Autor Wątek: CRDI - szrpie na niskich obrotach  (Przeczytany 2296 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

markow

  • Gość
CRDI - szrpie na niskich obrotach
« dnia: 07 Kwiecień 2017, 07:51:49 »
Witam wszystkich serdecznie
Mam problem z szarpaniem / przerywaniem silnika crdi 2.0  125 km Santa Fe 2004 r. Początkowo zdarzało się to tylko na 2 biegu przy niskich obrotach. Teraz już 3,4, a nawet i na 5 jest to odczuwalne. Check engine nie świecie, silnik nie kopci.  Szukałem po i intrenecie jakiś wskazówek i jedyne co znalazłem, to elektrozawór EGR. Ktoś miał takie objawy , przeczyścił i wszystko jest ok. Ja u siebie wymieniłem ten elektrozawór, wyczyściłem EGR – o dziwo nie wymagał zbytnio czyszczenia oraz wymieniłem intercooler bo był nieszczelny. Zauważyłem że gdy jadę dynamicznej – wkręcam go na wyższe obroty, nic się nie dzieje. Zastanawiam się też czy to czasem nie sprzęgło. Chociaż nie jest ani zbyt niskie czy wysokie – „nie kopie”.   Jeśli macie jakieś sugestie lub temat był poruszany na forum , a ja go nie znalazłem, dajcie znać.
Pozdrawiam, miłego dnia

Offline vanhelsing

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 409
CRDI - szrpie na niskich obrotach
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Kwiecień 2017, 20:21:14 »
Masz 4x4? Szarpie i przerywa silnik czy szarpie samochód bo to dwie różne rzeczy?

tictac1986

  • Gość
CRDI - szrpie na niskich obrotach
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Kwiecień 2017, 09:44:21 »
Ciekawy temat poruszyłeś. U mnie też szarpie, silnika nie przerywa, tylko tak jak by "telepie" przy przyśpieszaniu. Jeśli bardziej żyłuję na obrotach to jest ok, jednak przy delikatnej jeździe tak właśnie nim szarpie...

markow

  • Gość
CRDI - szrpie na niskich obrotach
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Kwiecień 2017, 14:38:19 »
Cytat: "vanhelsing"
Masz 4x4? Szarpie i przerywa silnik czy szarpie samochód bo to dwie różne rzeczy?

Mam 4x4 z lsd. Przy obrotach ok. 2000 pojawia się szarpnięcie jakby stracil moc na chwilę. Nie mam pojęcia co to może być. Dzisiaj zeskanowałem kompa. Nie ma błędów. Sprawdziłem turbo, przepływkę i egr podczas nazdy. Jedynie egr nie domyka się w 5% więc spróbuję go zaślepić i zobaczymy.

[ Dodano: 2017-04-08, 14:40 ]
Cytat: "tictac1986"
Ciekawy temat poruszyłeś. U mnie też szarpie, silnika nie przerywa, tylko tak jak by "telepie" przy przyśpieszaniu. Jeśli bardziej żyłuję na obrotach to jest ok, jednak przy delikatnej jeździe tak właśnie nim szarpie...

No to witam w klubie :lol: Jak coś poprawi się po zaślepieniu egr-u to dam znać.

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
Re: CRDI - szrpie na niskich obrotach
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Kwiecień 2017, 16:05:58 »
Wtryskiwacz(e). Może być też problem z EGR, ale to akurat łatwo wyeliminujesz blaszką z uszczelkami za 15 PLN.

markow

  • Gość
Re: CRDI - szrpie na niskich obrotach
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Kwiecień 2017, 17:08:41 »
Nie wiem ale chyba nie. Gdyby to był wtryskiwacz, to wywalało by błąd i check by świecił, a jest czysto.

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
Re: CRDI - szrpie na niskich obrotach
« Odpowiedź #6 dnia: 08 Kwiecień 2017, 20:12:01 »
W tym silniku niczego nie wyrzuci. Najprostszy system Boscha - one nawet kodowane nie są.

markow

  • Gość
CRDI - szrpie na niskich obrotach
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Kwiecień 2017, 20:29:28 »
EGR zaślepiony, no i niestety poprawy nie ma. Prawdopodobnie to dwumasa pada.  Sprawdzę tą kwestię, ale chyba czeka mnie większy wydatek  :-(

markow

  • Gość
CRDI - szrpie na niskich obrotach
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Czerwiec 2017, 08:19:40 »
W końcu udało mi się rozwiązać przyczynę szarpania. Gdzieś na necie przeczytałem o takim samym przypadku tylko w  Tucson'e. Facet pisał, że u niego przyczyna leżała w oponach. U mnie sytuacja wyglądała tak, że opony miałem dwóch marek, które i tak były do wymiany. Kupiłem nowy komplet i po wymianie od dwóch dni jest ok. Mam nadzieję, że wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam wszystkich. :-)

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
CRDI - szrpie na niskich obrotach
« Odpowiedź #9 dnia: 12 Czerwiec 2017, 08:53:13 »
Kocham koreance😀😀
Zaczęło się poważnie od silnika, sprzęgła itp a tu proszę,wóz dopominał się o nowe ''buty'' 😀😀😀😀
Zastanawiam się czy tu bardziej nie chodziło o wyważenie kół??? bo przy zakładaniu nowych opon były wyważone pewnie na 100% 😀😀😀

markow

  • Gość
CRDI - szrpie na niskich obrotach
« Odpowiedź #10 dnia: 12 Czerwiec 2017, 10:03:35 »
Te stare opony specjalnie wyważałem dwa razy i nawet zmieniałem na osiach, bo miały obawy ząbkowania i ściągały pomimo wyważania. Po przeczytaniu wspomnianego posta zacząłem łączyć fakty. Na zimówkach nie szarpał no i nie ściągał na bok, więc po wyjechaniu na nowych kapciach odetchnąłem z ulgą  :lol: