Autor Wątek: [i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.  (Przeczytany 79848 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ph71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 213
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #75 dnia: 14 Wrzesień 2015, 17:23:38 »
Co do turbobenzyny w i40 to pełna zgoda. Taki 1.6 t gdi byłby wprost stworzony do tego auta. Oczywiście z dłuższą skrzynią. 2.0 gdi jeździ przyjemnie i względnie oszczędnie w zakresie do 100 km/h, potem już raczej tylko płynnie i dostojnie, albo wir w baku.

Offline malutki83

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 127
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #76 dnia: 29 Listopad 2015, 18:58:08 »
Witam
Od 2 tygodni posiadam nową I40 sedan z 2015r. 2.0GDI benzyna 165KM i jak u mnie po tak krótkim czasie co do spalania:
- pierwsze 200km wyłącznie po mieście spalanie na poziomie 10,5-11,5l./100km.
- wczoraj wróciłem z trasy 400km i wyszło 6,4l. i jestem w pozytywnym szoku bo nie sądziłem że wyjdzie w ogóle w granicach 6l., co do szczegółów tych moich 400km to"
. 5% z tego to miasto,
. 50% autostrada prędkość nie wyższa niż 125km/h,
. 20% droga ekspresowa i reszta drogi krajowe.
Oczywiście szaleństw na drodze nie było bo samochód na dotarciu, a poza tym temperatura przy zerze więc różnie na drodze.
Co do mocy samochodu to naczytałem się że 2l. jest beznadziejny, ale jak dla mnie jest ok (coś tam Koreańczycy pozmieniali w jego konstrukcji), powyżej 3000obr silnik zaczyna żyć (demon prędkości to nie jest ale porównując do mojego poprzedniego samochodu Hyundaia Elantry MD 1,6l. jest super), w środku cicho i komfortowo (opony zimowe Nokian), przełożenia skrzyni krótkie i świetnie wchodzą, czasami ma się wrażenie że układ kierowniczy przy wyższych prędkościach robi się "mało precyzyjny" ale jak dla mnie to raczej kwestia przyzwyczajenia.
Więcej napiszę po dłuższym dystansie i lepszym zapoznaniu się z samochodem.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #77 dnia: 30 Listopad 2015, 16:02:14 »
Gratki i samych pozytywnych wrażeń ;-) .
A co do silnika i mocy - wystarczająca moc to taka jaka kierownikowi starcza i tyle.  Każdy z nas ma swoje oczekiwania i potrzeby.
Niech jeździ i cieszy.

Hehe w trasie to Ci spalił tyle co mój ropol. Tylko, że ja niespokojna dusza za kółkiem jestem, zwłaszcza na tych naszych zapchanych drogach.

Offline malutki83

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 127
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #78 dnia: 30 Listopad 2015, 16:08:16 »
Też w szoku byłem co do spalania, ale wole takich pozytywnych doznać niż rozczarowań  :mrgreen: , choć może i takie się kiedyś pokażą.

allover1984

  • Gość
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #79 dnia: 27 Grudzień 2015, 22:04:16 »
A wiec mija rok od zakupu i40 i postanowiłem podzielić sie odczuciami oraz wysile sie rownież na porównanie go z moim poprzednim samochodem (BMW e90) jak i innymi samochodami którymi miałem lub mam możliwość jazdy . Na początek , przy kupnie auta wielkie "woow" , super duże auto super wyposażone , po kolejnych pokonywanych km te wielkie woow przeszło w Hmmm , no własnie , cieżko to opisać . Auto bardzo poprawne , spelnia większość moich potrzeb , przede wszystkim wielkość bagażnika , mam wersje kombi , wyposażenie style posiada wszystko to co potrzebuje w aucie , wygląd tez jest dla mnie ważny a co jak co i40 trzeba przyznać ze jest piękny :D . Jednak po zrobieniu tym samochodem 35tys km , okazuje sie ze posiada duzo wad :/ Po pierwsze pozycja za kierownica , jestem wysoki 190 cm , niestety fotel kierowcy w najniższej pozycji jest dla mnie o wiele za wysoko, podjeżdżając np do świateł musze wychylić głowę do przodu zeby widzieć światło , bo inaczej podsufitka mi zasilania widok, druga sprawa ,podłokietnik lewej ręki , Ehhh , ja nie potrafię ułożyć na nim ręki tak zeby jednocześnie trzymać kierownice , w trasie liczącej paręset km jest to odczuwalne , hałas w środku powyżej 130-140 km , dokładniej szum wiatru , nadal nie potrafię sie przyzwyczaić :/ . Zawieszenie komfortowe ale zbyt miękkie , te same zakręty pokonywane np innym samochodem , moim musze o polowe mniejsza prędkością wchodzić . Jakość materiału konsoli środkowej i skory na kierownicy , tragedia , mam przejechane 35 tys km a wyglada to jak bym zrobił 300 tys, gdzie dodam ze pozostałe elementy jak boczki i deska , całkiem ok. Spalanie Hmmm , poprzednie 2 litrowe BMW na trasie ok 5.6 l tutaj 7.5 l , no ale auto duzo cięższe , nie czepiam sie :) za to czepne sie skrzyni automatycznej , czasem tak mnie denerwuje ze ostatnio sam przerzucam biegi łopatkami , szczególnie mam tu na myśli jej czas reakcji , gdy np zwalniam , duzo szybciej powinna zbijac biegi . Co do usterek po 2 latach , 2 razy wymieniałem czujniki przednie cofania , oprócz tego wszystko ok , czasem jedynie cos tam sie nie włączy , czy to kamerka , czy radio , czy to kluczyk nie chce otworzyć dzwi , no ale dzis przy tej ilości elektroniki to w każdym aucie cos sie dzieje , pod tym względem narazie jestem zadowolony. Ogólnie rzecz ujmując na pytanie czy kupił bym 2 raz i40 hmmmm, możliwe ze tak , ale napewno przyjrzał bym sie baczniej konkurencji . Pozdrawiam

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #80 dnia: 30 Grudzień 2015, 15:10:54 »
allover1984 fajne podsumowanie.
Nie sposób  nie zgodzić się z częścią, z częścią można podyskutować (wysokie masz spalanie w trasie - ale może to kwestia techniki jazdy) a jeszcze i coś dopisać  do wad ;-)
Ale każdy ma inne upodobania, oczekiwania i swój gust.
To jest auto ładne (subiektywnie) ale generalnie przeciętne (całościowo), ale wiem że po roku  czy 2 jeżdżenia, a tym bardziej jak u mnie po 3 latach - w każdym widziałbym już głównie wady. A każde po tym czasie będzie jakieś miało.

samro59

  • Gość
W sprawie spalania
« Odpowiedź #81 dnia: 06 Lipiec 2016, 14:15:06 »
A i do tematu się dołączę. W sumie szukam postów z podnoszeniem mocy silnika i nie umiem znaleźć. Wyszukiwarka nie wyrzuca tego co chcę. Ktoś wskaże mi?
 Dzięki. A co do spalania. Mam Hyundaia i40 z silnikiem 1,7 CRDI 116 KM. W sumie  to 115,6 :)). Jestem doświadczonym kierowcą i jeżdżę z głową ale czasem poniesie mnie jak  jakaś nędza usiłuje na drodze szpanować to wtedy przycisnę. Nie mogę na mój wózeczek narzekać. 119000 na liczniku i poprzednik nie jeździł jak ślimak. Auto rozbuchane bo  naprawdę z tej mocy potrafię się szybko rozkręcać. Normy podają, że ta jednostka rozpędza auto do 100 km/h w ciągu  12, 9 s  a  te z 136 Km 10, 6 s  i po liftingu 141 KM  10,5 s. Sam sprawdzałem ze stoperem start i wyszło , że do 100 km/h popędziłem w 10 s. Pomiar robiłem 10 razy. Błąd na + to 1 sek. Puściłem się z kolegą na A6 C6 silnikiem 180 KM i nie  pokonując szybkości 80 km /h goniliśmy się po skrzyżowaniach na terenie zabudowanym z szybkością  dopuszczalna 70 (79). Na trasie i Gdynia - Gdańsk to 40 km od punktu A do B był szybszy tylko o 6 sek. Warunki nocne, ruch uliczny 0 (puste drogi bo  to było o 2 nad ranem. Test z ciekawości zrobiliśmy.Sumiennie do 80 i do przodu. Jak widać różnica 64 KM nie dała dużej różnicy.  Może jego Audi jest zamulone, choć bardzo je wychwalał. A co do spalania to w tym teście przy maksymalnych mocach spaliłem wg komputera 7,2 l/100km.   Mam i40 pół roku. Średnie spalanie w Trójmieście po przejechaniu 2000 km to 5,6 l/100 km.   Jazda w trasie zachowawczo czyli do 110 km/h to 4,3 l/km. Dynamiczna 4,9.   Kupując autko od poprzednika miałem do domu 500 km. Jak to żyd paliwa nie dolewał i paliła sie już kontrolka. Zatankowałem licząc , że spali mi 7/100 km czyli 35 l + 5=40.  W domu okazało się, że spalił połowę tego co zatankowałem a komputer wskazał 4,3 . Jestem zadowolony jak pompka :) . Auto nienaganne choć ma swoje ale :)). Czasem na drogach  krętych gdzie są odcinki  proste i krótkie  brakuje trochę mocy by szybko wykonać manewr  wyprzedzania. Wiem, że  silniki 1,7 CRDI różnią się tylko oprogramowaniem i  szukam w pobliżu  szpeca od  podkręcania mocy. Te 141 KM by się przydało/  Jest tu ktoś z  pomorskiego, który  moc w swoim podnosił?  Chętnie poznam kolegów z regionu z i40.  Mechanicy nie znają tych aut i jak coś to rozkładają ręce.  Np. w moim na tylnym prawym kole  przy pokonywaniu nierówności dochodzi jakieś skrzypienie, trzeszczenie. Sprawdzaliśmy wszystko z mechanikiem i nic., Okazało się, że  gumowa osłona na amortyzatorze w czasie ruchu amorka wydaje odgłosy. Auto jest bardzo wyciszone i dlatego to ucho wyłapuje. Miałem wcześniej Passata  1,9 TDI to niby ciche było ale w porównaniu z i40 to traktor.  Miał ktoś takie  odgłosy gumy na amorku?

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #82 dnia: 07 Lipiec 2016, 13:49:35 »
jeżdżę i40 136 koni z 2012 .Wcześniej jeździłem głównie Ranaultami . Czy mi się wydaje czy i40  jest dość czuły na boczny wiatr ? Poza tym wydaje mi się że układ kierowniczy jest bardzo czuły . W Renaultach był ewidentnie "sztywniejszy" i odczuwałem swego rodzaju opór .zapewne to kwestią przyzwyczajenia ale jestem ciekaw czy macie podobne odczucia .
Aha, co do spalania . Aktualnie w cyklu mieszanym mam 5,3 Litra .

samro59

  • Gość
Odp Venom
« Odpowiedź #83 dnia: 07 Lipiec 2016, 19:57:44 »
Układ wspomagania i40 działa komfortowo. Nie ciągniemy kierownicy a tylko ją prowadzimy. Kierowcy nauczeni jazdy bez wspomagania albo z opornym wspomaganiem mają zbyt silny uchwyt a tu trzeba trzymać kierownicę kategorycznie ale wykonywać ruchy delikatniejsze. Szczególnie odczuwalna jest moc wspomagania na postoju gdy skręcamy mocno i tu mi sie zdarza walić do oporu z rozmachu. Na wiatr jest mniej podatny od niemieckiego auta w  tym Passata  czy Audi bo mam tu praktyczne porównanie. Może w zawieszeniu masz jakieś luzy na drążkach skrętnych? Warto sprawdzić tam gumy.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #84 dnia: 08 Lipiec 2016, 08:24:51 »
Hm, temat nadwrażliwego wspomagania  jest szeroko opisywany w necie jak i  na tym forum .To samo dotyczy podatności na boczny wiatr więc coś w tym musi być . Luzy itp. wykluczam . Również mam porównanie z kilkoma innymi markami i w tej kategorii i40 wypada słabo . Prawdopodobnie to kwestia przyzwyczajenia jednak w przypadku innych marek tego typu przyzwyczajanie nie było konieczne . Według mnie układ kierowniczy powinien chodzi bardziej "ciasno ".

samro59

  • Gość
układ kierowniczy
« Odpowiedź #85 dnia: 08 Lipiec 2016, 14:26:42 »
Miałem wcześniej  Passata B5, Audi C6.  Jednak w i40 w zależności od  szybkości jazdy ukłąd  kierowniczy stawia większy opór. Faktycznie na postoju  to paluszkiem dziecko kierownice  kręci ale w czasie jazdy nie mam problemów.  Ostatnio czujnik ESP, który jest elementem stałym układu kierowniczego padł i w ramach gwarancji wymieniali mi kolumnę kierownicy. Wiem , że w i30 oraz i20  to był problem. Co do bocznego wiatru to akurat ja nie moge  słowa złego powiedzieć. W ostatnich ulewach i  huraganach  szedł jak burza i trzymał się drogi jak przyklejony. Może   kwestia opon? Hyundai dostaje  koreańskie opony i nie są to opony chwalone. Ja  mam  francuskie Micheliny.  Miałęm Goodyeary ale były na tyle głośne. Ważne że  na mój nie powinno zakłądac się R16  wysokości 65 i tak samo na po liftingu na R17 wysokich bo ponoć  chodzi po drodze.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #86 dnia: 08 Lipiec 2016, 14:39:55 »
wszystko możliwe. Opony mam koreańskie. Tak czy siak często czytam o tej przypadłości nawet tu na forum zatem coś w tym musi być .

samro59

  • Gość
dalej
« Odpowiedź #87 dnia: 08 Lipiec 2016, 14:56:57 »
Widzę, że masz i40  136 KM ?   Kombi?  Rocznik? Długo masz to auto? A przebieg?

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #88 dnia: 11 Lipiec 2016, 07:26:28 »
Nie, to sedan . 2012 przebieg 200 k .salon Polska ,jestem drugim właścicielem.
Tak to jest 136 koni .

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #89 dnia: 11 Lipiec 2016, 15:05:36 »
samro59 oczywiście to kwestia indywidualna ale bardzo intryguje mnie Twój wpis. Jeździłeś róznymi autami w tym z grupy VAGa i nie widzisz problemu w układzie i40?
Układ kierowniczy jest do kitu. Nawet jak wiatr nie smaga budy nie pozwala on na spokojną jazdę tylko  wymaga skupienia, Jazda autostradowa z bocznym wiatrem nawet niedużym to ciągła praca kierownicą.
I opony nie maja nic do tego.
Pytanie do Ciebie czy widzisz jakąś różnice po wymianie kolumny?
Bo nawet Hyundaj widział problem  i w polifcie miałabyć przekonstruowana pod tym względem kolumna/wspomaganie. Stąd ciekawi mnie czy  masz teraz nową/poprawioną czy starą modelowo?
Zawieszenie (jego dopracowanie - znaczy NIEdopracowanie) i układ kierowniczy to są słabe punkty auta. Da się z tym żyć ale jesli spróbowało się innych aut (właśnie z VAG-a lub Forda choćby) to widac przepaść. Nie ma tu przyjemności z prowadzenia auta przy prędkościach >100km/h jakię dają inne auta.
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że wiele aut ma też problem z nadwrażliwym układem co jest wg mnie i wielu efektem elektrycznych wspomagań , którymi zastępuje się stare dobre hydrauliczne. Jedynym pocieszeniem  dla mnie w tym temacie jest to, że inne marki też się pod tym względem popsuly. Bo podobnie prowadzenie Octavii 3  jużnie jest takie jak O2 (elektryk vs hydraulik) podobnie jak nowych mondeo w stosunku do MKII. Nowy fokus jeszcze wg mnie osobiście trzyma poziom i daje przyjemność prowadzenia podobnie jak F2.
Ale czy fakt, że wszystko schodzi na psy  to pocieszenie?  ;-)
Wg mnie niebardzo.
Takie mam zdanie o układzie i40