Autor Wątek: [i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.  (Przeczytany 79852 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

papriker

  • Gość
Re: [i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #60 dnia: 20 Marzec 2013, 20:00:12 »
Cytat: "mr.?"
Witam,
Czytając forum większość z nas pisze o problemach z autami, a ja (chyba jako pierwszy) napiszę o i40 i jego spalaniu. Otóż w listopadzie (równo miesiąc temu) odebrałem i40 z silnikiem 1.7CRDi (136KM) w wersji Style. Ostatnio po raz trzeci go zatankowałem, więc jakiś obraz spalania się pojawił:

1. 302km (trasa) + 510 (miasto) = 812km --> średnia 8,0l/100km
2. 772km (miasto) --> średnia 8,4l/100km

Biorąc po uwagę, że producent deklaruje spalania na poziomie 5,5l/100km w mieście to auto pali trochę za dużo (o 45-50%)  Obstawiałem, że w mieście będzie spalać ok. 7l/100km, a tu niemiła niespodzianka. Dodam, że nie należę do kierowców z ciężką nogą i jeżdżę także Fordem Mondeo 2.0 TDCi (130KM) i w mieście spala regularnie 8,2l/100km. i40 mając mniejszy silnik, ważąc porównywalnie powinien jednak trochę mniej palić.

Na razie testuję rzeczy, które mogą mieć wpływ na spalanie. Obecnie wyłączyłem automatyczne sterowanie nawiewem i klimatyzacją. Zobaczymy czy w manualu spalanie się obniży. Następne tankowanie odbędzie się na innej stacji paliwowej - obecnie jeżdzę na BP Ultimate, spróbuję na Orlen Verva.

Jeżeli ktoś z kolegów i/lub koleżanek sprawdzał spalanie, podzielcie się proszę.

Pozdrawiam



mr.?: moj i40 z automatem 136 km. wczorajsza trasa Wawa - Krakow ( czas 3:10 min  przez Radom)  - spalanie 6,1. odczyt komputera.

bart omiej

  • Gość
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #61 dnia: 24 Czerwiec 2013, 15:56:50 »
odnośnie spalania...
 
Jak jadę ja to ponad 10 litrów w cyklu mieszanym, jak jedzie moja żona tylko nieco ponad 8 :)

Chyba ktoś w nocy podmienia silnik :)

A tak serio, naprawde każdy jeździ inaczej.

W związku z tym nie ma się co dziwić, że się ma spalanie powyżej katologowego, testowanego przez specjaliste od ekojazdy w warunkach prawie  laboratoryjnych :)

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #62 dnia: 26 Czerwiec 2013, 08:21:34 »
Ja zaobserwowane czasami u siebie:
- autostradowo 150 km/h ok 6,3-6,5
- traska po krajówkach - jak dynamicznie to ok 6, jak spokojnie  to ok 5,5
- mieszana - podmiejska +miejska średnia na kilku zbiornikach ok 6,5 wychodziła.
Wg mnie nie jest źle, nie narzekam.

Pzdr

Tobi

  • Gość
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #63 dnia: 22 Marzec 2015, 09:53:17 »
Właśnie dwa tygodnie temu odebrałem i 40 i jestem pod wrażeniem (moje poprzednie autko to VW Passat 2.0 TDI CR 2010) porównując do poprzedniego wozidełka jedyny minus jak na dziś to odrobinę większe spalanie (pasek palił średnio 6,1 przy moich trasach a i 40 - 6,6 w identycznych przejażdżkach) ale ( na liczniku na dziś dopiero 1450 km) może się jeszcze silnik troszeczkę ułoży, może ja się douczę jak z nim postępować
a co mi się podoba:
ergonomia - rewelacja  ilość miejsca za moim siedzeniem - rewelacja
siedzenia (w porównaniu do paska) -mega rewelacja
silnik - ok
wygląd zewnętrzny - mega rewelacja

podsumowując na dziś zadowolony użytkownik i 40

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #64 dnia: 24 Marzec 2015, 09:32:31 »
Tobi a jakie wrażenia i porównanie do paska jeśli chodzi o dynamikę silnika, układ jezdny, kierowniczy?

Tobi

  • Gość
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #65 dnia: 24 Marzec 2015, 16:29:12 »
Pasek odrobinę bardziej ciągnie od dołu, w i 40 czuję lekką turbo dziurkę, co do zawieszenia to i 40 bardziej komfortowe (i to mi się bardziej podoba) układ kierowniczy/wspomaganie - nie widzę kolosalnej różnicy

zydo84

  • Gość
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #66 dnia: 25 Marzec 2015, 09:36:52 »
U mnie spalanie wyglada tak.
Na pelnym baku robie 950 km a komputer w cyklu mieszanym pokazuje 6.6 w miescie 7-7.4.melodyjke u siebie wyłączyłem ;-)

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #67 dnia: 25 Marzec 2015, 13:23:31 »
Cytat: "Tobi"
Pasek odrobinę bardziej ciągnie od dołu, w i 40 czuję lekką turbo dziurkę, co do zawieszenia to i 40 bardziej komfortowe (i to mi się bardziej podoba) układ kierowniczy/wspomaganie - nie widzę kolosalnej różnicy


Dla mnie układ jezdny i zawieszenie to najsłabszy element tego auta - IMO nie ma rewelacji, wręcz w niektórych momentach nie podoba mi się. Do turbodziury się przyzwyczaiłem. Ogólnie powiedzmy dobre 4  ;-)

Co do spalania, gdzieś już pisałem, mi udało się zrobić na zbiorniku 1200km z prędkościami 120-150 (autostradami na Chorwację).
Ale u nas w mieszanym to j/w

Tobi

  • Gość
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #68 dnia: 26 Marzec 2015, 19:36:41 »
Ok z innej beczki po rozgrzaniu autka jaką temperaturę pokazuje wam wskaźnik, bo u mnie gdzieś standardowo 85 stopni i ani deka więcej, czy to trochę nie za mało?

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #69 dnia: 26 Marzec 2015, 19:42:41 »
Cytat: "Tobi"
Ok z innej beczki po rozgrzaniu autka jaką temperaturę pokazuje wam wskaźnik, bo u mnie gdzieś standardowo 85 stopni i ani deka więcej, czy to trochę nie za mało?

To tyle ile trzeba. Prawidłowo.

Tobi

  • Gość
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #70 dnia: 26 Marzec 2015, 22:17:31 »
dzięki, pytam bo pasek na węgierskiej autostradzie latem potrafił mi się do 95 rozkręcić

[ Dodano: 2015-05-12, 16:32 ]
Na liczniku prawie 6000 się wkręciło i spalanie się normuje. miasto 6,5-6,8 trasa jak łagodnie to zejdę i do  5,7 jak ostrzej to do 6,5 na dziś ciągle jestem zadowolony. Natomiast mam pytanie moze ktoś pomoże czy mój silnik 1,7 16V CRDi ma koło dwumasowe ?

[ Dodano: 2015-05-12, 16:38 ]
Holender brakuje mi oddzielnego postu o i 40 bo fruwanie pomiędzy sonatkami trochę denerwujące

[ Dodano: 2015-05-12, 16:39 ]
może trochę się źle wyraziłem chodziło o temat o i 40

[ Dodano: 2015-05-14, 16:55 ]
Na liczniku prawie 6000 się wkręciło i spalanie się normuje. miasto 6,5-6,8 trasa jak łagodnie to zejdę i do 5,7 jak ostrzej to do 6,5 na dziś ciągle jestem zadowolony. Natomiast mam pytanie moze ktoś pomoże czy mój silnik 1,7 16V CRDi ma koło dwumasowe ?

[ Dodano: 2015-06-12, 21:43 ]
Jakaś cisza zaległa na forum, więc podzielę się kilkoma przemyśleniami. Na liczniku od 3.03.15 nakręcone prawie 9000 (jeździ się .... he he he :mrgreen: )  Jak na dziś ciągle zadowolony posiadacz i 40stki
1. Spalanie coraz bardziej się układa po Warszawce i z włączoną klimą nie przekraczam 7.1l/100, w trasie przy spokojnej (incydentalnie) jeździe 5,4 to minimum co się udało osiągnąć

2. Komfortowe zawieszenie naprawdę można docenić w dłuższej trasie, oczywiście niektórzy mogą zarzucić nie do końca precyzyjne działanie wspomagania (ja przechodzę nad tym do porządku. to nie jest auto sportowe tylko rodzinne kombi)

3. Ergonomia, pozycja za kierownicą, ilość miejsca w środku rewelacja

4. No i tu próżność rzadko zdarza się aby nie oglądali się ludziska za moim autkiem (mi ni przeszkadza że nie ma na masce gwiazdki, szachownicy v-ki kury etc...)

Iktorn

  • Gość
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #71 dnia: 05 Sierpień 2015, 20:50:07 »
Po jeździe samochodem wyposażonym w zmodernizowany silnik, który jest też w i40 po lifcie (1.7 CRDi 141 KM - pod euro 6) stwierdzam iż skrzynia w i40 jest fatalnie zestopniowana - 100 km/h, 6 bieg, 2 tyś. obrotów. W innym samochodzie (wymieniony powyżej) - to samo = 115 km/h. No i spalanie niższe tym samym. przy wyższych prędkościach

Tobi

  • Gość
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #72 dnia: 05 Sierpień 2015, 22:16:07 »
Zgadzam się z przedmówcą, skrzynia ze-stopniowana jak pod typowo miejskiego malucha, w teorii 6-tka powinna być nadbiegiem do ekonomicznej jazdy w trasie a w moim Hyuuu mogę ją zapiąć przy 90-95 km/h i nie ma problemu (w pasku minimum coby nie szarpał to było 110 ) a jak chce się jechać powyżej 140 km/h to obroty już spore jak na diesla i spalanie leci w górę

Offline ph71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 213
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #73 dnia: 13 Wrzesień 2015, 22:36:33 »
Dla odmiany najnowsza poliftingowa benzyna i40 2.0 GDI 165KM w wersji Business.
Mam to auto na weekend i jutro oddaję do ASO po przejechaniu ok. 300km.
Auto odebrałem w sobotę z przebiegiem... 70km (!). Jednym słowem - nówka sztuka. Zapach nowości powala :)
Jazda na 6 biegu: 3000obr/min i tylko 115km/h. Mało, raptem 5km/h więcej niż w moim ix20 1.6 również w benzynie. Widać  w Hyundai'u nie wiedzą co to nadbieg.
Testowałem wcześniej także i40 CRDI 141KM z nowym 7 biegowym automatem i byłem zaskoczony tym, że 7 bieg w i40 daje znacząco wyższe obroty silnika przy porównywalnej prędkości niż 6 bieg w najnowszym Mondeo 2.0 TDCI, chyba urodzonym na trasy (2000 obr/min i ok. 150km/h).
Co do benzyny powyżej to kasowane dwukrotnie zużycie paliwa w tak niedotartym aucie przy jeździe mieszanej z klimą i rodziną na pokładzie na łączonym dystansie 200km to 7,3 l/100km. Katalogowo i to bez oszczędzania :) Przy tak zestopniowanej skrzyni im szybciej na autostradzie tym zdecydowanie gorzej. Powyżej 120-140km/h bez tempomatu i niekoniecznie płynnie, to póki co 8-9 l/100km chwilowego zużycia.
Zawieszenie oceniam na komfortowe, ale sprężyste. Głucho tłumi większość nierówności. Układ kierowniczy ciągle z tendencją do myszkowania, ale da się polubić. Nic nie trzeszczało. Generalnie bardzo przyjemnie. Silnik w trasie niesłyszalny, dopiero ok. 3500-4000 obr, ale jakże miło brzmiący :) No i zero wibracji w kabinie na postoju.
Co ciekawe, tydzień temu miałem na weekend nowego Mondeo 2.0 TDCI 150km i muszę powiedzieć, że jego układ kierowniczy nie jest już taki super jak wcześniej. Stał się bardzo poprawny stąd ten w i40 wydał mi się generalnie podobny. Tyle, że Mondeo powyżej 140km/h jest lepiej wyciszone od wiatru.

Generalnie długo czekałem na możliwość spokojnego potestowania nowej benzyny i jest nie najgorzej. Wygląda na to, że w większości jazd, bazując także na wcześniejszych jazdach 1.7 CRDI różnica w spalaniu będzie w granicach do 2 litrów na 100km/h, czasami mniej.

P.S. Poranny wyjazd w miasto, skasowany licznik pierwsze 5 kilometrów, średnie zużycie 10-11l/100km, następne podmiejskie 20 km to zejście do 8,7 l/100km.
Na co można liczyć przy takim codziennym użytkowaniu jeśli byłby to CRDI?

Iktorn

  • Gość
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #74 dnia: 14 Wrzesień 2015, 15:56:16 »
ph71, co do mondeo (2.0 TDCi, 150 KM, skrzynia manualna) - 6 bieg, 2000 obrotów, 120 km/h
i40 u mnie pije 5,5 - 6 l w cyklu mieszanym. W mieście mniej niż 7 nie zejdę. Różnica w cenie i 2-3 l na spalaniu nie koniecznie sprawia, iż diesel się kalkuluje. Inna kwestia to elastyczność, stąd dziwi mnie że nie ma jeszcze silnika doładowanego w benzynie w i40 (głupota).