Autor Wątek: Szarpie poniżej 2000 tyś obrotów, silnik g4gc-g  (Przeczytany 5593 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline rapley

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 42
Szarpie poniżej 2000 tyś obrotów, silnik g4gc-g
« dnia: 20 Sierpień 2017, 20:54:48 »
Witam serdecznie. :-)
Pacjent to trajet silnik 2.0 g4gc-g 103 kw  w tusconach też występuje lpg brc SEQUENT 32 OBD
Objawy to ,na wyższych biegach 3,4,5 szczególnie jak gdzieś zejdę poniżej 2 tyś obrotów i chcę przyśpieszyć to szarpnie raz albo dwa i dopiero przyśpiesza chyba że robię to bardzo wolno to jest dobrze nic nie szarpie.
Wymieniłem świece na ngk ,przewody zapłonowe na ngk ale po 3 dniach padły w zamian kupiłem oryginalne hyundaya i po miesiącu podobne objawy.
Czy możliwe żeby znowu padły oryginalne przewody.
Może ktoś coś.
Jeździć się da ale irytuje mnie to szarpnięcia a zawsze redukować biegi żeby nie zejść poniżej 2000 tyś obrotów jest męczące. :cry:
Pozdrawiam serdecznie z Olsztyna.

marcin899

  • Gość
Szarpie poniżej 2000 tyś obrotów, silnik g4gc-g
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Sierpień 2017, 22:12:35 »
nie napisałeś czy na obu paliwach tak sie dzieje, od kiedy masz gaz? od kiedy pojawia sie szarpanie?
moze cewka juz dogorywa- na szybko- spróbuj zmniejszyć przerwe na świecach na ok 0,7/0,8 mm jak objawy na troche ustapią to masz wynik. jak nie to idźmy dalej.

dobra diagnostyka komputerowa (niestety są warsztaty, które niektórych błędów nie wykryją- u mnie był bład czujnika spalania stukowego- na 3 warsztaty 1 nie widział blędu, sugeruje albo aso, albo dwa różne zwykle serwisy.

moze instalka brc (na 99% masz puszczoną tylko autokalibracje albo bardzo słabe strojenie- taka mentalność gazowników od brc) rozjeżdza korekty ecu przez co sterownik np leje na bogato- silnik jest zalany gazem (benzyną) i nie ma mocy- mozesz sprobowac zrobić 50-60 km na samej benzynie aby korekty się troche uspokoily, czasem pomaga jak lpg jest tragicznie "strojone"
na mapie:
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1BQTG8bV_c2dg6p2oM49CjxrJDsI
znajdź warsztat w okolicy (chyba Nowotczyński, ok 100 km od Ciebie)- umów sie na serwis i porządne strojenie z AFRem!! (szkoda glowicy- u mnie na strojeniu na korekty z AFR po 40 tys km luz zaworowy na wydechach nie zmienił się ani trochę, wiec mit jakoby G4GC się nie nadawał do gazu można obalić, mam nadzieję że kontrolujesz luz , tzn robisz pomiary co ok 20 tyś km...?

Offline rapley

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 42
Szarpie poniżej 2000 tyś obrotów, silnik g4gc-g
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Sierpień 2017, 00:29:08 »
Dzięki bardzo za odpowiedź.
Luzy zaworowe będą sprawdzane w tym tygodniu.
I pojeżdżę na benzynie zobaczymy co będzie.
Pozdrawiam serdecznie i dam znać o postępach.

[ Dodano: 2017-08-21, 07:38 ]
Witam.
Dzisiaj jadąc do pracy na benzynie wszystko normalnie, ewidentnie tylko na gazie szarpie.

marcin899

  • Gość
Szarpie poniżej 2000 tyś obrotów, silnik g4gc-g
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Sierpień 2017, 10:08:35 »
poobserwuj jeszcze pare dni aby miec 100% pewności (czasem wydaje sie że na PB jest ok, a okazuje sie ze tylko mniej szarpie- tzn problrm jest nadal, a LPG uwidacznia bardziej usterkę).
jesli bedziesz pewny, że to LPG - pozostaje Ci porzadny serwis (diagnoza czy wystarczy porządne strojenie czy któreś elementy sa do wymiany - wtryski/reduktor)
pozdr

Offline rapley

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 42
Szarpie poniżej 2000 tyś obrotów, silnik g4gc-g
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Sierpień 2017, 18:13:30 »
Witam.
Specjalnie wrzuciłem temat na tuscona bo tam występuj ten sam silnik a w trajecie nikt mi nic nie odpisał.
To nie była pomyłka tylko specjalnie to zrobiłem.
Pozdrawiam.
PS problem rozwiązałem sam ,poluzował się fajka na świecy i dlatego szarpał.
 :-D  :-D  :-D  :-D

Offline niebrzydal

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 154
Szarpie poniżej 2000 tyś obrotów, silnik g4gc-g
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Luty 2018, 21:15:12 »
Witam, lekkie poszarpywanie występuje i u mnie. Podejrzewam zawór zmiennych faz rozrządu. Sprawdź u siebie co się dzieje po odpięciu kostki zasilania od tego zaworu. U mnie się znacznie uspokaja. Pytanie czy może jest problem w samym mechanizmie CVVT tj. tym kole które jest napełniane olejem w celu przestawienia fazy rozrządu.

Offline rapley

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 42
Szarpie poniżej 2000 tyś obrotów, silnik g4gc-g
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Marzec 2018, 21:39:02 »
Witam.
Przepraszam dawno nie zaglądałem.
Jak rozwiązałem problem u siebie.
A mianowicie na 4 świecy koło korka oleju fajka na świecy miała tendencje do gubienia iskry na gazie pod obciążeniem.
Wystarczyło zdjęć lekko prysnąć wd 40 i mocno wcisnąć na swoje miejsce i temat zapomniany nic nie szarpie.
A odkryłem to po zdjęciu fajek na 4 była podejrzana biała kreska na fajce gdzie nic nie powinno być , tam uciekała iskra.
Z racji że fajki są długi z uszczelką na górze trzeba je mocno wcisnąć na swoje miejsce( kupiłem nowe oryginalne przewody żeby nie było) :-D   :-D  :-D  :-D