na pierwszy rzut poszła diagnoza na łańcuszek rozrządu - pach wymieniony na nowy - dźwięk pozostał.

Następnie fazatory rozrządu - pach dźwięk nadal jest.

W końcu zdesperowany pomyślałem sobie ze podjade do ASO - może oni kiedyś się z tym spotkali - diagnoza padła od razu - uszkodzony katalizator - zrobiliśmy juz kilkanaście sztuk zawsze te same objawy i dzwiek - Ok ile kosztuje wymiana ? - 5500zl.

Zacząłem szukać sposobu na kupno innego / używanego itp - koniec końców trafiłem na zakład, który specjalizuje się w naprawie wydechów, katalizatorów itp - i tutaj zonk - puszka w środku pusta. Dodam tylko, ze samochód ma mały przebieg, a puszka nie nosiła śladów jakichkolwiek ingerencji ( spawania, stukania młotkiem itp ). Co robimy ? Pomyślałem, ze być może stad jest ten dźwięk i rozwiązanie zagadki jest jak na wyciągnięcie ręki. Panowie wstawili całkowicie nowy wkład katalizatora - efekty ?

No właśnie - w tym momencie się już poddaje. Ciagle jest to samo - ten sam dźwięk to samo cykanie.

Auto od nowości jeździ na "fabrycznie" dokładniej instalacji LPG firmy BRC - w tej chwili ma nieco ponad 60 tys km.

Przepraszam ze się tak rozpisałem, ale starałem się jak najlepiej przedstawić mój problem.

Pozdrawiam

P.S. Proszę nie wypowiadać się nawet o naprawach mechaników i testowania za moje pieniądze czy to ta usterka   :evil:
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwiec 2020, 13:27:30 przez Brt »

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Re: Dziwne dźwięki z silnika
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Październik 2017, 20:16:03 »
Cytat: "Szupryk"
Zapala się check engine, ale czasami gaśnie. Potrafi nie wracać przez 30 km później swieci się przez dłuższy czas i tak w kółko


I?

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1459
Dziwne dźwięki z silnika
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Październik 2017, 10:30:20 »
Skoro stuka coś w silniku to z jakiej parafii winny miał być katalizator? Wiadomo serwisy lubią wymieniać katalizatory bo to niezły zarobek.
A jeśli świeci błąd silnika to trzeba go sczytać nawet zwykłym kabelkiem z allegro. Wtedy może coś wyjdzie.
A co do pustego kata. Pewnie któryś mechanik wybił wkład od spodu i wtedy nie ma śladów ingerencji. Ale zazwyczaj słychać przy dodawaniu gazu, że samochód nie kata.

Offline Szupryk

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
Dziwne dźwięki z silnika
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Październik 2017, 14:00:29 »
Fakt zapomniałem dodać - pokazuje błąd 2 sondy ... nawet po zamontowaniu katalizatora - myśle ze to nie ma nic wspólnego ze stukami.

Offline Glumbek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
Dziwne dźwięki z silnika
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Październik 2017, 19:16:25 »
Nie mam zbyt dużego doświadczenia w mechanice samochodowej, ale tak na zdrowy rozum jeżeli metaliczny dźwięk nie zmienia się wraz ze wzrostem obrotów silnika (i domyślam się, że także nie zmienia się wraz z szybkością samochodu), to oznacza, że ten dźwięk wydaje mechanizm, który zawsze pracuje z tą samą szybkością. Ile jest takich elementów w samochodzie? Na pewno dmuchawa od wentylacji/ogrzewania, napęd CD i prawdopodobnie pompa od klimatyzacji. Reszta elementów zmienia swoje obroty wraz z obrotami silnika lub szybkością jazdy. Może jakaś nakrętka wpadła do układu wentylacji. Wymień filtry powietrza, może tam coś utknęło, ew. postaraj się wsłuchać z którego miejsca w silniku dochodzi ten dźwięk. Pozostałaby jeszcze ocena na ile jest to niebezpieczne dla samochodu. Jeżeli to tylko zwykły rezonans jakiegoś elementu to może po prostu należałoby się tym nie przejmować?
Odnośnie Check Engine - w samochodach z GPL lubi się zapalać i gasnąć, szczególnie przy większym obciążeniu silnika. Zależy to od wyregulowania silnika i przede wszystkim  od jakości gazu. Mam taką choinkę w Fiacie Sedici z GPL. Na polskim gazie jeździ bez żadnego problemu, jak zatankuję na jakiejkolwiek stacji we Włoszech i pojadę dłużej ok 140km/h na autostradzie to się lampka zapala a po wystygnięciu silnika gaśnie.