Skrzynia naprawiona, operacja się udała, pacjent żyje!!!
It's Alive! Na początku chciałbym podziękować forumowiczowi
kosmos2011 za pomoc w określeniu typu skrzyni i namiar na warsztat. Ponadto szczególne podziękowania dla forumowicza
Robik za szczególne zaangażowanie. Polecam tego forumowicza, bardzo miły, uprzejmy i zaangażowany forumowicz! WIELKI SZACUN!!!
A co do naprawy mojej skrzyni biegów, piątego biegu:
Właściciele ix35 ze skrzyniami 5B, a montowanymi na Słowacji: drżyjcie, bo wielce prawdopodobne, że jeżeli do dzisiaj nie naprawialiście tej skrzyni, to w niedalekiej przyszłości może to was czekać! Te skrzynie wyszły z wadą fabryczną i podobno nikt nie wie do kiedy były tak montowane. Zawsze pada piąty bieg. Ten warsztat, w którym ja naprawiałem miał okres że naprawiał co najmniej dwa auta tygodniowo.
Wg mnie czas awarii zależy od tras jakie pokonuje taki samochód, tzn.:
- miasto; mniej używanej piątki
- trasy; ciągle na piątce
- trasy + "hela"
Dlatego domniemam, że w pierwszej kolejności padały skrzynie u użytkowników którzy pokonują długie trasy i rocznie wykonują ładnych kilka 10-ek tys. km.
Naprawa:
Potwierdzam opinię forumowicza
Robik , że lepiej naprawiać swoją aniżeli kupować używaną. Ryzyko awarii kupionej używanej jest zbyt wysokie, bo nie wiadomo czy "piątka" była już robiona. Co ulega awarii: "sypią" się zęby na wałku i zęby w kole zębatym zazębiające się z wałkiem.
Koszt naprawy wyniósł 2000 zł. Naprawa obejmowała: wymontowanie skrzyni biegów, demontaż skrzyni, wymiana wałka głównego z 5-ką, wymiana koła zębatego 5-ki, wymiana łożysk (zapobiegawczo), wymiana oringów, uszczelniaczy, szczegółowy przegląd wszystkich podzespołów skrzyni, dokładne odtłuszczenie i mycie wszystkich części i elementów w specjalnej "zmywarce", malowanie i montaż.
Wszystkie części są nowe i oryginalne. Potwierdzam to, cały czas byłem przy naprawie, wszystko dokładnie widziałem, a części oryginalne były zakładane nie tylko w mojej skrzyni ale także w skrzyniach innych aut, które były naprawiane a przysłane do naprawy.
Warsztat:
Znalazłem trzy miejsca, w których mogłem naprawić swoją skrzynię. Nie będę pisał o tych, których nie wybrałem, a wybrałem ten, który jest najdalej od mojego miejsca zamieszkania.
Naprawę wykonał mi pan Robert Grzebieniak, tel. 796-712-791 z Nowej Soli. Warsztat znajduje się Nowym Żabnie 33.
http://www.gear-pol.pl/Naprawa była omówiona na konkrety dzień i godzinę (a to jest bardzo ważne). Czas naprawy wyniósł około 5 godzin. Wszystko odbywało się w mojej obecności. Mogłem obejrzeć, dotknąć, zrobić zdjęcia, zadawać pytania. Rzadko teraz takich się znajduje. A to świadczy o dokładności i rzetelności dokonywanej naprawy. Mamy pewność montowanych części, widzimy że są oryginalne. Wg mnie tak "podglądać" dają sobie tylko mechanicy, którzy są uczciwi, nie mają nic do ukrycia i starają się wykonać swoją usługę na najwyższym poziomie jak potrafią.
Bardzo polecam ten warsztat. Oczywiście wykonują także naprawy innych części w samochodach, ale skrzynie biegów są ich specjalnością.
Co do ceny: nie wiem czy jest drożej czy taniej aniżeli u konkurencji? I powiem szczerze: nawet mnie to nie interesuje! Jak pytałem się innych to słyszałem, że cena zależy czy będą wymieniane łożyska, czy da się wymienić przez dekiel, czy trzeba skrzynię wyciągać? Tutaj konkretnie od razu wiedziałem ile będzie kosztowała naprawa, którą wykonano w ciągu jednego dnia i nawet zaraz byłem poinformowany o czasie naprawy, który będzie trwał około 5 godzin (i tak było). U innych musiałbym samochód zostawiać na 2-3 dni.
Zdjęcia: