Autor Wątek: [Tucson] wymiana rozrządu  (Przeczytany 138881 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
[Tucson] wymiana rozrządu
« Odpowiedź #75 dnia: 21 Marzec 2017, 17:22:05 »




INSTALACJA

1. Dopasuj znak synchronizacji (A) na kole zembatym wałka rozrządu (B) ze znakiem (C) na głowicy (D)
2. Dopasuj znak synchronizacji (A) na kole zembatym wału korbowego (B) z kołkiemn (C) wprasowanym/wepchniętym (tymczasowo) w obudowę pompy oleju (D)
3. Zainstaluj pasek rozrządu.
a. Zamontuj ciasno pasek rozrządu (A) wg następującej kolejności:
 (1) Koło wału korbowego (B)
 (2) Koło pompy wody (C)
 (3) Koło pomocnicze (D)
 (4) Koło zembate wałka rozrządu (E)
 (5) Napinacz paska rozrządu (F)
b. Włóż kołek w napinacz paska rozrządu
c. Przy użyciu klucza 5mm (A) poluzuj ogranicznik (sworzeń) napinacza paska rozrządu (B)
d. Aby założyć pasek rozrządu przekręć napinacz wałka rozrządu (C) przeciwnie do ruchu wskazówek zegara używając głównej śruby (D) i klucza 12mm (E)
e. Obróć ręką dwa razy koło wału korbowego (powodzenia:) zgodnie z ruchem wskazówek zegara aby zlikwidować ewentualne luzy i ustaw pozycje koła na TDC (górny punkt martwy)

4. Dokręć ogranicznik (sworzeń) i usuń sworznie blokujące

Sprawdź zpasowanie znaków jeszcze raz

Momenty dokręcania śrub
Śruba napinacza paska rozrządu 10-12Nm

5. Zamontuj wszystkie usunięte komponenty w kolejności przeciwnej do zdejmowania
a. Zamontuj wspornik silnika

Momenty dokręcania śrub 43-55Nm

b. Zamontuj dolną obudowę paska rozrządu
Momenty dokręcania śrub
7.8-11.8Nm

Offline Zbychu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 119
[Tucson] wymiana rozrządu
« Odpowiedź #76 dnia: 21 Marzec 2017, 20:42:37 »
Dziękuję Kolego za poświęcenie czasu na tłumaczenie. Jak się to czyta, można odnieść wrażenie, że poza wiedzą i doświadczeniem trzeba mieć sporo siły  ;-)

[ Dodano: 2017-03-30, 10:48 ]
Cytat: "kosmos2011"


W Twoim aucie są następujące części:

Pasek  tzw wzmacniany 24312-27250 Gates lub Dongil

Napinacz  24410-27250 Gates z rolką GMB

Rolka 24810-27250 GMB

Pompa wody 25100-27400 GMB

Szukasz części w Polsce?



Dzisiaj po perypetiach doszedł do mnie zestaw rozrządu i chyba coś jest nie halo.

Na pasku rozrządu jest nr 24312 27000 Dongil zamiast 24312-27250
Pompa wody, nr się zgadzają  25100-27400, ale zamiast GMB jest JPN
Rolka, nr się zgadzają, 24810-27250, ale zamiast GMB jest Onnuri
Napinacz jest Gates, ale ma jakieś inne numery T43133, 7784-21109

Czy wszystko jest ok, czy jednak coś jest nie halo, szczególnie z paskiem rozrządu ?

[ Dodano: 2017-03-30, 11:25 ]
Ps

Dzwoniłem do tej firmy i powiedzieli mi, że katalogowy nr paska jest 24312-27250 , natomiast na samym pasku jest 24312 27000, czy to jest możliwe ????

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Tucson] wymiana rozrządu
« Odpowiedź #77 dnia: 30 Marzec 2017, 18:46:10 »
Napisz (może też zdjęcia) jakie oznaczenia są na częściach nie na opakowaniach.

Offline Zbychu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 119
[Tucson] wymiana rozrządu
« Odpowiedź #78 dnia: 30 Marzec 2017, 20:44:40 »
pasek rozrządu, oznaczenie takie jak już podałem



pompa wody, jest tylko to co widać



na napinaczu są dwa oznaczenia





rolka jest zgrzana w foli, więc jej nie rozpakowywałem, ale też tam wiele nie ma


Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Tucson] wymiana rozrządu
« Odpowiedź #79 dnia: 30 Marzec 2017, 22:14:59 »
Zobacz jeszcze co jest wybite na osi kółka zębatego pompy.

Pasek w opisie aukcji miał być 24312-27250, a nie 24312-27000 ten jest do mniejszej mocy silnika i nie można go założyć.

Napinacz oryginał ok, rolka sprawdź jeszcze jakie oznaczenie jest na bocznej plastikowej osłonie łożyska pewnie jest GMB więc ok.
.

Offline Zbychu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 119
[Tucson] wymiana rozrządu
« Odpowiedź #80 dnia: 30 Marzec 2017, 22:34:41 »
Na pompie wody w tym miejscu jest 1607 1 WR

Na rolce jest NSK

A ten pasek z końcówka 000 do jakiej mocy silnika jest?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Tucson] wymiana rozrządu
« Odpowiedź #81 dnia: 30 Marzec 2017, 23:04:42 »
Pompa jest ok.

Moce były 113, 136, 140, 150 KM.

Turbina VGT i skrzynia 6- biegowa (taką masz konfigurację) to 140 KM i pasek musi być -27250.

Offline Zbychu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 119
[Tucson] wymiana rozrządu
« Odpowiedź #82 dnia: 30 Marzec 2017, 23:09:10 »
Miał bym prośbę, czy mógł byś konkretnie sprawdzić jaka moc jest u mnie ?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Tucson] wymiana rozrządu
« Odpowiedź #83 dnia: 30 Marzec 2017, 23:12:19 »
Tak jak napisałem masz VGT i 6MT więc wszystko wskazuje ma 140KM. Co masz wpisane w dowód rejestracyjny?

Offline Zbychu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 119
[Tucson] wymiana rozrządu
« Odpowiedź #84 dnia: 30 Marzec 2017, 23:19:54 »
To by się zgadzało, w dowodzie jest 103 KW.

A reszta się zgadza pod te 140 KM ?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Tucson] wymiana rozrządu
« Odpowiedź #85 dnia: 31 Marzec 2017, 17:45:24 »
Reszta tak.

Offline Zbychu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 119
[Tucson] wymiana rozrządu
« Odpowiedź #86 dnia: 31 Marzec 2017, 18:18:30 »
Już ta cała sytuacja zaczyna mnie powoli delikatnie mówiąc irytować. Poszedłem więc do sklepu i kupiłem następny pasek, Kosmos, czy mógł byś potwierdzić zgodność tego paska ?




Porównując oba paski wizualnie wydają się być takie same. W rozmowie ze sprzedawcą, dalej utrzymuje swoją wersję i uporczywie twierdzi, że pasek jest do 140KM i błędu swojego nie widzi.

 

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Tucson] wymiana rozrządu
« Odpowiedź #87 dnia: 31 Marzec 2017, 19:30:03 »
To już masz dwa nieprawidłowe paski ten Gates to jest do Accenta 3 cylindry 82 KM i silników o niższej mocy w Santa Fe, Tucson.

Ja się nie podpiszę pod 24312-27000 wg strony Hyundai nie jest on zamiennikiem -27250 wygląda podobnie, ale do tej mocy nie można go stosować.

Musisz kupić oryginalny pasek z numerem  24312-27250 wybitym na pasku. Żadne zamienne firmy Dayco, Mitsuboshi, Conti nie wchodzą w grę.

Drugie wyjście to oddać ten towar i kupić tutaj http://www.wszystko.pl/produkty/zestaw-rozrzadu-hyundai-kia-1-5-2-0-crdi-accent-g,260628,35514

Offline Zbychu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 119
[Tucson] wymiana rozrządu
« Odpowiedź #88 dnia: 31 Marzec 2017, 21:47:46 »
Zmotywowałeś mnie do zagłębienia się w temat i wychodzi na to, że jednak się mylisz. Dzwoniłem do serwisu Hyundaia w Warszawie i faktycznie poinformowano mnie, że nr katalogowy 24312-27250 nie ma odpowiednika, zamiennika, brak nowego oznaczenia tego paska, dlatego przyjąłem to za dobrą monetę i ruszyłem w kierunku paska firmy Gates. Sprawdzałem zarówno same paski, jak i całe zestawy i wszędzie wychodziło mi oznaczenie 5579XS, które notabene wyszło również podczas zakupu w sklepie, gdzie dobór był konkretnie po nr rejestracji, konkretnie pod mój silnik, czyli D4EA-V 140 KM. Po tym co napisałeś w swym poście zacząłem drążyć temat jeszcze głębiej i wychodzi na to, że oba paski które mam są dobre. Naprowadził mnie Inter cars, z którego jasno wynika, że pasek o numerach 24312-27000 jest od takiego samego silnika jak mój, tylko, że z Kia Sportage, natomiast  24312-27250 jest z Hyundaia i oba są zamienne. Mało tego, dotarłem do katalogów firmy Gates, gdzie wystarczy wpisać oryginalny numer fabryczny i automatycznie wyskakuje zamiennik i tu również okazuje się, że wszystko jest ok. W związku z powyższym założę Gatesa, ta firma bardziej do mnie przemawia niż jakiś Dongil.

Dla potomnych katalog Gatesa

https://www.gatesautocat.com/search.aspx


Tu można sobie ściągnąć przejrzystą instrukcję po polsku jak ustawić napinacz

https://www.gatesautocat.com/pdf/Gates_TT005.PDF

Offline ravoj

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 15
[Tucson] wymiana rozrządu
« Odpowiedź #89 dnia: 09 Lipiec 2018, 14:32:20 »
Witam,
Nie wiem czy ktoś tu jeszcze zagląda.
Do tej pory nie musiałem korzystać z pomocy forumowiczów, mimo, że mam Tucsona od nowości.
Przestałem ufać ASO już dawno i teraz biorę się za rozrząd. Nie wiem czy jestem dobrym mechanikiem, ale kilka silników już odrestaurowałem, nawet  z czasów, gdzie już części dawno nie ma.
Mam Tucsona 4WD 2.0 D4EA 113KW 2009r
Mam już kupiony rozrząd INA i poza paskiem wszystko jak wyżej w opisach (oryg.).
Przebieg równo 90 000km i 8 lat na drodze, więc czas na rozrząd i wszelakie płyny i filtry.
Czy muszę wymieniać napinacz paska rozrządu, czy mogę wymienić samą rolkę? Mam zestaw bez napinacza a przebieg niewielki więc zastanawiam się czy to konieczne? Teoretycznie on powinien wytrzymać jeszcze do 120 tys km, bo wiek wpływa na gumę, ale sprężyna raczej powinna dać radę. Czy ktoś tu powie ile ma przejechane na oryginalnym napinaczu?