Witam serdecznie wszystkich klubowiczów. Pewnie było sporo było takich tematów, lecz z moim przypadkiem borykam się od prawie 8 miesięcy w tym odwiedzone 4 warsztaty i 5 różne osoby próbowały naprawić problem w moim I40 2012 r.
Problem zaczął się najpierw z podnoszeniu temperatury w każdym z możliwym podjęciu jazdy samochodem. W warsztacie stwierdzono wymianę chłodnicy oznajmiając, że problem został rozwiązany. Odebrałem samochód i problem nadal był, temperatura skakała jak szalona. W dodatku w zbiorniku wyrównawczym był olej. Oddałem ponownie im auto stwierdzono potrzebna jest wymiana chłodnicy olejowej. Odebrałem auto dalej problem z temperatura nie został usunięty. Oddałem samochód do drugiego mechanika poleconego od znajomego. Mechanik stwierdził wymianę termostatu i czujnika temperatury. Lecz po tej wymianie problem nie zniknął. Oddałem ponownie. Sprawdzono pompę wody, wyczyszczono cały układ chłodzenia ponownie. Powiedzieli ze to uszczelka pod głowica. Zadzwoniłem do kolejnego mechanika opisałem mu problem on stwierdził wymienić cały silnik i będzie po problemie. Bardzo mnie to dziwiło, bo wąż do termostatu był cały czas nabrzmiały i gorący nie dało się go ścisnąć. Rozmawiałem z kolejnym mechanikiem, który stwierdził wymieć korek ciśnieniowy. Gdy to zrobiłem temperatura silnika skacze, lecz tylko w momencie specyficznej jazdy samochodem:
Temperatura podnosi się w momencie, kiedy jadę szybciej niż 120 km/h w momencie, kiedy zwolnię temperatura spada
Kiedy jadę mniej niż 120 jest w stanie przejechać bez problemu około 150-200km następnie trzeba zatrzymać odczekać i ruszać dalej.
Nie mogę włączyć klimatyzacji na chłodzenie, bo z automatu temperatura skacze do góry. Gdy zmiennie na grzanie, temperatura nie spadnie od razu musze włączać chłodzenie i grzanie powtarzając ta czynność kilka razy. Kiedy zacznie grzać na nowo temperatura natychmiastowo spada w dol.
Moje pytanie jest proste czy jest tutaj jakikolwiek uczony, który jest w stanie podrzucić pomysł co to może być?