Forum > Santa Fe SM
Układ chłodzenia -wąż od chłodnicy.
samp00:
Witam.
To od czego proponujesz zacząć ?
Pozdrawiam: samp00.
Piotrek79:
No standardowo od najtańszych wymian- korek chłodnicy i termostat(termostat pod warunkiem,że nie jest gdzieś ukryty pod rozrządem)
Później można podjechać gdzieś na badanie spalin w płynie chłodniczym(to pod kątem uszkodzenia uszczelki)
Jak pompa nie jest napędzana od rozrządu to też można ja sprawdzić .
samp00:
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
rozmawiałem ze znajomym mechanikiem i dzisiaj po południu biorę auto na sznurek i ciągnę do Niego do warsztatu.
jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.
jak bedzie po wszystkim, to napisze co mojego Hultaja bolało.
Piotrek79:
Nie ma sprawy.
Oby to była jakaś tak zwana ''pierdoła''.
Daj znać co i jak zawsze to będzie podpowiedź dla innych.
samp00:
Witam.
No i wszystko jasne.....
Diagnoza postawiona - auto jeździ od czwartku - i jest ok... no prawie, bo jeździ na benzynie a gaz jest zakręcony.
Okazało się, ze przyczyną wzrostu ciśnienia w układzie chłodzenia był........ walnięty reduktor od gazu. I po przełączeniu na gaz wzrastało ciśnienie, aż za pierwszym razem rozerwało chłodnicę a później zrywało "tylko" przewód z chłodnicy - bo nowa to i widocznie mocniejsza.
Dlaczego trafiło mi się najdroższe ? :roll: Mam instalacje Prinsa - nowy reduktor kosztuje 1002 zł.... używkę na allegro mogę kupić już za ok 200 zł.
I nie wiem, na co się zdecydować.
P.S. ta usterka dla mnie była nowością.. natomiast dla mojego ,mechanika nie, mówił mi, że już kilkukrotnie się z tym spotkał. zresztą On określił żywotność instalacji gazowych na ok 10 lat.
pozdrawiam: samp00.
Nawigacja
[#] Następna strona