Autor Wątek: [Accent LC] Szarpie przy ruszaniu i dławi przy odpalaniu 1,3  (Przeczytany 7545 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

werni

  • Gość
[Accent LC] Szarpie przy ruszaniu i dławi przy odpalaniu 1,3
« dnia: 19 Wrzesień 2012, 19:24:39 »
Witam.
Mój Accencik przy odpalaniu trzyma bardzo małe obroty przez parę sekund zanim się ureguluje do ok 700-800/min, a przy ruszaniu mam wrażenie, jakby po naciśnięciu pedała nie ciągnęło linki od gazu. Na drugim biegu już jest wszystko w porządku (tak mi się wydaje). Dodam że pedał gazu chodzi dość ciężko, mam nieoryginalny przepływomierz, jeżdżę na gazie, i dzisiaj odebrałem autko po wymianie sprzęgła. Ktoś wie w czym może tkwić problem? Linka od gazu, przepływomierz, a może instalacja podaje za mało gazu?

[ Komentarz dodany przez: IgoReCzeK: 2012-09-29, 09:55 ]
Edycja ortograficzna postu.

hyun

  • Gość
[Accent LC] Szarpie przy ruszaniu i dławi przy odpalaniu 1,3 gls 2001
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Wrzesień 2012, 23:16:55 »
Jeżeli jak piszesz coś tam wymieniałeś przy silniku to zaczął bym od najprostszej rzeczy a mianowicie resetu ECU ( odpięcie klemy akumulatora na kilka minut, podpięcie ponowne i jazda przez kilkadziesiąt minut )

Offline IgoReCzeK

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 631
[Accent LC] Szarpie przy ruszaniu i dławi przy odpalaniu 1,3 gls 2001
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Wrzesień 2012, 10:02:11 »
Linka od gazu w Accencie ma niespełna metr długości z tego co pamiętam i jakieś niewielkie zakrzywienie podczas trasy jej prowadzenia. Powinna działać bardzo lekko (tak było w Accencie X3 jakiego miałem). Tak czy inaczej przed zimą zalecam nasmarowanie tego elementu, bo w niskich temperaturach będzie większy problem. Co do samych wolnych obrotów, to zaczął bym od diagnostyki ECU i sprawdzenie działania przepływomierza (jazda na LPG chyba tutaj nie ma znaczenia, ale nie wspomniałeś na jakim paliwie występuje ta dolegliwość?). Pozdrawiam Igor.

werni

  • Gość
[Accent LC] Szarpie przy ruszaniu i dławi przy odpalaniu 1,3 gls 2001
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Wrzesień 2012, 20:44:51 »
Aktualnie auto stoi u mechanika, ktory najprawdopodobniej cos sknocił jak opuszczal silnik do wymiany sprzegla, albo jak odkrecał klawiature by wymienic uszczelkę, i probuje teraz naprawić.
Mam założoną sekwencje, jak jest właczona auto ledwo odpala, a przy puszczniu sprzegła obroty spadają do ~200, na wyłaczonej sekwencji przy puszczaniu nie ma problemu. Ale nie wiem co to za róznica jak on w kazdym wypadku odpala na benzynie, a dopiero potem sie przełącza.
Druga sprawa (nie ma znaczenia czy gaz czy benzyna) jest taka, ze dopoki sie nie rozgrzeje to dopoki nie skoczy na ok 1500 obrotow czuc jakby pracowaly tylko 2-3 cylindry ( pyr pyr pyr pyr, a od 1500 rura do przodu). przy zmianie biegu mam wrazenie ze zaraz zgasnie jak puszcze sprzeglo. Gaz wcisniety do konca, a ciezko ze skrzyzowania sie zebrac :(

[ Dodano: 2012-10-02, 16:16 ]
Dzisiaj odebrałem auto od mechanika, który rozkłada ręce i nie wie co sie dzieje. Podejrzewa ze nawalają wtryski, bo świece wyglądały na zalane.
Na gazie wszystko chodzi pięknie, tylko na benzynie nie chce jeżdzić.
Ktoś potwierdza lub obala teorie z wtryskami? Nie widzi mi sie wydawac kupe kasy na wtryski nie wiedząc czy to jest powód. Jeszcze zostaje mi kable zaplonowe sprawdzic bo swiece mechanik wymienial.
Jeszcze jedna teoria istnieje iz sterownik gazu moze wpływac na ECU. Kolega w swoim autku wywalił sterownik zastępując go jakimś kołem i pewne problemy z pracą silnika mu ustąpiły.

[ Dodano: 2012-10-05, 16:17 ]
A spotkał sie ktoś może kiedyś z problemem systemu EVAP?? Wynalazłem na elektroda.pl , że może powodować identyczne problemy jakie ja mam w swoim eccencie. Jak można sprawdzić jakiego sprawność??

[ Dodano: 2012-10-06, 13:03 ]
Problem rozwiązany. Po wymianie filtru paliwa i przycioraniu autka na 1-szym i 2-gim biegu zaczął normalnie pracować. Jakby sie odetkało coś. Profilaktycznie zalałem pełny bak benzyny i wlałem STP. Wyjade pełen bak  i oby problem nie wracał.  Teraz pozostaje się przyzwyczaić do nowego sprzęgła ;p