Autor Wątek: [i40 VF] Gwiżdżąca (świszcząca) pompa paliwa - ku przestrodz  (Przeczytany 29646 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline struksik

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
[i40 VF] Gwiżdżąca (świszcząca) pompa paliwa - ku przestrodze
« Odpowiedź #45 dnia: 15 Luty 2018, 15:10:56 »
Cytat: "siemaniec"
U mnie to nic nie dało. Nie miałem takiego syfu. Jak gwizdało tak gwiżdże. I w sumie nie wiem co gwiżdże.
wymień w takim razie filtr paliwa pod maską

lucianin

  • Gość
[i40 VF] Gwiżdżąca (świszcząca) pompa paliwa - ku przestrodze
« Odpowiedź #46 dnia: 21 Luty 2018, 19:11:16 »
Czy Wam te cale sitko z plywakiem itp. wyszlo lekko z baku ? Mi cos blokuje jakby jakis drucik , probowalem pod roznym katem ale nie chce wyjsc ;/ Boje sie zeby nic nie urwac.

Offline struksik

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
[i40 VF] Gwiżdżąca (świszcząca) pompa paliwa - ku przestrodze
« Odpowiedź #47 dnia: 22 Luty 2018, 12:48:14 »
wychodzi bez żadnego problemu razem z pływakiem

Offline arti_100

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
Aktualizacja
« Odpowiedź #48 dnia: 27 Lipiec 2018, 14:37:59 »
Ostatnio miałem problem z ubytkiem mocy, nierówno pracującej turbinie w trakcie mocnego przyspieszania oraz wibrującym pedale hamulca na postoju i zimnym silniku. Postanowiłem wyczyścić to sitko w baku i wszystkie problemy zniknęły. To tak dla kolegów informacji gdyby ktoś miał podobne problemy z hultajem :)

Offline ghost2255

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 60
[i40 VF] Gwiżdżąca (świszcząca) pompa paliwa - ku przestrodze
« Odpowiedź #49 dnia: 18 Luty 2019, 20:59:39 »
Trochę odkopię, ale mam spostrzeżenie na temat sitka.
Mam i40, które kupiłem 2 tygodnie temu. Auto sprowadzone z Niemiec, przebieg 180 000km.
Mimo, że mam książkę, to zrobiłem pełen serwis-olej w silniku i skrzyni(AT), filtry powietrza, paliwa, kabinowy. Postanowiłem po lekturze tego tematu zajrzeć do baku, bo jak chyba słusznie podejrzewałem nikt nigdy nie czyścił sitka w środku. No i chyba sprawdza się teoria, że nasze bio-paliwo sprzyja zarastaniu sitka zieloną mazią. Mój samochód, który całe życie jeździł w Niemczech miał sitko CZYSCIUTEŃKIE. Nic, nawet śladu brudu czy klejącej mazi.
Zobaczymy, czy za jakiś czas zacznie się gromadzić ten syf na sitku. Zajrzę tam po jakimś większym przebiegu.

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Gwiżdżąca (świszcząca) pompa paliwa - ku przestrodze
« Odpowiedź #50 dnia: 26 Luty 2019, 11:55:37 »
ghost2255 z tego co wiem dodanie bio do ON jest na terenie całej EU. Więc w Niemczech też dodają bio nie mają wyjścia. Chyba ,że sitko było czyszczone? A może zarastanie powoduje co innego niż sadzimy?

P.S. Jak tak patrze na to zdjęcie z pierwszego wpisu to bardziej mi się wydaje ,że to jest wytrącona parafina ale trzeba by było to sprawdzić.

Offline ghost2255

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 60
[i40 VF] Gwiżdżąca (świszcząca) pompa paliwa - ku przestrodze
« Odpowiedź #51 dnia: 26 Luty 2019, 17:23:15 »
Cytat: "MD13"
w Niemczech też dodają bio nie mają wyjścia. Chyba ,że sitko było czyszczone? A może zarastanie powoduje co innego niż sadzimy?


Na pewno nie było czyszczone, bo cały zbiornik był równomiernie zakurzony, wręcz były przysłowiowe "pajęczyny". Tzn. było wszystko suche, ale pokryte kilkuletnim nalotem kurzu i pyły z drogi.
Po wyciągnięciu z baku całego mechanizmu z czujnikiem i sitkiem już na zewnątrz było widać, że to wyciągałem, tzn, ruszone śruby, zebrany kurz przy wyciąganiu i dotykaniu elementów, krople rozlanego paliwa.

Problem musi być w paliwie. Może jednak w D są inne biododatki, niż w PL?

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
[i40 VF] Gwiżdżąca (świszcząca) pompa paliwa - ku przestrodze
« Odpowiedź #52 dnia: 26 Luty 2019, 19:03:10 »
Może tu jest problem, że w Polsce w zimę sprzedają letnie paliwo póki nie wyprzedadzą zapasów. Wtedy wytrąca się parafina i zalepia siatkę.  
Może i jak z produktami na rynek wschodni mamy więcej gorszych dodatków a wszystko jest wg norm i tyle. Skoro w jedzeniu u nas dają olej palmowy a na Zachodzie słonecznikowy to może i z paliwami mamy podobne myki.

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Gwiżdżąca (świszcząca) pompa paliwa - ku przestrodze
« Odpowiedź #53 dnia: 26 Luty 2019, 20:24:18 »
dodatki sa takie same jak na zachodzie ( jeśli chodzi o te firmowe BP,SHell itd) wiem bo mam kontakt z terminalami paliw. W zimę jak mocno spada temperatura nie wydaje się ON z bio ze względów technologicznych. Pewnie jakość samego ON w Niemczech jest po prostu lepsza.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Gwiżdżąca (świszcząca) pompa paliwa - ku przestrodze
« Odpowiedź #54 dnia: 01 Marzec 2019, 09:08:19 »
wczoraj miałem z tym jazdę. Otóż wybrałem się służbowym i40 1,7 2016 roku w delegacje do stolicy. Jakieś 150 km w jedna stronę. Już rano jak wsiadałem do auta słyszałem jakiś dziwny dźwięk. Nie wiem czemu ale uznałem ze może coś  od kolektora . Nie zastanawiałem się za bardzo, auto stało długo bo jest ich tu dużo.Pojechałem. Podejrzeć zaczynałem nabierać gdy otwierałem szyby ponieważ ten dźwięk się wtedy zmieniał .  Ujechałem z 60 km po autostradzie chce wyprzedzać , sru....auto sie wyłączyło . Zjechałem na pobocze, odpaliłem bez problemów i jadę dalej. Po trzech takich akcjach na dystansie 30 km zjechałem z hajweja i do domu. Po pewnym czasie mogłem jechać tylko 70km/h bo gdy dodawałem gazu to gasł. Na 10 km przed domem zapalił się check. Wygląda na to ze zapieprzyło się zupełnie sitko .Auto pojechało na serwis, zobaczymy co powiedzą .

Offline user_hyundai

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
[i40 VF] Gwiżdżąca (świszcząca) pompa paliwa - ku przestrodze
« Odpowiedź #55 dnia: 05 Marzec 2019, 12:46:32 »
Witam,
mam Hultaja i40 1.6 GDI z 2012 roku , przymierzam się do czyszczenia tego sitka.
Czy oprócz tego sitka benzyniaki mają jeszcze jakiś inny filtr paliwa?

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Gwiżdżąca (świszcząca) pompa paliwa - ku przestrodze
« Odpowiedź #56 dnia: 05 Marzec 2019, 17:58:02 »
A benzynka też ma takie kłopoty?

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Gwiżdżąca (świszcząca) pompa paliwa - ku przestrodze
« Odpowiedź #57 dnia: 05 Marzec 2019, 20:14:07 »
no bez jaj. W benzynie!!! przecież do benzyny jak dodają to alkohol. Co się tam może osadzić???

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Gwiżdżąca (świszcząca) pompa paliwa - ku przestrodze
« Odpowiedź #58 dnia: 06 Marzec 2019, 20:44:53 »
Dokładnie, zatem user_hyundai, nie szukaj sobie problemów:) Chyba ze masz jakieś objawy to może coś z filtrem paliwa..

Offline LuigiK

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
[i40 VF] Gwiżdżąca (świszcząca) pompa paliwa - ku przestrodze
« Odpowiedź #59 dnia: 16 Kwiecień 2019, 11:05:56 »
Odkopuję trochę temat ale dla porównania wrzucam zdjęcie filtra z auta z przebiegiem 155 tyś km, tankowane na różnych stacjach, w większości Orlen. Filtr nigdy nie był wymieniany, auto było serwisowane w Hyundai w Rzeszowie, kto zna ten serwis ten wie, że nawet przy zgłoszeniu problemu nikt by tam nie zajrzał ale po drodze wymienili by 10 innych rzeczy...
Problem pojawił się ok miesiąc temu, wcześniej przy problemach z paliwem wystarczała wymiana filtra paliwa. Objawy typowe: spadek mocy, ograniczenie obrotów, raz mi nawet zgasł w trakcie jazdy. Po otwarciu i wyjęciu filtra stwierdzam, że te wszystkie brudy jedynie do niego przylegały, w zasadzie to odchodziły płatami. Zamontowałem z powrotem stary filtr ale to tylko tymczasowo, aż zamówię taki jak powinien być (PS ma ktoś dokładny numer katalogowy?), w serwisie w Rze stwierdzili, że taka część nie występuje osobno ale z chęcią wymienią cały układ za odpowiedni hajs....
Przy okazji zajrzałem do baku, otwierałem go na resztkach rezerwy i nie zauważyłem żeby był brudny/ łuszczył się, brud był wyłącznie na filtrze.
W kombi rocznik 2013 dobre dojście po złożeniu oparcia tylnej kanapy w podłodze bagażnika po stronie pasażera, roboty na 40 min. max. dlatego też jak najszybciej chcę wymienić filtr paliwa i ten filtr w baku ale nie chce zamiennika i szukam oryginalnego.
Efekt widoczny od razu. Po oczyszczeniu przejechałem ok 200km i stwierdzam, że problem już nie występuje. Auto nie muli, jakby nabrało mocy, szybciej reaguje na gaz i mniej pali  ;-)