Cześć,
jestem posiadaczem Hyundai i30, 1.6 CRDI, 136KM, 2015, DCT.
Pierwszy raz jeżdżę zarówno Hyundaiem jak i autem z dwusprzęgłowym "automatem". Auto mam około 2 miesiące
Wcześniej poruszałem się autem innej marki i zauważyłem kilka objawów, które mnie trochę niepokoją:
- czy to normalne, że typowo dieslowskie wibracje są większe po rozgrzaniu silnika niż na zimnym? Odczuwalne są również na pedale hamulca. W moim poprzednim aucie było dokładnie odwrotnie. - w ASO twierdzą, że to normalne zjawisko bo spadają obroty
- zdarzyło mi się kilka razy, iż przy zjeżdżaniu z górki nagle wzrastały obroty silnika, ale wg wskazań komputera bieg był cały czas załączony
- przy podjeżdżaniu pod górkę skrzynia ma silną tendencję do trzymania niskich biegów - jedynki lub dwójki (częściej dwójki)
- podczas uruchamiania silnika i przy wyłączaniu auto lekko drga..nie jest to zbyt silne, ale odczuwalne i w poprzednim aucie tego nie było (też diesel)
- występują też lekkie wahania obrotów..tzn. minimalne milimetr lub dwa góra, dół i widzę je tylko jak jest załączona klimatyzacja.. - w ASO twierdzą, że to nic czym warto się przejmować
Auto miało w ramach gwarancji wymieniane przed miesiącem: dwumasę, zestaw sprzęgła, element sterujący zmianą biegów oraz olej w skrzyni biegów.
Będę wdzięczny za informację czy u Was też występują takie objawy i czy ten typ tak po prostu ma czy też męczyć Hyundaia skoro auto jeszcze na gwarancji