Autor Wątek: [Accent LC] check  (Przeczytany 7684 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

PABLO630

  • Gość
[Accent LC] check
« dnia: 03 Sierpień 2012, 22:26:49 »
Witam.Jestem nowy na forum i wiem że był juz temat magicznego check ale jest to moja zmora ,więc chcę zapytać po raz kolejny.Zapalił sie check w moim accencie w tamtym roku .Wymieniłem przepływomierz powietrza bo to wskazywał komp.Było ok aż do momentu jakiś trzy m-ce temu to samo.Komp wsazywał drugą sondę więc wymiana i było ok jakiś czas.Teraz to samo .Komp wskazywał uszkodzoną sąde pierwszą i ona została wymieniona oraz świecę co nic nie dało.Zapala sie po skasowaniu na kompie co jakieś 30 km.Ponowne badanie wskazywało na uszkodzona sąde pierwszą ale jej badanie wskazuję że jest ok.Komputer wskazuje że może być jeszcze zapchany katalizator lub lewe powietrze w kolektorze ssącym co robić bo wydałem już sporo kasy na ciągłe badania i kolejne części.Dodam jeszcze że auto jeździ tylko na bęzynie.Może Igoreczek podpowie mi kogos z radomska z elektryków co da radę coś z tym zrobić a nie tylko wyciągać kasę bez efektów.Pozdrawiam

[ Dodano: 2012-08-03, 22:29 ]
A dopisując jeszcze auto jeździ ok nic nie szarpie spalanie ok

miq13

  • Gość
[Accent LC] check
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Sierpień 2012, 11:21:01 »
Problem check'a też już przerabiałem niemal w identyczny sposób co Ty Pablo.

z tym że u mnie najpierw kazali wyminienić sondę. Po dwukrotnej wymianie która nic nie dała, zdecydowałem się wymienić przepływkę zgodnie z zaleceniami użytkowników "starego" forum. Po niecałym tysiącu kilometrów znów wyskoczył niczym pryszcz na nosie check engine.

Teraz co zrobiłem z tym fantem:
- odpiąłem akumulator na 15 minut
- komputer się dzięki temu zresetował i check automatycznie zniknął
- zmieniłem styl jazdy i zacząłem autko troszkę cisnąć (bo wcześniej jeżdziłem jak dziadek zmieniając biegi na niskich obrotach i "czwórkę" wbijałem przy 55km/h- zreszta chyba zgodnie z instrukcja do Accenta)
- teraz 4 bieg wchodzi przy 65-70 km/h i check mi już nie doskwiera.

Zwróć na to uwagę i zastosuj ten trick z akumulatorem - zawsze zaoszczędzi Ci 50zł resetowania komputerkiem u mechanika a efekt ten sam.

tre_k

  • Gość
[Accent LC] check
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Sierpień 2012, 22:46:22 »
Ja miałem to samo, przy niskich obrotach wyskakiwal check, jak trzymam na 2,5 to jest ok

Offline IgoReCzeK

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 631
[Accent LC] check
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Wrzesień 2012, 21:16:19 »
Panowie wynika na to, że problem pojawia się zupełnie jak przy LPG, to znaczy, przy zbyt ubogiej mieszance paliwa, przy czym nie wiem jak to wygląda w Accencie, ale w Sonacie jest to ewidentnie zaznaczone. Jest również domniemanie, że zużycie katalizatora ma również na to wpływ, mimo, że nie reaguje druga sonda - jak by nie było jeździcie 11-12 letnimi samochodami.  :roll:

miq13

  • Gość
[Accent LC] check
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Wrzesień 2012, 22:49:03 »
Moim zdaniem, każda mieszanka dostępna u nas w kraju jest równie uboga jak 70% jego mieszkańców.

W moim przypadku (za czasów problemów z checkiem), nie pomogło nawet zalanie baku V-Power Racing do pełna i przesiadka na V-Power i PB98. Wiem że może podniesie się larum że przecież 95 to optymalna dawka oktanów dla tego silnika, ale nie wierzę żeby ilość oktanów w PB98 była większa niż 95.

Ale to trąci offtopem. Niestety moja nieufność każe mi wierzyć że słaba mieszanka to neutralna diagnoza. Neutralna, bo niepodważalna i niemal nieuleczalna.

Jak trenowałem lekką atletykę to "zrotowana miednica" była podobną przypadłością:D

Łukasz

  • Gość
[Accent LC] check
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Wrzesień 2012, 23:05:16 »
U mnie kiedyś się zaświecił check niedługo po zatankowaniu w jednej z naszych polskich stacji. Znacznie spadłą też moc (chyba w tryb awaryjny się przełączył). Sądziłem, że katalizotor pada ale problem samoczynnie zniknął po przepaleniu paliwa. Było to ładnych parę lat i dziesiąt km. temu. Problem nie powrócił od tamtej pory, Accent na tamtejszą stację również...

Może więc i u Ciebie winne jest paliwo :roll:

KISIEL2000

  • Gość
Re: [Accent LC] check
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Luty 2013, 20:52:35 »
Cytat: "PABLO630"
Witam.Jestem nowy na forum i wiem że był juz temat magicznego check ale jest to moja zmora ,więc chcę zapytać po raz kolejny.Zapalił sie check w moim accencie w tamtym roku .Wymieniłem przepływomierz powietrza bo to wskazywał komp.Było ok aż do momentu jakiś trzy m-ce temu to samo.Komp wsazywał drugą sondę więc wymiana i było ok jakiś czas.Teraz to samo .Komp wskazywał uszkodzoną sąde pierwszą i ona została wymieniona oraz świecę co nic nie dało.Zapala sie po skasowaniu na kompie co jakieś 30 km.Ponowne badanie wskazywało na uszkodzona sąde pierwszą ale jej badanie wskazuję że jest ok.Komputer wskazuje że może być jeszcze zapchany katalizator lub lewe powietrze w kolektorze ssącym co robić bo wydałem już sporo kasy na ciągłe badania i kolejne części.Dodam jeszcze że auto jeździ tylko na bęzynie.Może Igoreczek podpowie mi kogos z radomska z elektryków co da radę coś z tym zrobić a nie tylko wyciągać kasę bez efektów.Pozdrawiam

[ Dodano: 2012-08-03, 22:29 ]
A dopisując jeszcze auto jeździ ok nic nie szarpie spalanie ok


Kolego,
NAprawiłes swego Accenta - ja mam ten sam problem - pojawia sie bład P0176 czyli za bogata mieszanka paliwowa.
Zmienili mi sonde Lambda, świece, Kable WN i problem dalej sie pojawia.
Do tego Auto bardzo nierówno rpacuje przy niskim stanie paliwa (jeszcze zaniem zapali sie kontrolka niskiego stanu paliwa). A zupełnie gaśnie przy jak sie zatankuje do pełna.
Dodam, ze nie jest to problem cewki, odpowierzania baku.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent LC] check
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Luty 2013, 21:52:40 »
Czy jak odkręcasz korek od zbiornika paliwa to słyszysz syk powietrza  ?
P0176 to błąd Czujnik składu paliwa - usterka.

dankul1

  • Gość
[Accent LC] check
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Kwiecień 2014, 15:52:58 »
Witajcie
Nadal borykam się z problem kontrolki check, już kiedyś temat opisywałem w osobnym wątku. Jednak mocno się q..... i do sprawy zabrałem się z przytupem. Polecony i zaufany mechanik bo prawie z rodziny, komputer i działamy. Wyskoczyły dwie sprawy sonda lambda i przepływomierz. Wszystko zostało dokładnie pomierzone faktycznie lambda padła, wymiana, po koleżeńsku pożyczony nowy przepływomierz boscha, błędy skasowane i co nadal po trzecim odpaleniu pojawia się usterka. Ponownie mierzenie i podaje 12v więc padło że wina leży gdzieś indziej. Obwiniany został sterownik silnika, właśnie mierzę się z tematem i szukam informacji na forum bo chodź sama wymiana nie wiąże się z olbrzymimi kosztami, to w pakiecie jest mnóstwo problemów. Mianowicie trzeba pokombinować z immobilizerem, zmiana stacyjki i immo wiąże się ze mianą kluczyków bądź wkładek w zamkach. Troszkę błędne koło, wiem że w przypadku kilku innych marek, są magicy elektronicy którzy potrafią tak przygotować część, że po pierwszym uruchomieniu ładują się do pamięci kody i immo. Jeżeli ktoś miał podobny przypadek bardzo proszę o info, linki.
Dziękuje i prawie witam się z gąską :)

hyun

  • Gość
[Accent LC] check
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Kwiecień 2014, 17:08:26 »
Mało niestety wiadomo na temat immo w lc. Myślę że przekadając 1-2 podzespoły z wnętrza uszkodzonego ecu (pod warunkiem ,że są sprawne) dałoby się przenieść immo do nowego sterownika.