Autor Wątek: [Santa Fe CM] Ciężki rozruch. Wkład pompy paliwa. Santa Fe CM 2.7l V6 G6EA  (Przeczytany 861 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline wentyl1@onet.eu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 75
Ciężki rozruch. Wkład pompy paliwa. Santa Fe CM 2.7l V6 G6EA
« dnia: 13 Sierpień 2020, 21:28:09 »
Witam. Miałem problemy z ubogą mieszanką, po wymianie filtrów paliwa autko jeździ  bez zrzutu. Jest natomiast problem z odpalaniem kręci kilka razy, jak odpali i zgasze to odpala od razu. Problemy z odpalaniem zaczęły się pojawiać w momencie jak zapchały się filtry paliwa. Myślę, że może pompa zaczyna siadać. Możliwe też że nie trzyma ciśnienia paliwa. W poniedziałek autko jedzie do mechanika.
Mam pytanie do forumowiczów.
Czy ktoś wymieniał wkład pompy paliwa i na jaki?
Pozdrawiam

Offline wentyl1@onet.eu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 75
Odp: Ciężki rozruch. Wkład pompy paliwa. Santa Fe CM 2.7l V6 G6EA
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Sierpień 2020, 21:33:37 »
Witam.
Aktualizuje informacje.
Auto po nocy pali normalnie, natomiast im dłużej stoi na słońcu tym gorzej odpala. Możliwe, że problem z odpalaniem nie ma nic wspólnego z pompą paliwa.
Muszę sprawdzić, czy zaworek odprowadzenia par paliwa (pcsv) lekko nie przepuszcza do kolektora dolotowego.

Offline wentyl1@onet.eu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 75
Odp: Ciężki rozruch. Wkład pompy paliwa. Santa Fe CM 2.7l V6 G6EA
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Sierpień 2020, 21:13:56 »
Witam.
Zawór odprowadzania par paliwa sprawdzony działa.
Więc to nie to.

Offline wentyl1@onet.eu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 75
Odp: Ciężki rozruch. Wkład pompy paliwa. Santa Fe CM 2.7l V6 G6EA
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Sierpień 2020, 21:31:58 »
Mechanik stwierdził, że do wymiany pompa najlepiej cały zespół pompy. Z pomiarów ciśnienia wyszło, że ciśnienie jest na poziomie 3.5 bar i spada powoli po zgaszeniu.
Auto odebrałem i zacząłem szukać. Podłączyłem pompkę do pompowania z manometrem pod króciec zasilający w zespole pompy i było nasłuchiwanie gdzie puszcza. Winowajcą okazał się przewód (nr 311182B000)  powrotny paliwa z filtra na regulator ciśnienia. Musiał być zdjęty, żeby wymienić filtr zasadniczy na nowy. Przewód ze stywniał, na nowy trzeba czekać od 2 tygodni do 1,5 miesiąca.

W miejsce przepuszczającego przewodu założyłem przewód paliwowy i dodatkowo złapałem na zaciski.

Teraz auto odpala wzorowo.
Wygląda na to, że przy wymianie filtra paliwa w kilkuletnim  Santa Fe, wiąże się z wymianą tego przewodu traci on sztywność i raz ściągnięty nie trzyma szczelnie.
W końcu mam spokój w głowie.
Pozdrawiam