Autor Wątek: [Getz TB] [Getz TB] Test wytrzymałości - zdarzenie drogowe.  (Przeczytany 4566 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
[Getz TB] Test wytrzymałości - zdarzenie drogowe.
« dnia: 27 Styczeń 2019, 20:13:01 »
Wiec zdarzyło się w sobotę to co raczej nikt nie chce przeżyć. Droga główna, małą miejscowość, dość ślisko jak to u nas a prędkość ok 40km/h.
Sprawca alfa romeo skręcając na posesję z 5m przed maską.
Efekt. Alf zgięła się do dołu, próg wzmacniany pianką, szpachlą, blaszkami na wkręty i pewnie podłoga pordzewiała spowodowała złamanie nadwozia. Tak więc alfa na żyletki.
U mnie zderzak, błotnik, światła dzienne, maska, reflektor, złamany wahacz, wyrwany drugi reflektor oraz zgięte wzmocnienia za zderzakiem.
O dziwo getz dość twardy i ciężki odepchną cięższą alfę na lodzie. Alfa wygląda w realu gorzej niż oddają to zdjęcia.


« Ostatnia zmiana: 20 Czerwiec 2020, 21:32:47 przez Brt »

Offline Scorpio

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[Getz TB] Test wytrzymałości - zdarzenie drogowe.
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Styczeń 2019, 17:26:20 »
Szkoda Gacka, współczuję  :cry:

Bardziej bym powiedział że to Alfa zbyt miękka. Ale mimo wszystko nowsza konstrukcja bezpieczniejsza od starszej :) (o ile dobrze widzę to 156)

Poducha nie odpaliła?

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
[Getz TB] Test wytrzymałości - zdarzenie drogowe.
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Styczeń 2019, 17:50:59 »
Uderzenie było silne ale chyba poszło więcej na alfę bo odepchnęło  przód o te 3m. Zdjęcia nie oodają stanu włoszki bo nie widać ugięcia podłogi i za progiem jakby się złamało od ciężaru.
U mnie nie strzeliły poduszki bo by teraz nie opłacało się naprawiać. Chyba też nie jest po jakimś dzwonie i gościu od lawet mówił, że nieraz nie odpalają bo za lekko było. Dla mnie nie było mocne bo nawet utrzymałem kierownicę w rękach. Pewnie dzięki temu, że getz waży tonę i alfa się złożyła.
Dawniej jeździłem ticiem i przy takim czymś pewnie by już nie było ciekawie, bo tam wzmocnienie zginało się od uderzenia psa.

Offline Scorpio

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[Getz TB] Test wytrzymałości - zdarzenie drogowe.
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Styczeń 2019, 18:44:06 »
w tico po postoju jednym kołem na krawężniku nie dało się zamknąć drzwi  :lol:

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
[Getz TB] Test wytrzymałości - zdarzenie drogowe.
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Styczeń 2019, 21:30:01 »
Ale tico nie stanęło na drodze, rekord spalania 3,5l  a zimą ciezko było się nim zakopać i do rowu się nie wjechało bo odbijało się od pobocza. A własna przeróbka pasów zwijanych z przednich na tylne to był szczyt tuningu.

Offline Scorpio

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[Getz TB] Test wytrzymałości - zdarzenie drogowe.
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Styczeń 2019, 12:41:44 »
no tak, można się pośmiać ale to w końcu japończyk  :mrgreen:

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
[Getz TB] Test wytrzymałości - zdarzenie drogowe.
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Styczeń 2019, 08:26:37 »
Tak samo japończyk jak hyundai getz :-D  Dawniej w sklepie za najtańsze łożysko przednie wołał gościu w sklepie 100zł z uśmiechem mówiąc, że tyle kosztuje do japońców.....
Ale niestety to nie wv czy seat, że częsci blacharskie tanie jak barszcz. Do hyundaia wołają jak wariaci nawet za skorodowane. A wysyłka np, zderzaka używki 200zł to nie wyjątek....


Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
[Getz TB] Test wytrzymałości - zdarzenie drogowe.
« Odpowiedź #8 dnia: 31 Styczeń 2019, 13:15:09 »
No ta tylko, że to wersja poliftowa. Cena niska jak używek ale dochodzi wysyłka.
Kupiłem za 110zł w 4cars najtaniej w okolicy bo obniżyli mi za zakup większy.
Najlepsze to autozłomy. Ceny części nie duże ale wysyłki kosmiczne. Pas przedni kupiłem poprzez allegro za 80zł z wzmocnieniem zderzaka awysyłka 45zł. A ty dzwonią nazajutrz, że za tanio wysyłka i jak dam 50 dych ekstra to wyślą :-D  To niech sobie trzymają ten złom i dokupiłem nówkę. Wzmocnienia jeśli będą zgniecione też nie są drogie.
Samochody skupują teraz po 45gr za kilogram a potem ceny części z kosmosu sobie liczą. W małych rzeczach konkurencja jest duża wiec wysyłka tania a w gabarytach mają dodatkowy zysk na paczkach.

Offline Scorpio

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[Getz TB] Test wytrzymałości - zdarzenie drogowe.
« Odpowiedź #9 dnia: 31 Styczeń 2019, 21:06:16 »
Cytat: "robaszek127"
Tak samo japończyk jak hyundai getz :-D  


Akurat...

http://www.en.japanclassic.ru/booklets/202-suzuki-alto-1988-cl11.html

end offtop  :oops:

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
[Getz TB] Test wytrzymałości - zdarzenie drogowe.
« Odpowiedź #10 dnia: 31 Styczeń 2019, 21:50:57 »
Faktycznie było to suzuki alto i to z dieslem chyba 800cm3 bo widziałem to na własne oczy ale nowszy model mniej podobny do tico.
Tico słynęło z bezawaryjności dzięki silnikowi z suzuki. Robiony jeszcze za czasów gdzie miało wytrzymać i nie oszczędzano na materiale.
Sam mam nadal suzuki ale już tylko motocykl. Też kupiony z sentymentu i dla japońskiej jakości.

[ Dodano: 2019-02-01, 07:30 ]
I o dziwo w najlepszych superlatywach mogę powiedzieć o firmie Ergo Hestia. 29 stycznia był rzeczoznawca i dziś kaska na koncie. Wszystko opisane, wyliczone i mogę naprawiać. Zderzak, maska, błotniki pas przedni zamówione w 4cars.  
Tak samo miałem ubezpieczonego od awarii laptopa acer na rok dłużej. Padł 10 dni przedkońcem ubezpieczenia. Naprawili bez problemów nawet chcieli dać na czas naprawy drugi.