Witam,
Po krotce przedstawię swój problem. W samochodzie zakupionym w 2012r na firmę wystąpiła awaria silnika. Stalo to się jeszcze na gwarancji - w serwisie stwierdzono ze trzeba wymienić silnik i tak też uczyniono - wymieniono silnik bez osprzętu. Mój problem polega na tym ze już podczas odbioru auta, gwarancja uległa przedawnieniu (minął 5 letni okres) a na pytanie w ASO - "co teraz w razie awarii silnika" uzyskałem odpowiedz - "teraz to już pański problem". Z tego co się dowiedziałem to powinienem uzyskać gwarancję na silnik od nowa (art.581K.C.) Zwróciłem się z tą sprawą do importera, ale uzyskałem jedynie lakoniczną odpowiedz "W odniesieniu do Pana samochodu obowiązują warunki gwarancji zawarte w dokumencie, jakim jest Książka Gwarancyjna wydana wraz z pojazdem w momencie zakupu" Poproszę o poradę co dalej z tym robić ponieważ uważam, że nie powinno coś takiego mieć miejsca. Zostałem pozostawiony sam sobie bez jakiejkolwiek ochrony w przypadku ponownej awarii silnika, czego nie można wykluczyć. Nie po to kupuje się samochód nowy od dilera żeby mieć takie obawy. Przecież na wszelkie naprawy w warsztacie u przysłowiowego pana Kazia dostajemy jakąś gwarancję - a tu nic. Tak traktuje swoich klientów Centrum Obsługi Klienta HYUNDAI MOTOR POLAND.
Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.