Autor Wątek: Pompa wspomagania- wyje  (Przeczytany 2331 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

tomekl

  • Gość
Pompa wspomagania- wyje
« dnia: 01 Czerwiec 2008, 21:39:42 »
zaczyna mi wyć pompa wspomagania, czy to jej koniec? mozna jakoś regenerować czy wymiana

Misio

  • Gość
Pompa wspomagania- wyje
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Czerwiec 2008, 21:45:06 »
Powiem tak ... podobno z regeneracją są kłopoty ...
Ale mi osobiście dało bardzo dużo wymian płynu wspomagania (taki czerwony olej) na nowy.
Teraz jak mam otwarta maskę to ją słychać ale już przy zamkniętej masce jest chyba niesłyszalna :)

tomekl

  • Gość
Pompa wspomagania- wyje
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Czerwiec 2008, 22:11:31 »
jak auto stoi to jej nie słychac a jak zaczne krecic kierownica to zaczyna wyć i czasami nawet jakby trzeszczy

kudlaty

  • Gość
Pompa wspomagania- wyje
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Czerwiec 2008, 22:22:27 »
Nie ma co sie bawić w regenerację lepiej poszukaj używki, wyjdzie taniej.
A do wspomagania leje sie czerwony olej czyli ATF .


pozdro.

Jarek

  • Gość
Pompa wspomagania- wyje
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Czerwiec 2008, 23:27:13 »
Napiszę to poraz 100.
Naprawę pompy zaczyna się od jej dokładnego odpowietrzenia. Dopiero wtedy trzeba myśleć co dalej.

tomekl

  • Gość
Pompa wspomagania- wyje
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Czerwiec 2008, 09:57:35 »
Jarek jak sie odpowietrza pompe? to moje pierwsze auto ze wspomaganiem i nie mam pojecia jak do tego podejsc. dodam jeszcze ze gdzies mam wyciek z ukladu wspomagania ale pilnuje zeby byl olej.

Jarek

  • Gość
Pompa wspomagania- wyje
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Czerwiec 2008, 11:09:02 »
Cytat: "tomekl"
ze gdzies mam wyciek z ukladu wspomagania

I Ty sie dziwisz że pompa wyje :mrgreen:
Usuń to jak najszybciej
Odpowietrzanie pompy (po usunięciu wycieku)
1. sprawdzasz poziom płynu
2. odpalasz auto na wolnych
3. powoli kręcisz kierownicą do końca, w obie strony naprzemiennie, za każdym razem przytrzymujesz w skrajnym położeniu 1-2 sekundy nie dłużej
4. wykonujesz takich obrotów tyle żeby nie było słychać charakterystycznego "szlifowania pompy" z reguły wystarcza 2 x 20 (lewo / prawo)