Autor Wątek: [Santa Fe SM] Sprzęgło, koło dwumasowe luk  (Przeczytany 7275 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

radek7803

  • Gość
[Santa Fe SM] Sprzęgło, koło dwumasowe luk
« dnia: 20 Marzec 2013, 14:10:18 »
Witam szanownych forumowiczów. Rok temu wymieniłem kpl. srzęgła z kołem 2-masowym. Problem polegał na tym że po zatrzymaniu z włączonym biegiem - niezależnie jakim - na wciśniętym sprzęgle samochód dalej ciągnął i nie dało się przełączyć na luz. Najpierw pomagało dodatkowe naciśnięcie pedału, a później tylko zgaszenie silnika. Po rozebraniu okazało się że wewnętrzne koło 2-masa ma bicia ( rusza się osiowo) luz na tulejce przez którą przechodzi wałek. Smar tłumiący nie był wylany i w sumie oprócz tego bicia nie było nic zużyte, (zestaw luk koło i waleo reszta). Sprzęgło to, jak dla mnie wyglądało na wymieniane niedawno (przez poprzedniego właściciela).  Wymieniłem na nowe dostępne miałem tych samych producentów, + nowa pompka i wysprzęglik. Objawy ustąpiły, ale po roku od wymiany czyli w lutym 2013 znowu sporadycznie mam problem z wysprzęgleniem na postoju i wybiciem biegu na którym został. W czasie jazdy problem nie występuje, skrzynia działa prawidłowo i w górę i w dół.
 POMOCY - ja to mam pecha do dziwnych usterek przypuszczam że znowu koło ma luz a sterowanie jest zbyt precyzyjne( za mało odciąga tarczę) i się nie rozłącza- a może coś jest nieosiowe i uszkadza koło ?.Chyba już wiem czemu sanciak szybko zmieniał właścicieli!!
Może ktoś jednak spotkał się z czymś takim? czy reklamować dwumas a może jeździć i liczyć na to że długo jeszcze sie nie rozleci. Usterka jak zwykle występuje sporadycznie.

Struna

  • Gość
[Santa Fe SM] Sprzęgło, koło dwumasowe luk
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Marzec 2013, 13:31:29 »
Raczej włącza, a nie włancza.
Co bym zrobił:
Kazał mechanikowi rozebrać wszystko i sprawdzić.
Najbardziej prawdopodobnym wydaje się być przedwczesne zużycie dwumasy.
Jak jeździsz?
Wysokie biegi i niskie prędkości?
Dwumasa pada szybko przy takiej jeździe.
Reklamowałbym koło dwumasowe, gdyby się okazało, iż to jego wina.
Może być problem z uznaniem, gdyż LuK ma w Europie 1 rok gwarancji.
2 lata możesz uzyskać, ale idąc do rzecznika praw konsumenta.
Tak czy tak, jeżeli się okaże, iż znowu coś ze sprzęgłem, to wymień je na sztywne.
Kolega w Santa Fe kupował w sklepie www.exedy24.pl zestaw sztywne koło oryginalne + sprzęgło do sztywnego koła VALEO i jeździ do dziś bez żadnych problemów.

radek7803

  • Gość
[Santa Fe SM] Sprzęgło, koło dwumasowe luk
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Marzec 2013, 19:10:38 »
Cytat: Struna
Raczej włącza, a nie włancza.
 
Panie nauczycielu, nie wiem gdzie  Pan to znalazł, a co do porady to:
-kazać rozebrać i sprawdzić - dobre tylko koszt 600 zł bo po roku mechanik za darmo robił nie będzie i nic w tym dziwnego.
- jazda na wysokim biegu z małą prędkością ? - pozostawiam bez komentarza
- co do zamienników ze sztywnym kołem ; zdania są podzielone
Tak że dużo Pan nie pomógł, ale dziękuję .
A co do problemu, rozwiązanie było proste - regulacja jałowego skoku pedału sprzęgła. Robi się to bagnetem od pompki, teraz tłok wchodzi do końca i jest OK.
Przynajmniej na razie.