Autor Wątek: Błąd P0473 który pojawia się i znika  (Przeczytany 7048 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mihao

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 7
Błąd P0473 który pojawia się i znika
« dnia: 14 Maj 2017, 20:27:36 »
Witam jeszcze raz wszystkich na forum. Może zacznę od przedstawienia samochodu w którym jest problem, od 2 tygodni jestem posiadaczem i30 z 1.6CRDi 90KM  z 2012(a w zasadzie 2)  i jeden z nich sprawia mi problem. Otóż podczas przywożenia go na trasie ok 100-140 km pojawił mi się migający Chcek Engine po czym samoistnie zgasł jak już dojechał do domu. Za drugim razem jak się oświecił po ~200km i sprawdziłem go na komputerze to był Tylko jeden błąd P0473 - P0473 Exhaust Pressure Sensor High Input, teraz zrobiłem autem z 40-50km i nic się nie oświeca.

Dodam jeszcze że auto ma ok 205 tys przebiegu i pochodzi z auta firmowego które jeździło głównie po autostradach, ale teraz prawdopodobnie stało kilka - kilkanaście tygodni  przed przekazaniem go mi.

Jeszcze sprawdziłem olej i ma go za dużo jakby ktoś dolał z 2-3 litry ponad stan (3-3,5 cm ponad literke F na bagnecie)

Pisze na forum bo nie wiem czy się tym martwić bo coś jest zepsute czy jest to spowodowane tym że auto dużo stało i go trzeba po prostu rozruszać.

Ewentualnie gdzie można znaleźć ten czujnik odpowiedzialny za to.

Offline dzeoos

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
Błąd P0473 który pojawia się i znika
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Maj 2017, 08:09:40 »
Może ten opis Ci pomoże: https://www.obd-codes.com/p0473

Offline Mihao

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 7
Błąd P0473 który pojawia się i znika
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Maj 2017, 08:50:18 »
@dzeoos - nie potrafie zlokalizować czujnika, w VAG-u mam ETKE i tam bym sobie schematy znalazł tutaj nie wiem. Wiem tyle że to musi być gdzieś od kolektora wydechowego do DPF mniej wiecej.

Chce je podmienić miedzy samochodami. I nie wiem jakie konsekwencje są za jeżdżenie z tym, no i co z tym wysokim poziomem oleju.


Offline Lukasz_ef

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
Błąd P0473 który pojawia się i znika
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Styczeń 2020, 10:55:42 »
Witam wszystkich użytkowników pozwolę sobie podpiąć się pod temat, bo nie mogę założyć nowego wątku, a ten jest najbliższy mojemu problemowi. Zwracam się z prośbą o pomoc w temacie częstego wypalania DPF.

W moim aucie i30 FD 2008, 1.6 crdi 116 KM, wypalanie następuje praktycznie po każdym odpaleniu i rozgrzaniu auta. DPF był poddawany regeneracji po czym wykonałem potrzebne adaptacje, mocy nie brakuje, auto nie wchodzi w tryb awaryjny.

W aucie występuje błąd p0472,którego nie da się skasować. Sprawdzałem czujnik różnicowy miernikiem i napięcie na nieodpalonym silniku to 1,01 V po odpaleniu i przegazowaniu wzrasta do 1,04 V i to wydaje się ok, A mimo to komputer diagnostyczny pokazuje 0 różnicy ciśnień.

Może ktoś spotkał się z takim problemem lub może ktoś jest w stanie podpowiedzieć mi, na którym pinie we wtyczce do sterownika powinien być sygnał z czujnika różnicowego, bo podejrzewam przerwę na tym przewodzie.