Już tyle na ten temat napisano..., ale odpowiem , gdyż właśnie wymieniam u siebie tylko w 1,7 crdi. Rozrząd zazwyczaj wymienia się, kiedy daje o sobie znać. Najczęściej "po nocy" kiedy uruchamiasz silnik, przez kilka sekund słychać taki metaliczny dźwięk coś w rodzaju cykania. Jeśli masz przejechane 270 tys. to super, jednak chyba już czas go wymienić. Ja mam 100tys. mniej i wymieniam, gdyż od czasu do czasu rano, gdy odpalam, mam taki dżwięk. Aktualnie właśnie mechanik rozebrał już rozrząd i stwierdził, że łańcuch nie jest jeszcze strasznie rozciągnięty, ale jeden z napinaczy szwankuje i to powoduje, że łańcuch jest luźny w momencie rozruchu, do czasu, aż napinacz "dostanie oleju" i napnie łańcuch. Niby nic strasznego, ale zdecydowałem się na wymianę, bo cóż wówczas, kiedy napinacz nie zdąży napiąć i łańcuch przskoczy na kołach zębatych... Koszt remontu silnika jest mniej więcej 6 razy droższy niż koszt wymiany rozrządu. Nie wiem jak w benzynie, ale myślę, że podobnie oryginalne rozrząd jest ponoć marki INA, taki też mi polecono, jako oryginał.