Autor Wątek: 1,6 GRDI i nowy właściciel  (Przeczytany 1803 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline trzasek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 15
1,6 GRDI i nowy właściciel
« dnia: 15 Czerwiec 2017, 16:55:11 »
Sie ma!!!
Właśnie Sie stałem właścicielem i30 1,6GRDI, a że z dislem wcześniej miałem mało wspólnego mam kilka pytań...
- mój hultaj, ma przejechane 241 tys km ( zrobione przez przedstawiciela ) i jest jeszcze na gwarancji…. Na gwarancji miał wymienianą turbinę… teraz czekam za padną w tryski…. I pytanie czy lepiej jechać na przegląd do ASO i jak by co to wymienią wtryski na gwarancji? Czy dać do serwisu BOSCHa  i ASo się  nie przejmować?
- Rano, w ciepłe dni potrafią falować obroty. Czy to normalne przy tym przebiegu? Domyślam się ze wtryski mogą być już nie ten teges… może potraktować je preparatem do czyszczenia w trysków? Czy może czyszczeniem ultra dźwiękowymi?
3. czy to normalne, ze na trasie 280km w jedna stronę, na zegarze nie pojawiło się nagrzanie do 90stopni ??? Nie zagrzał się do 90 stopni? Jak jest stała temperatura pracy tego silnika?

Dzięki za odpowiedzi :D trzasek

Offline Krzychu73

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
1,6 GRDI i nowy właściciel
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Czerwiec 2017, 21:20:40 »
Zanim zaczniesz wymieniać podłącz pod kompa tylko operator musi być kumaty i niech
podejrzy parametry pracy, może Ci wykryje przyczynę falowania, a jak nie to chociaż powie czy korekcje wtryskiwaczy są w normie.

Offline mechsio

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
1,6 GRDI i nowy właściciel
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Czerwiec 2017, 22:29:54 »
Z tym falowaniem to nie wiem czy te modele (1.6 crdi blue drive rocznik 2013) nie mają jakiegoś problemu mianowicie... już jakiś czas temu pisałem tu na forum i pytałem na innych o przyczynę falowania i nikt nic nie wie. U mnie jest taki problem:

temperatura powietrza na zewnątrz < 17 stopni --> silnik wchodzi od razu na obroty powyżej 1000 i silnik pracuje równo

temp. >17 < 28 --> silnik po odpaleniu wchodzi na obroty około 800 i przez 3-5 sekund silnik trzęsie lekko i lekkie falowanie obrotów od 700 do 900 mniej więcej po czym pracuje równo

temp. > 28 stopni --> silnik na zimnym po odpaleniu ma obroty około 800 i o dziwo pracuje równo...

wszystkie przypadki dotyczą tylko pierwszego odpalenia po długim postoju (bardzo zimny silnik). Jeśli odpale drugi raz od razu po tym dziwnym falowaniu to objaw nie występuje.

sprawdzałem w garażu i pod chmurką takie same objawy więc to nie wina jakiegoś zapowietrzania czy coś... wtryskiwacze? (przebieg 60 tyś?) też raczej nie.. komputer nic nie wykazał. Na przeglądzie też nic nie stwierdzili.... nie mam zamiaru po kolei wymieniać części i sprawdzać póki się nic nie dzieje a jeżdzę już tak 2 rok i co roku te same objawy a z autem nic się nie dzieje.

---- ----

a propo temp. pracy silnika to zawsze osiąga temp. 70stopni (czy tam 90 na wyświetlaczu) po jakimś mniejszym lub większym czasie w zależności od pory roku. Jeśli nie osiąga to chyba coś nie halo.

Offline TomSzy

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 46
1,6 GRDI i nowy właściciel
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Lipiec 2017, 16:59:53 »
mechsio, sprawdź świece żarowe, często one są przyczyną. U mnie też falowal, żadna z 4 nie grzala

Offline gall_anonim3

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 23
1,6 GRDI i nowy właściciel
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Sierpień 2017, 16:56:49 »
AD3. Mi również nigdy do 90C nie doszedł więc widać tak mają...
AD2. Fajny kiedyś był test Motoru gdzie badali wtryski na stole pomiarowym z Focusa CMaxa 1.6 tdci przed i po zastosowaniu preparatu do czyszczenia wtryskiwaczy Liqui Moly. Pomiary pokazały, że faktycznie parametry pracy się poprawiły i to znacznie ale to nie musi być przyczyną falowania.
AD1. Czy masz wersje 110KM czy więcej? Turbo w 110 jest o stałej geometrii więc jak padnie po gwarancji to dużo taniej je zregenerować niż ze zmienną. Poza tym to właśnie najczęściej mechanizm zmiennej geometrii w turbinach pada najczęściej.
Wtryski wcale nie muszą być na wykończeniu. W poprzednich generacjach i30 czy ceed'a silniki ponad 300kkm przejeżdżały na oryginalnym osprzęcie silnika.