Autor Wątek: ustawienie wyprzedzenia zaplonu  (Przeczytany 3819 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

edbba

  • Gość
ustawienie wyprzedzenia zaplonu
« dnia: 16 Wrzesień 2008, 13:37:49 »
Witam Szanownych Uczestników Form !

Uczestnikiem forum (biernym) jestem od niedawna, tak jak posiadaczem auta tej marki.
Auto Sonata IV z 2003r i silnikiem 2,0 o mocy 96 KW nabyłem 3 miesiące temu, przebyłem nim nieco ponad 3 tys km, mniej więcej 50% w mieście. Poprzednio przez 6 lat użytkowałem Carismę z silnikiem 1,8.
Sonata posiada niewątpliwe plusy, ale są tez minusy.
Silnik , nawet uwzględniając ciężar auta, jest mniej dynamiczny i mało elastyczny, znacznie bardziej paliwożerny (ok. 10l ET 95 - 2/3 szosa). Chyba też nie najlepiej jest skonfigurowana (do tego silnika) skrzynia biegów (manualna). Nieco mniej możliwości nastawczych klimatyzacji. Mniej estetyczny plastik kokpitu. Brak możliwości nastawczych fotela pasażera.
Po co więc ten zakup? – Ponieważ posiada inne walory (przestronność wnętrza, większy komfort podróżowania – zawieszenie, sylwetka) które przeważyły, zaś mankamenty stanowią niejako koszty wyboru.

A teraz do rzeczy, proszę o pomoc w następujących sprawach:
 1/ w jaki sposób można pomierzyć kąt ustawienia (wyprzedzenia) zapłonu,
 2/ w jaki sposób można przyspieszyć (zwiększyć) wyprzedzenie zapłonu, (czy w silniku sterowanym komputerem jest to możliwe?). Zwiększenie wyprzedzenia do dopuszczalnej granicy (tu 7 stopni) powinno poprawić dynamikę silnika i obniżyć zużycie paliwa (serwis nie był skłonny podjąć ten temat).
 3/ jak się otwiera lub zdejmuje lampę sufitową?
I to byłoby na tyle, za pomoc z góry dziękuję.

Lączę pozdrowienia - EBB

Hants

  • Gość
ustawienie wyprzedzenia zaplonu
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Wrzesień 2008, 09:54:25 »
4g63 to bardzo dobrze znana konstrukcja. Wg mi sie jednak, ze wszelka dlubanine powinienes zaczac od wymiany tego elementu - oferuje to Tobie niemal niezliczona ilosc kombinacji:


IgoReCzeK

  • Gość
ustawienie wyprzedzenia zaplonu
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Wrzesień 2008, 12:02:57 »
Witam. Jaki fajny bajer. :mrgreen: I faktycznie daje dużo możliwości bez ingerencji w elektronikę. Wymaga jednak "minimum" wiedzy, by wiedzieć jak to ustawić. :-/ Pozdrawiam Igor.

Hants

  • Gość
ustawienie wyprzedzenia zaplonu
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Wrzesień 2008, 12:50:06 »
Przyjrzyj sie im dokladnie - A - to przyspieszanie (anticipate) R to Retardation (opoznianie)?

Czujnik zapłonu jest umieszczony na drugim koncu walka rozrzadu, wiec to chyba o to autorowi watka chodzilo.

edbba

  • Gość
¤ ustawienie wyprzedzenia zaplonu
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Październik 2008, 21:09:56 »
Serdeczne dzięki Hantsowi za cenne informacje.
Teraz wypada się zorientować, czy zaproponowane kola rozrządu będą istotnie pasować do silnika, u kogo (w Polsce) można kupić, no i jaki to wydatek.
Trzeba przyznać, że jest to banalnie proste rozwiązanie. A co proste - zazwyczaj najlepsze.
Ps.: przepraszam za spóźnioną reakcję, ale nie miałem przez pewien czas dostępu do internetu.

 Z pozdrowieniami - edbba

Hants

  • Gość
ustawienie wyprzedzenia zaplonu
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Październik 2008, 21:47:19 »
Rozwiazanie jest szeroko stosowane przy wysilonych silnikach rajdowych. Widzialem takie cos w akcji - dzial i sprawdza sie ( w kazdym razie - nie odkreca i nie przestawia w trakcie jazdy)

Poszukaj na ebayu uzyszkodnika autobahn88 - jakby nie chcial wysylac paczek w nadwislanskie bory i knieje, to moge to zalatwic na miejscu.

Zawsze mozesz podac wymiary swoich zebatek i wtedy porownac kola..


Ooo - sprawdz jeszcze na ebay Item number: 140271909169

edbba

  • Gość
ustawienie wyprzedzenia zaplonu
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Październik 2008, 20:44:52 »
Witam, w piątkowy deszczowy wieczór!

 Hants serdeczne dzięki za życzliwość i dodatkowe informacje.
Niestety, to kółko z ebayu to tylko część kompletu i nie wiadomo czy odpowiednie. Poza tym muszę przede wszystkim sprawdzić jaki jest rzeczywisty kąt wyprzedzenia, oraz wymiary kół. Najistotniejsze, że wiem w którą stronę iść.

Z pozdrowieniami - EBB