Autor Wątek: I30 1.4 109KM Dynamika i LPG  (Przeczytany 3951 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline trzepol

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 15
I30 1.4 109KM Dynamika i LPG
« dnia: 20 Kwiecień 2017, 06:57:36 »
Panowie
 
Ojciec ma I30 z 2010r 1.4 109KM. Zastanawiam sie czy nie wziac auta dla zony. Jednak jezdzac nim zauwazylem dziwna prace silnika (przebie 30kkm) silnik na niskich obrotach do 3000rpm jest bardzo dynamiczny, az za bardzo jak na 16v. Powyzej 3000rpm jak nic sie nie działo i powoli sie wkreca. Tak bylo raczej od nowosci wiec albo ten typ tak ma ale jakies dziwactwo.
Przyzwyczajony bylem ze 16v do 3000 powoli sie wkreca a pozniej startuje tutaj jest w 100% odwrotnie ?
 
Druga kwestia montazu LPG jak jest w praktyce bo slyszalem rozne skarajne opinie a LPG wypuszczali takze dilerzy.....

Offline bobekos

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 673
I30 1.4 109KM Dynamika i LPG
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Kwiecień 2017, 08:11:34 »
Ja mam ten silnik w benzynie i nazywam go mulowatyw, trzeba kręcić i redukować biegi żeby coś osiągnąć... Ten silnik dobrze znosi gaz tylko z dobrą instalacja.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
I30 1.4 109KM Dynamika i LPG
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Kwiecień 2017, 10:18:52 »
Specyfikacja na papierze przeczy temu, co napisane jest w pierwszym poście. Skoro górka momentu jest przy 5000 rpm, a mocy przy 6200 rpm to niemożliwe żeby taki silnik był dynamiczny w zakresie do 3000 rpm.

Miałem wcześniej w fabii silnik 1.4 16V, który miał maks. moment przy 3800, a moc przy 5000 i tak do 3000 przyspieszenie było niemal żadne (auto ważyło 1100 kg), więc tu może być tylko gorzej.

Offline trzepol

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 15
I30 1.4 109KM Dynamika i LPG
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Kwiecień 2017, 20:55:38 »
Niestety ale takie mam odczucia i zona rowniez, ktora jezdzila pare razy tym autem. Do 3krpm rwie az za bardzo a pozniej jak sie chce wyprzedzic to jakos powoli mu to idzie.
Musze chyba dorwac od kogos  1.4 109km i zobaczyc czy jest tak samo.
Maiel mkeidys punto 1.2 16v 86km i powyzej 3500 rpm wkrecalo sie az milo a do tych obrotow po prostu jechalo ok.

Offline bobekos

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 673
I30 1.4 109KM Dynamika i LPG
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Kwiecień 2017, 21:31:53 »
Obroty powinny równo iść z prędkością to dobry znak. Jeżeli tak nie masz to coś jest nie tak. Zwróć uwagę na to.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
I30 1.4 109KM Dynamika i LPG
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Kwiecień 2017, 21:47:29 »
No właśnie - tu zdecydowanie coś jest nie tak, na przykład ślizgające się sprzęgło.

Offline bobekos

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 673
I30 1.4 109KM Dynamika i LPG
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Kwiecień 2017, 21:49:12 »
Wątek jest o dynamice a nie o sprzegle...

Offline trzepol

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 15
I30 1.4 109KM Dynamika i LPG
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Kwiecień 2017, 20:17:30 »
Cytat: "bobekos"
Obroty powinny równo iść z prędkością to dobry znak. Jeżeli tak nie masz to coś jest nie tak. Zwróć uwagę na to.


Auto od nowosci u ojca przebieg smieszny 30kkm serwisowane wiec nie powinno byc cos nie tak. Pamiatam, ze kiedy bym nim sie nie przejechal to zawsze taki efekt byl. Moze za duzo jezdze dieslem albo 1.2 60KM benzyna ?