Autor Wątek: Dziwne terkotanie czy to dyferencjał ?  (Przeczytany 65629 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jaro74

  • Gość
Dziwne terkotanie czy to dyferencjał ?
« Odpowiedź #45 dnia: 13 Czerwiec 2013, 09:25:05 »
Cytat: "wald"
Te dziwne odgłosy to:
1. luz na frezach w tarczy sprzęgłowej.
2. uszkodzona dwumasa.
Żadne wynalazki olejowe nie pomogą.  Objawy dwumasy to: szarpnięcie silnikiem po zgaszeniu, drżenie silnika podczas jego pracy (jak jest dobrze to woda z pełnej szklanki się nie wylej), przenoszenie drgań na kierownicę podczas postoju, przy gwałtownym naciśnięciu i puszczeniu gazu (kilka razy) metaliczne uderzenie. To są pierwsze oznaki.


Witaj. Dlatego kolego pisałem, że to nie skrzynia biegów jest winna temu terkotaniu. Ja wymieniłem kpl. sprzęgła, choć w przypadku benzyny jest to zwykłe sprzęgło a nie dwumasa (na szczęście) i do tego wymieniłem olej w skrzyni i problem dziwnych dźwięków zanikł. Pzdr

y4r3k

  • Gość
Dziwne terkotanie czy to dyferencjał ?
« Odpowiedź #46 dnia: 13 Czerwiec 2013, 13:35:12 »
W tucsonie 2.0 benzyna chyba nie ma dwumasy... przynajmniej w moim nie ma wg tego co mechanicy sprawdzali po nr VIN.

Jaro74

  • Gość
Dziwne terkotanie czy to dyferencjał ?
« Odpowiedź #47 dnia: 13 Czerwiec 2013, 14:17:09 »
Cytat: "y4r3k"
W tucsonie 2.0 benzyna chyba nie ma dwumasy... przynajmniej w moim nie ma wg tego co mechanicy sprawdzali po nr VIN.


Nie ma nie ma.... Benzyna jest "wolna" od tego potencjalnego problemu. Dwumasa i filtr cząstek stałych DPF występują napewno w dieslu 140 konnym. Słabszy diesel 113 konny też chyba nie posiada tych "cudownych" dodatków......

stefan811

  • Gość
Dziwne terkotanie czy to dyferencjał ?
« Odpowiedź #48 dnia: 03 Lipiec 2013, 23:52:11 »
Witam ponownie,
dzisiaj odebrałem Swojego Tucson-a od mechanika. Zostało wymienione kompletne sprzęgło i terkotania już nie ma !!! Skrzynia nie ruszana więc "specjalne oleje na jej dolegliwości" to ściema. (dwa miesiące temu wymieniałem olej na zalecany w instrukcji, zmian po wymianie nie odczułem)
Więc potwierdzam winowajcą niechcianych hałasów było sprzęgło.
Ps. W modelu 2.0 crdi 113km dwumasy nie ma.

lukasgo

  • Gość
Dziwne terkotanie czy to dyferencjał ?
« Odpowiedź #49 dnia: 27 Lipiec 2013, 21:56:06 »
Witam serdecznie!

Mam identyczny problem w samochodzie Kia Sportage 2005' 2,0 crdi 113km 4WD. Kontrukcyjnie jest to bliźniak Tucsona więc mam do Was kilka pytań, jako, że forum mojasportage.pl działa mniej prężnie.


W sumie zaczęło się przy przebiegu około 96000, tuż po... wymianie sprzęgła :/ Wtedy serwis stwierdził, że to na bank nie sprzęgło tylko luzy w mechanizmie różnicowym na łożyskach. Naprawa miała być nieopłacalna i droga, wiec odpuściłem. Ostatnio(przebig 130000) problem się nasilił i znów uderzyłem do ASO. Tym razem winowajncą terkotania miało być sprzęgło.

Jestem właśnie po wymianie kompletu sprzęgła i oleju w skrzyni biegów(na gęstszy, 75w90). Niestety terkotanie nie ustało - tzn jest zdecydowanie cichsze, mniej więcej tak, jak gdy pierwszy raz je zauważyłem.

Czy ktoś z Was miał podobnie? Jakiej marki sprzęgło montowaliście do samochodu? Ja mam podobno tarcze i docisk zamiennik Valeo i łożysko wyciskowe oryginał kia(produkcja Valeo).  Zastanawiam się, czy może nie powinienem naciskać by ASO zamontowało cały repair kit Valeo a nie zamawiało pojedynczo elementów - czy to robiłoby jakąś różnicę?

Poza tym na wymontowanych z samochodu częściach nie zauważyłem żadnych oznak zużycia, poza luzem na łotysku oporowym - jakiś 1mm.

W tym momencie jestem umówiony z ASO na dalszą diagnostykę - wcześniej twierdzili, że na 100% to sprzęgło. Prawdę mówiąc zaczynam być trochę bezradny. Chciałbym przeprowadzić sprawę do końca, bo wydanie 1000zł praktycznie bez efektu "trochę" mnie denerwuje.

Czy ktoś z Was sprawdzał może łapę łożyska oporowego, czy możliwe że np jest ona skrzywiona i gdzieś tworzy się luz który powoduje to terkotanie przy obciążonym silniku?

Z góry dzięki za jakiekolwiek wskazówki,

Łukasz

stan;

  • Gość
Dziwne terkotanie czy to dyferencjał ?
« Odpowiedź #50 dnia: 30 Lipiec 2013, 20:16:23 »
Kolego ja mam tucana i problem ten sam lub ten sam bo .np. co u jednego jest stukaniem lub dzwonieniem u drugiego jest terkotaniem .Zacznę od początku bardzo przeszkadzały mi dziwne hałasy objawiało się to tym że przy przyśpieszaniu w układzie napędowym słychać jest głuche stukanie ,pukanie telepanie czy jak koledzy piszą terkotanie ,na domiar przy otwartym oknie dodatkowo słychać było głuchy metaliczny stuk ale bardziej od strony kierowcy mimo że sprzęgło pracowało dobrze wymieniłem je na nowe valeo stara tarcza miała lekko wybitą piastę z frezami ,no i ten metaliczny stukot znikł pozostało jeszcze to dziwne niby terkotanie co ja słyszę i czuję po stronie pasażera moje wnioski potwierdzają wszyscy mechanicy a mianowicie wszystkie skrzynie biegów nawet w autach z napędem na x2 mają luz i nie terkoczą ale reduktor może czy przegub pół osi od strony reduktora .Jeżeli chodzi o przegub to też bardzo często wysiada w autach z systemem TCS. Chciał bym uczulić wszystkich nigdy nie wlewajcie gęściejszego oleju niż mówi to instrukcja .Pozdrawiam

Chewbacca

  • Gość
Dziwne terkotanie czy to dyferencjał ?
« Odpowiedź #51 dnia: 02 Sierpień 2013, 16:03:00 »
Witam wszytkich :)

Aby sie nie powtarzać napiszę tylko, że zmagałem się również z "terkotaniem"około roku.  Nasze forum przwertowałem całe, a terkoczący wątek chyba ze 3 x ;-)

Dziś odebrałem tusca od mechanika. Wymienione całe sprzęgło (docisk,tarcza, łożysko zestaw Valeo).....TERKOTANIA  BRAK !!

Przy okazji rozebrana skrzynia, aby wyeliminować jakieś luzy które mogą przenosić się na odcinek wysprzęglania....skrzynia czysta, bez opiłków, luzów brak.

Nie jestem inż. od mechaniki samochodowej , ale tak często pojawiający się problem wydaje mi się wadą konstrukcyjną .... :-/ byc może zbyt delikatna tarcza w stosunku do obciążeń :idea: ...no nie wiem, ale coś jest na rzeczy.

Oooo...byłbym zapomniał...potwierdzam słowa Stefana 811 w tuscu 113 konnym rocznik 2005 DWUMASY BRAK !!
Przy okazji...pozdrawiam Kolegę o nicku "Stefan 811" który brał czynny udział w diagnostyce mojego tusca

Piotrek23

  • Gość
Dziwne terkotanie czy to dyferencjał ?
« Odpowiedź #52 dnia: 03 Sierpień 2013, 14:33:13 »
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=41435#41435 zapraszam do mojego tematu gdzie zamiesciłem filmik z "terkotaniem". Czy o takie terkotanie sprzęgła wam chodziło?

stan;

  • Gość
Dziwne terkotanie czy to dyferencjał ?
« Odpowiedź #53 dnia: 03 Sierpień 2013, 22:37:12 »
Dzięki za filmik to wiele zmienia moje sprzęgło nie było tak głośne i miało  mały luz na tarczy sprzęgła i po opuszczeniu szyby słyszalne było metaliczne dzwonienie po wymianie to znikło  Został inny podobny ale głuchy terkot bardziej po stronie pasażera i ze względu na fakt że w mojej okolicy niema mechaników tylko są wymieniacze części to diagnozę musiałem postawić sam i stwierdziłem duży luz na reduktorze [ dodam że po odpięciu wału napędowego, auto w czasie rozpędzania dostawało turbulencji ,szanowni koledzy kupiłem dziś używany reduktor na szrocie w Częstochowie jest bez luzów więc jak tylko go wymienię od razu to opiszę .Pozdrawiam

lukasgo

  • Gość
Dziwne terkotanie czy to dyferencjał ?
« Odpowiedź #54 dnia: 04 Sierpień 2013, 12:49:27 »
Piotrek23,  tak, dokładnie o takie terkotanie chodziło.


Chewbacca,  Demontowałeś całą skrzynie, nie było opiłków, a porównałeś luz na wychodzącym ze skrzyni wałkiem przed/po składaniu skrzyni? Coś się zmieniło? Mnie mechanik powiedział, że jedyne co może pomóc to właśnie demontaż i ponowny montaż skrzyni biegów(nie wiem, czemu tego nie zrobili przy okazji wymiany sprzęgła)  z której części woj. śląskiego jesteś? - zastanawiam się czy nie podjechać do Twojego mechanika. Skoro już jedno autko uleczył to może rozpędem i moje naprawi. Jaki był u Ciebie koszt tej zabawy ze sprzęłem?

stan;,  Czekamy na Twoją relację.

BTW Zajrzałem do pierwotnej diagnozy postawionej przez serwis - wtedy postawili na dwa łożyskaw reduktorze otrzymujące wałki napędowa dla lewej i prawej półosi w odpowiednim położeniu.. zastanawiam się, czy to moze byc to, skoro sprzęgło mam nówka sztuka a terkotanie nadal trwa :-/

Piotrek23

  • Gość
Dziwne terkotanie czy to dyferencjał ?
« Odpowiedź #55 dnia: 04 Sierpień 2013, 13:10:28 »
lukasgo czyli w twoim przypadku wymiana sprzegła nie pomogła na ten terkot? :/ troche mnie to zmartwiło bo miałem nadzieje że tylko ta wymiana mnie czeka.

lukasgo

  • Gość
Dziwne terkotanie czy to dyferencjał ?
« Odpowiedź #56 dnia: 04 Sierpień 2013, 21:40:23 »
Piotrek23, tak, jak napisałem we wcześniejszym poście, wymiana sprzęgła tylko wyciszyła dźwięk. W nadchodzącym tygodniu znów uderzam do ASO i będziemy dalej działać w tej sprawie.

EDIT Jestem właśnie po rozmowie z ASO i jedynym rozwiązaniem, jakie im w tej chwili przychodzi na myśl to demontaż i rozebranie skrzyni biegów i jej ponowny montaż, w celu zlikwidowania ewentualnych luzów. Serwis obiecał skonsultować problem z innymi ASO. Jeśli będą pewni, że to ostatecznie rozwiąże problem to zawożę autko.

Czekam na Wasze relacje w "boju z terkotaniem" :]

stan;,  w jaki sposób sprawdziłeś luzy na reduktorze?

stefan811

  • Gość
Dziwne terkotanie czy to dyferencjał ?
« Odpowiedź #57 dnia: 07 Sierpień 2013, 00:15:16 »
Witaj Chewbacca,
fajnie, że uporałeś się z tym terkotaniem.
Tak jak napisałeś to sprzęgło musiało zostać źle dobrane do naszej bryczki, bo zbyt często pojawia się ten problem. Oby teraz zbyt szybko nie wystapiła kolejna usterka.
Pozdrawiam serdecznie

Chewbacca

  • Gość
Dziwne terkotanie czy to dyferencjał ?
« Odpowiedź #58 dnia: 07 Sierpień 2013, 13:31:09 »
Witam Kolegów i Koleżanki ...jeśli czytają.

Otóż, jesteśmy znów w "czarnej dupie"
Jeszcze trzy dni temu pisałem, że jestem po wymianie sprzegąła z dociskiem i ogólnie, że jest gitara ;-)

NIE JEST :evil: !!

Moja euforia i poziom endorfin po wyjechaniu z warsztatu przyćmił całą moja percepcję.
Wczoraj, przejeżdżając wąski 200 metrowy przesmyk między domami z otwartym oknem stwierdzam, ze terkocze nadal, co prawda o 80% mniej ale terkocze i przyczyna tkwi gdzieś indziej.
Dzis, wyjeżdżam na urlop. Wracam około 15-16 sierpnia i przejadę 2000 km i zobaczymy czy odgłos się nasili, czy utrzyma sie na obecnym poziomie. Zwracam sie tu głównie do Tych forumowiczów w których wlałem tyle nadziei, że wystarczy wymienić sprzęgło i  OK.
Sugeruję, aby wstrzymali sie z rozbieraniem samochodu do mojego powrotu kiedy będę mógł powiedzieć coś więcej.

Odniosę się do kilku wypowiedzi.
Do  Piotrka 23: Dokładnie ten sam dźwięk. Dzięki za filmik.

Do Łukasza : Piszesz, ze wymieniłeś sprzęgło i terkocze dalej....na wymontowanym sprzegle również nie znalezłeś śladów zużycia, więc jak już czytałes, podzielam Twoje doświadczenia. Zaczynam się skłanić ku mechanizmowi różnicowemu, ale tej części która napędza przód, z której wychodzą półosie. Tyłu bym w to nie mieszał (na razie). Któregos  razu miałem możliwość słyszeć podobny łomot (terkot ;-) ) w Fiacie Ducato a ten jak wiadomo napędu na 4 koła nie ma.
Koszt remontu podobnie jak u Ciebie -1000 zeta, a skrzynia bez luzów na wałku jak przed tak i po złożeniu.
Twoje kombinowanie przy łożyskach trzyma sie kupy :lol: Nowa tarcza i docisk niweluja częćś luzu ale on dalej jest i drgania które są tam wytwarzane rozchwiewają sprężyny i wieloklin tarczy powodując z czasem nasilenie nieprzyjemnego dźwięku.
Ciągnę ten wątek, bo jest on intrygujący i muszę dodac, że to wszystko zaczyna mi sie wiązac w całosć. Zauważyłem...jeszce przed remontem , że kiedy poruszam się ze stała predkością np. 120 km/h na tzw lekkim gazie, samochód zaczyna wpadać w tzw cwał, inaczej, lekko szarpie jakby ktoś stale manipulował pedałem gazu. Kiedy zwolnię do 110, bądź przyspieszę do 140 problem sie traci. Co ciekawe...po redukcji ten problem się objawia podobnie ,ale przy stałej prędkości np 95km. Brałem to na karb luzu na przegubach bądź krzyżaków( choć krzyżaki bez spiętego napedu nie pracują). Ciekawy jestem czy ktoś równie ma taki objaw, ale wcześniej go nie wyartykułował bądź nie zauważył.

Do Stana: Ciekawy jestem Twoich doświadczeń z wymiana reduktora który to namierzyłeś w CZestochowie... :-P tak na marginesie, też się do niego przymierzałem, ale mnie ubiegłeś :-D

No cóż, rozpisałem się :lol:  Dziś wyjeżdżam i mam wszystko głęboko. Będę z Wami w kontakcie i czekam na Wasze przemyślenia.

Pozdrawiam i niech MOC BĘDZIE Z WAMI :mrgreen:

lukasgo

  • Gość
Dziwne terkotanie czy to dyferencjał ?
« Odpowiedź #59 dnia: 07 Sierpień 2013, 18:24:59 »
Chewbacca,  dzięki za info. Już bym napierał, by ASO jednak demontowało skrzynie, a z twojego opisu wynika, że problem leży gdzie indziej.

Pisałem już, że pierwotna diagnoza wykazała luzy w mechanizmie różnicowym. Dzisiaj dokopałem się do tamtej ekspertyzy --> wtedy ASO wskazało dwa łożyska utrzymujące we właściwej pozycji wałki napędzające przednie półosie... Sama  cześć kosztuje około 60zł sztuka, nie wiem, jak z wymianą tych elementów. Chyba pójdę w tym kierunku --> wolę rozbierać swój reduktor niż kupować używkę z deklarowanym przebiegiem.

Co do drgań - mam tylko przy 120 - bije po kierownicy, jak gdybym miał niewyważone koła. Swego czasu miałem buczenie przy około 2200 rpm na każdym biegu, które niosło się po budzie samochodu, ale wymiana poduszek silnika i skrzyni i tulei kołyski pomogła.