Autor Wątek: Rytmiczne stukanie przy cofaniu, Santa FE SM 2.0 CRDI 2004r.  (Przeczytany 2238 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline shogun_166

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 16
Rytmiczne stukanie przy cofaniu, Santa FE SM 2.0 CRDI 2004r.
« dnia: 25 Wrzesień 2017, 16:14:47 »
Witam.
Ostatnio pojawił się problem w moim Santa fe, przy cofaniu słychać stuki z okolicy tylnego napędu, tak jak by koło co obrót o coś "pukało" jak przyspieszę to szybciej a jak jadę wolniej to adekwatnie do prędkości. Po zmianie kierunku jazdy słychać chwilę też te stuki lecz ustają, ogólnie jeżdżąc do przodu ich nie słychać. Próbowałem nasłuchiwać skąd dochodzą owe stuki (idąc obok auta którym jechała powoli mama, nawet położyłem się w otwartym bagażniku z wychyloną głową) lecz nie udało mi się zlokalizować owych stuków. Z zewnątrz są słabo słyszalne lecz w środku samochodu są to wyraźne dość głośne, rytmiczne stuknięcia. Czy ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem? Ze wstępnych oględzin zauważyłem że łożysko podpory wału jest już chyba do wymiany bo dość obwisło w gumie i ma minimalny luz lecz wydaje mi się że to nie to, łożysko podpory raczej by szumiało i to nie zależnie od kierunku jazdy, w dodatku wał się dość szybko obraca a to synchronizuje się jak by z obrotem kół. Jutro po południu planuję dokładniej od spodu wszystko posprawdzać czy niema luzów nigdzie na osiach i wałach. Wszystkie sugestie mile widziane.

Jeszcze pytanie jakiej firmy łożysko podpory kupić? Rocznie robię niewielkie przebiegi 6-8tys więc coś dobrego ale nie zbyt drogiego bym szukał. Czy Febest jest ok. czy coś innego szukać?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169

Offline shogun_166

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 16
Rytmiczne stukanie przy cofaniu, Santa FE SM 2.0 CRDI 2004r.
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Wrzesień 2017, 20:12:34 »
A mogły by się tłuc hamulce? Jak by klocki były luźne to by chyba tłukły się nie zależnie od kierunku? Ale sprawdzę jutro, jeżeli to hamulce to gdy przyhamuję lewą nogą podczas jazdy to stukanie powinno ustać, można by jeszcze to samo zrobić ręcznym.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Rytmiczne stukanie przy cofaniu, Santa FE SM 2.0 CRDI 2004r.
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Wrzesień 2017, 20:18:50 »
Masz bębny czy tarczo-bębny?

Offline shogun_166

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 16
Rytmiczne stukanie przy cofaniu, Santa FE SM 2.0 CRDI 2004r.
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Wrzesień 2017, 20:26:01 »
Tarczo-bębny

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Rytmiczne stukanie przy cofaniu, Santa FE SM 2.0 CRDI 2004r.
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Wrzesień 2017, 20:32:32 »
To zajrzyj do szczęk.

Offline shogun_166

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 16
Rytmiczne stukanie przy cofaniu, Santa FE SM 2.0 CRDI 2004r.
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Wrzesień 2017, 20:38:37 »
Nie dawno ręczny był regulowany, więc myślę że szczęki ok ale zajrzę jak nic innego nie wymyslę.

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
Rytmiczne stukanie przy cofaniu, Santa FE SM 2.0 CRDI 2004r.
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Wrzesień 2017, 08:05:27 »
Cytat: "kosmos2011"
Masz bębny czy tarczo-bębny?


SM chyba nie miał bębnów w żadnej wersji.

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Rytmiczne stukanie przy cofaniu, Santa FE SM 2.0 CRDI 2004r.
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Wrzesień 2017, 08:35:57 »
No bębnów to może i nie miał, ale tarczo bebny to pewnie już tak ;)

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
Rytmiczne stukanie przy cofaniu, Santa FE SM 2.0 CRDI 2004r.
« Odpowiedź #9 dnia: 26 Wrzesień 2017, 12:34:02 »
Oczywiście :-)

Offline Hants

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 537
Rytmiczne stukanie przy cofaniu, Santa FE SM 2.0 CRDI 2004r.
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Wrzesień 2017, 00:48:51 »
Wez długi srubokręt i na postoju (ale bez zaciągniętego ręcznego jeśli nie masz tarczo-bębnów) spróbuj poruszać klockami. Być może majster wyjął blaszki prowadzące klocki?

Hamulce (zaciski) widać z zewnątrz bez rozkręcania niczego. Podnies auto na lewarku, popatrz, pokręć trochę kołemi, zmien strony..może coś wypatrzysz.