Autor Wątek: Szuranie w kierownicy  (Przeczytany 60 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Jakub_96

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
Szuranie w kierownicy
« dnia: Dzisiaj o 12:21:23 »
Witam,
Od jakiegoś czasu borykam się z problemem szurania podczas kręcenia kierownicą.
Do tej pory zostały wymienione dwie rzeczy:
1) Słynna gwiazdka "sprzęgiełko" wspomagania - zostało wymienione, ponieważ był luz w kierownicy, po jej wymianie usłyszeliśmy "szuranie" kierownicy, luz zniknął.
2) Łożysko kolumny kierowniczej MDPS - zostało wymienione, nadal dźwięk jest słyszalny

Początkowo podczas jazdy był luz w kierownicy, dlatego wymienione zostało sprzęgiełko. Sprzęgiełko faktycznie było w tragicznym stanie. Po wymianie nagle pojawiło się szuranie tak jak na tym filmiku:
Po czym zostało wymienione łożysko kolumny kierowniczej ale dźwięk nadal pozostał ten sam.
Szuranie występuje zarówno podczas jazdy jak i podczas zwykłego kręcenia kierownicą podczas postoju.

Ma ktoś pomysł co z tym zrobić i co innego to może być? Jest to Hyundai i30, 2012 GD, benzyna. Jestem jego pierwszym właścicielem i nigdy nic takiego się z tym nie działo. Przejechane jest 160 tys.

Pozdrawiam

Offline ...kuba...

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 403
Odp: Szuranie w kierownicy
« Odpowiedź #1 dnia: Dzisiaj o 14:00:08 »
Skoro szum powstał po ingerencji - wymianie słynnej gwiazdki skupiłbym się nad tym, może coś jest źle złożone... Pytanie co było do tego rozbierane, czy była ściągana kierownica... można zdjęć osłony kolumny kierownicy i przepatrzeć czy nic nie ociera o wałek układu kierowniczego. Możnaby przypatrzeć się taśmie/zwijacza kierownicy ale przy wymianie łożyska myślę, że ktoś by zauważył, że coś z tym jest nie tak... żeby to sprawdzić trzebaby ściągnąć kierownicę, wyjąć taśmę, założyć kierownicę i pokręcić bez taśmy...

Offline Jakub_96

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
Odp: Szuranie w kierownicy
« Odpowiedź #2 dnia: Dzisiaj o 15:45:42 »
Skoro szum powstał po ingerencji - wymianie słynnej gwiazdki skupiłbym się nad tym, może coś jest źle złożone... Pytanie co było do tego rozbierane, czy była ściągana kierownica... można zdjęć osłony kolumny kierownicy i przepatrzeć czy nic nie ociera o wałek układu kierowniczego. Możnaby przypatrzeć się taśmie/zwijacza kierownicy ale przy wymianie łożyska myślę, że ktoś by zauważył, że coś z tym jest nie tak... żeby to sprawdzić trzebaby ściągnąć kierownicę, wyjąć taśmę, założyć kierownicę i pokręcić bez taśmy...

Zdjęcia z naprawy w załączniku, kierownica była ściągana, może ktoś zauważy tu coś niepokojącego, co nam umknęło?
« Ostatnia zmiana: Dzisiaj o 15:48:41 przez Jakub_96 »