Forum > Santa Fe SM

Układ chłodzenia -wąż od chłodnicy.

(1/3) > >>

samp00:
Witam.

Od  3  dni  mam  taki  problem - silnik  2,4 Pb + LPG  146  kM:

- w trakcie jazdy na obwodnicy miasta coś mi pierdyknęło pod maską.....po  zajechaniu na parking stwierdziłem parę z pod  maski. Po podniesieniu maski stwierdziłem zrzucony górny przewód  z  chłodnicy ( razem z opaską)  oraz  wężyk do zbiorniczka wyrównawczego  na  chłodnicy...

- uzupełniłem płyn chłodniczy, pozakładałem węże, wszystko posprawdzałem. wyglądało ok. samochód  do  ruchu.

- po kilkunastu kilometrach znowu  powtórka...... pierdut pod maska, zrzucony górny wąż wąż z chłodnicy razem  z  opaską  oraz  p[ara  z pod  maski.

- znowu  pozakładałem  wszystko..... uruchomiłem  silnik  na  postoju..... wygląda  jakby  płyn  miał  ochotę  się  zagotować.


I  tu  proszę  o  pomoc  - co  może  być  powodem  wzrostu  ciśnienia w  chłodnicy  do  takiej  wartości, że  aż  zrzuca  mi  wąż  gumowy  razem  z  opaska  zaciskową....
ja  mam  2  teorie..... ale  będę  wdzięczny  za  każda  podpowiedź  lub  sugestię

Dziękuje  i  pozdrawiam:  samp00.

wydminianin:
Skoro ciśnienie wzrasta aż tak, to MOIM zdaniem wydmuchało uszczelkę spod głowicy i kompresja idzie do układu chłodzenia. Sprawdź, czy w oleju nie ma śladów płynu chłodniczego. I mam nadzieję, że się mylę  :-/

Piotrek79:
Termostat-zacina się lub najlepsze uszczelka pod głowica(pompuje ciśnienie do układu chłodzenia)
Może być też korek w chłodnicy czy tam na zbiorniku wyrównawczym nie wiem jak jest w Santa.

samp00:
Witam.
W oleju  nie  ma  śladów  po  płynie  chłodniczym.
Skoro  wydmuchało  uszczelkę  pod głowicą, to  dlaczego  nie  pompuje  kompresji  do  chłodnicy  od  razu - tylko  dopiero  po  przejechaniu  kilku - czy  nastu  kilometrów ?
I  efekty  dźwiękowe  z  chłodnicy  (może  z  silnika)  jakby  wewnątrz  coś  się  gotowało - przynajmniej  intensywnie  parowało   .....

Przewód  do  zbiorniczka  wyrównawczego  drożny, czyli  wg  mnie  wzrost  ciśnienia  następuje  w  miarę  gwałtownie....

A  co  myślicie  na  temat  awarii  pompy  wody ?

Dziękuje  za  każda  odpowiedź
I  pozdrawiam:  samp00.

Piotrek79:
Ja jest małe uszkodzenie uszczelki to pompuje powoli.
Jak pompuje ciśnienie w układ chłodzenia to na 90% nie będzie śladów oleju w płynie.
Może być też pompa chociaż to rzadkie przypadki są, no ale są ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej