Forum > Lantra

[Lantra J2] Mocowanie amortyzatora przód.

<< < (3/6) > >>

starygutek:
To mam się przejmować, czy nie?
Bo jak tak to jutro zadzwonię do faceta który mi to robił (zapłaciłem 40zł) i każę mu poprawiać.

tomek27:

--- Cytat: "Złośnik" ---które przecież wymieniłeś.
--- Koniec cytatu ---


dlatego nie bralem tego pod uwage.

[ Dodano: 2012-03-14, 22:38 ]

--- Cytat: "starygutek" ---przy większym skręcie coś niesamowicie piszczy, tak jak gdyby metal ocierał o metal.
--- Koniec cytatu ---


jak to ktos robil to powinien  sprawdzic co sie dzieje. jak nic nie stuka, nie puka to auto bezpieczniejsze.

Złośnik:

--- Cytat: "starygutek" ---To mam się przejmować, czy nie?
Bo jak tak to jutro zadzwonię do faceta który mi to robił (zapłaciłem 40zł) i każę mu poprawiać.
--- Koniec cytatu ---


No przejmować przejmować - wcześniej nie piszczało a piszczy - coś źle poskładał lub niedokładnie. A odpisałeś kolego na pytania powyższe ??? Do wszystkiego dokładam pytanie o to czy ciężko skręca się kierownicą czy lekko płynnie ?

Szczerze jeśli to przy większym to wydaje mi się że rzeczywiście ktoś chyba nie trafił sprężyną w mocowania i sprężyna przy większym skręcie jest - skręcana w osi pionowej a że jest w gumach to trze o gumy i stąd taki dźwięk bardziej skrzypienia starych drzwi pewnie.

Rzucam też podejrzenie na pasek pompy wspomagania i pasek klinowy alternatora - przy dużym skręcie pompa jest obciążona maksymalnie a jest napędzana przez pompę wody, którą napędza pasek alternatora. I jeśli miały być do wymiany - dają o sobie znać i piszczą cholernie. Wymienić jak najszybciej i dobrze naciągnąć.

OD TEGO BYM ZACZĄŁ !!!

starygutek:
No to piszczy pasek, ale nie wiem od czego ten pasek  :-P
//www.youtube.com/watch?v=57fDh_ssDLI
Specjalnie nagrałem teraz krótki film.
Podczas skręcania kierownicą koło na którym jest pasek zwalnia a ten się po nim ślizga.
Pompa wody wymieniona razem z rozrządem, tylko paski reszta pasków stara została, a i przed wymianą rozrządu nie było takich dźwięków.

Złośnik:
To pasek wspomagania (AX13x655). Pasek do wymiany, ten na alternatorze (4PK875) też do wymiany. To koszta ok 60zł za paski włącznie z tym klimatyzacji. Poza tym pompa zachowuje się trochę jakby pracowała na sucho - sprawdzić poziom płynu wspomagania i jego jakość - zalecałbym wymienić - 2 litry kosztują ze 30-40zł. Płyn ATE Dextron II. Wymiana - wszystko zrobisz w sumie sam. Na pompie masz dwie śruby M14 luzujesz na górze i na dole i pchasz w kierunku szyby - czasem jest cięzko i trzeba pomóc lekko młotkiem ale jak poluzujesz to powinno ładnie puścić. Potem luzujesz alternator - najpierw długa podłużna śruba M12 ta do regulacji i druga M12 na uchu alternatora u góry i od dołu w pobliżu filtra oleju też nakrętka M12. Ściągasz pasek alternatora - potem pompy. Czyścisz koła pasowe i zakładasz najpierw pompy. Pasek naciągasz pompą wspomagania i dokręcasz śruby. Potem zakładasz pasek alternatora.
Wymiana płynu wspomagania to też prosta sprawa. Ściągasz na dole obejmę z przewodu ciśnieniowego i z przewodów przy zbiorniczku lub odciągasz strzykawką ze zbiorniczka ale polecam go wypłukać, z dolnego przewodu zejdzie płyn, pokręć prawo lewo kierownicą żeby z magla też zeszło jak najwięcej starego płynu i na moment zapal silnik (ale tylko moment bo pompa się zatrze) - aby wypompowała resztkę starego płynu. Składasz wszystko i zalewasz płynem do zbiorniczka. Uruchamiasz kilka razy na krótko silnik aby płyn wszedł w obieg i pompa go rozprowadziła a następnie kręcisz kilka razy prawo - lewo do oporu żeby odpowietrzyć układ i po sprawie. jak nie zdejmiesz przewodu ciśnieniowego na dole to na górze na pompie masz nakrętkę taką dużą - M22 i poniżej wycięcie pod klucz płaski dla kontry i luzujesz przewód i tam podstaw coś żeby spuścić płyn.

Ten pisk to wtedy tylko gdy dobijasz kierownicą w którąkolwiek stronę do oporu ? Jak poluzujesz lekko to nie piszczy ? Jak tak to pasek poprostu.
A kwestia tego ze przed wymianą rozrządu nie było takich dźwięków - do wymiany rozrządu i pompy wodnej - te paski musieli ci ściągnąć - założyli już stare paski - zapewne luźniej niż były - mogły się wytrzeć - szczególnie ten od wspomagania i teraz już tylko są do kosza. Po założeniu pasków i wyregulowaniu naciągu - sprawdzasz czy są odpowiednio naciagnięte - odpalając silnik - włączając wszystko co masz - długie, klima, przeciwmgielne, ogrzewanie szyby, radio, nawiew na 4 i kręcisz kierownicą do oporu i trzymasz i lekko dodajesz gazu - nie powinno nic piszczeć - żaden z pasków.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej