- Po trudnym weekendzie otwierającym sezon, Hyundai Motorsport jest zdeterminowany, aby w tym tygodniu osiągnąć dobry wynik w Rajdzie Szwecji (24-27 lutego)
- Szwecja powraca do kalendarza WRC po raz pierwszy od 2020 roku, z nową lokalizacją – jedyne w pełni śnieżne wydarzenie w kalendarzu WRC przenosi się do regionu Umeå
- Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe, Ott Tänak/Martin Järveoja i Oliver Solberg/Elliott Edmondson zmierzą się na śniegu w Hyundaiu i20 N Rally1
Po trudnym początku nowego rozdziału w erze hybrydowej, Hyundai Motorsport nastawia się na sukces w Rajdzie Szwecji, drugiej rundzie sezonu 2022 FIA World Rally Championship (WRC), w ten weekend (24-27 lutego).
Powrót Rajdu Szwecji, który był stałym elementem kalendarza od 1973 roku, został ciepło przyjęty zarówno przez zespoły, jak i kibiców. O tego sezonu impreza przenosi się do nowego regionu, a załogi zmierzą się z szybkimi i zaśnieżonymi odcinkami regionu Umeå po raz pierwszy w historii mistrzostw WRC.
Załogi Hyundai Motorsport dołożą wszelkich starań, aby opanować niesprzyjające warunki i wydobyć pełnię osiągów samochodu podczas wyczerpującej czterodniowej imprezy. Skład zespołu pozostaje niezmieniony od Rajdu Monte Carlo, a trzy ekipy – Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe, Ott Tänak/Martin Järveoja i Oliver Solberg/Elliott Edmondson – mają za zadanie zapewnić zespołowi pierwsze podium w sezonie. Ponieważ podczas otwierającego sezon Rajdu Monte Carlo w dużej mierze nie było śniegu, wszystkie trzy załogi przeszły test przed kolejnym rajdem, aby przygotować się i zaaklimatyzować przed pierwszym startem Hyundaia i20 N Rally1 na zaśnieżonej nawierzchni.
Po próbie startu i uroczystej inauguracji w czwartek, Rajd Szwecji rozpocznie się w piątek, z siedmioma odcinkami o łącznej długości 125,67 km. Niemniej wymagająca jest sobotnia trasa, składająca się z sześciu etapów o łącznym dystansie odcinków wynoszącym około 82 kilometry. Dwa przejazdy dwóch odcinków w niedzielę zamykają Rajd Szwecji, a ostatni z nich oferuje załogom i producentom dodatkowe punkty w klasyfikacji mistrzostw, stanowiąc odcinek Power Stage podczas tego rajdu.
Od czasu Rajdu Monte Carlo cały zespół niezwykle ciężko pracował nad ulepszeniem naszych dotychczasowych rozwiązań i nie możemy się doczekać, aby pokazać lepsze wyniki podczas Rajdu Szwecji. Wciąż wdrażamy się w nowe przepisy dotyczące hybryd, a nasz test przed zawodami pomógł przygotować nas na zimowe drogi Umeå. Nasze trzy ekipy wiedzą, jak być konkurencyjnym na śniegu i skupiamy całą energię na dotarciu do mety wszystkich samochodów, po rozczarowującej rundzie otwarcia sezonu. Musimy się spodziewać, że napotkamy pewne przeszkody, ale będziemy dążyć do konkurencyjnego rajdu, którego kulminacją będzie mocny wynik w Szwecji.
Informacje o załodze: Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (#11 Hyundai i20 N Rally1)• Belgijski duet, którego celem jest mocny weekend i poprawa wyników
• Neuville poprzednio odniósł zwycięstwo w Szwecji w 2018 roku
Dzięki zupełnie nowej trasie bardzo trudno jest zorientować się, co nas czeka w Rajdzie Szwecji, ale na pewno będzie ciekawie. Chociaż nie mamy dużego doświadczenia z Hyundaiem i20 N Rally1 w takich warunkach – jest to porządny rajd na pełnym śniegu – ale myślę, że nasz styl jazdy będzie podobny do poprzednich samochodów, którymi startowaliśmy w Rajdzie Szwecji. Rajdy są zawsze bardziej spektakularne na śniegu, z kolcowanymi oponami. Zazwyczaj odcinki są dość szybkie, trzeba się opierać o zaspy śnieżne i jechać nieco bardziej bokiem. Musisz być nieco bardziej brutalny, aby kolce solidnie wbiły się w lód. Przez ostatnie kilka miesięcy wszyscy pracowali tak ciężko i mamy nadzieję, że w następny weekend zobaczymy efekt tych wysiłków.
Informacje o załodze: Ott Tänak/Martin Järveoja (#8 Hyundai i20 N Rally1)• Rajd Szwecji był miejscem pierwszego podium estońskiego duetu za kierownicą Hyundaia
• Załoga dąży do pierwszego miejsca na podium w 2022 roku
Rajd Szwecji będzie zupełnie nowym wydarzeniem, ponieważ poruszamy się bardziej na północ niż w poprzednich latach. Naprawdę nie wiem, czego się spodziewać, ale uwielbiam rywalizację na śniegu. Szwecja była miejscem naszego pierwszego podium z Hyundai Motorsport, a możliwość powtórzenia tego wyniku w następny weekend wiele by znaczyła. Mamy wewnętrzną chęć powrotu do walki po naszej trudnej pierwszej rundzie sezonu; chcemy nadać temu pozytywną dynamikę, która poprowadzi nas przez cały rok. W zeszłym sezonie zwyciężyliśmy na śniegu w Arctic Rally Finland, więc wiemy, że na tej nawierzchni jesteśmy szybcy i konkurencyjni. Celem będzie ruszenie z kopyta i znalezienie dobrego rytmu w Hyundaiu i20 N Rally1.
Informacje o załodze: Oliver Solberg/Elliott Edmondson (#2 Hyundai i20 N Rally1)• Szwed Oliver Solberg chce zabłysnąć podczas pierwszego domowego rajdu na śniegu jako pełnoprawny kierowca Hyundaia
• Najnowsza załoga Hyundai Motorsport zmuszona była do wycofania się z otwierającego sezon Rajdu Monte Carlo
Po pierwsze, rywalizacja w mojej pierwszej domowej imprezie, jako kierowca fabryczny, będzie bardzo emocjonująca. To jest coś, o czym marzyłem przez całe życie. Myślę, że nowa lokalizacja to ważny krok, bo to jest to, czego ten rajd potrzebuje, aby zapewnić fantastyczne warunki, chociaż smutne jest jego przeniesienie z mojego rodzinnego miasta. Śnieg i lód to także moja ulubiona nawierzchnia, więc będzie to bardzo wyjątkowy rajd. Musisz być dość agresywny w swoim stylu jazdy, utrzymując przód samochodu w linii, ale zarzucając tył. Dla wszystkich będzie to nowość, więc przygotowania są bardziej wyrównane i dają mi dobrą okazję do mocnego weekendu. Rajd Szwecji będzie mieszanką wszystkiego: szybkich i krętych dróg, zimowych warunków, mnóstwa band i zasp śnieżnych – i może nawet reniferów.
Weekend w skrócie- Rajd Szwecji rozpoczyna się w piątek najdłuższym dniem rywalizacji, składającym się z dwóch pętli Kroksjö (14,98 km), Kamsjön (27,81 km) i Sävar (17,28 km) oraz jednego przejazdu Umeå Sprint (5,53 km) o łącznej długości 125,72 km
- Sobotnia trasa obejmuje sześć etapów, w których załogi dwukrotnie zmierzą się z Brattby (10,49 km), Långed (19,49 km) i Umeå (11,17 km)
- Niedziela to dwie próby: Vindeln (14,19 km) i Sarsjöliden (14,23 km). Drugim przejazdem tego ostatniego będzie tzw. Power Stage.
Źródło: www.hyundai.pl